Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe TV, dit gaat zowiezo een plasma worden. Ik ben alleen nog aan het twijfelen welke.
Ik ging eerst uit van de Panasonic TX-P42V10, maar na wat research bleek de pioneer kuro toch net wat beter te zijn. Dan praat ik over de KRP-500.
In Amerika zijn de prijzen voor TV's zowiezo goedkoper als hier, zodoende kwam ik op deze site terecht:
klik

Dit scheelt echt behoorlijk in prijs ! Omgerekend € 1105,- (excl verzending dan)
Omdat ze in amerika andere TV tuners hebben kwam ik dus op de 500M uit. Dit is het model zonder tuner. Is er een mogelijkheid om hier in Nederland ergens de losse media box (tuner) te verkrijgen ?

Of zeggen jullie van, koop gewoon lekker hier in Nederland een TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Kruiwagen op 01-10-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Als je digitale TV gaat kijken kan je gewoon via die tuner kijken. Heb je geen andere losse analoge tuner nodig.
Volgens mij kunnen de meeste apparaten tegenwoordig overweg met 110-240v dus dat moet ook geen probleem opleveren.
Je zou nog even kunnen googlelen of er nog meer verschillen zijn. Soms wil een fabrikant per regio een aantal verschillende specs hebben voor hetzelfde type. En ik weet eigenlijk niet of TV's uit amerika overweg kunnen met het PAL systeem?
Daarbij moet je natuurlijk ook nog rekening houden met garantie afhandelen, eventuele dooie pixels e.d. En je afvragen of het je dat waard is. Persoonlijk zou ik met een dergelijke aanschaf toch liever iets in nederland kopen. Dan maar even doorsparen of genoegen nemen met de panasonic (welke overigens geen slechte TV is).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
Oke bedankt,

ja ik ben het zelf nog aan het afwegen, maar vooral de prijs maakt het erg aantrekkelijk !
Hier in nederland kost de 500A minimaal 2600 euro (als hij tenminste nog op voorraad is!), dat is 1500 euro verschil. Ik kijk op dit moment nog geen digitale TV, dus ik zal zowiezo een tuner ergens vandaan moeten halen om PAL te kunnen kijken. (amerikaanse tv's kunnen inderdaad niet overweg met pal) Vooralsnog ga ik hem gewoon aan mijn HTPC koppelen voor hd films.
De electriciteit is inderdaad geen probleem want hij kan inderdaad zowel 110V als 230V.
En is het niet zo dat je via pioneer zelf ook garantie hebt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Kruiwagen op 01-10-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Garantie zou je moeten navragen of opzoeken. Dit kan namelijk verschillen. Of het een grijze import is bv. Of een niet officiele dealer. Of dat hij niet in europa/nederland gekocht is.
Hoe pioneer hier mee omgaat weet ik niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Ik vraag me af of het zo'n goed idee is.

Allereerst zit je met vervoerskosten. Even een 50 inch plasma veilig vervoeren lijkt me niet misselijk en zeker niet goedkoop. Vooral vanwege de verzekering (diefstal en schade)

Nog belangrijker: Btw betalen. Je mag maar voor €22 invoeren en daarboven mag je gewoon (19%?) invoerbelasting betalen.
En dan het belangrijkste: je krijgt last met garantie.

Ik weet niet hoe dit bij Pioneer is geregeld, maar bij merken als Samsung en Panasonic heb je 2 jaar garantie aan huis. Dit is echter niet het geval bij paralelle import, dan wordt er dus geen monteur naar je huis gestuurd en moet je de tv opsturen naar waar je deze hebt gekocht.

Je begrijpt dat dit geen optie is, dus zal je in je handen mogen knijpen als de reparatieservice van Pioneer m wilt maken. Dat je m zelf mag komen brengen of daar voor moet betalen is wel zeker.

Je weet ook dat deze tv waarschijnlijk zonder speakers en zonder voet geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
Dat klopt inderdaad, deze monitor word zonder tuner, steun en speakers geleverd.

De winkel waar ik hem wil bestellen heeft echter op dit moment een actie waar je een gratis muursteun erbij krijgt.

Zelfs met het bijbetalen van BTW zou het totaalbedrag rond de 1500 euro liggen. Verzenden zou iets meer als $100 zijn.

Garantie is echter inderdaad een ander verhaal, deze winkel is geen Pioneer dealer en tv's worden gewoon NIET teruggenomen, tenzij het bij transport beschadigd is. Garantie vanuit Pioneer zelf heb ik dan waarschijnlijk ook niet.

Dus ik twijfel op dit moment heel erg, of ik ga voor een panasonic model, of ik wacht op de 2010 modellen van panasonic. Geruchten gaan de ronde dat deze Kuro techniek zouden bevatten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dan zal ik lekker nu een Panasonic kopen. Of eventueel wachten op de nieuwe modellen, maar dan kan je altijd wel wachten. Garantie is toch altijd wel lekker om te hebben. En hoewel het een mooie prijs is, betaal ik liever wat meer voor de panasonic bij een officiele dealer met 2 jaar onsite garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Nooit doen, zoiets in de US bestellen. Ten eerste: als je uiteindelijk uit gaat rekenen wat je daadwerkelijk aan kosten kwijt zult zijn, zal het je nog wel eens tegenvallen (vervoer is duur voor zoiets, plus de extra invoerheffing die er nog bij komt). Ten tweede, zoals hier ook al is gezegd: als je eens een probleem er mee krijgt, ben je basically screwed en ga je waarschijnlijk de 'winst' die je bij de aanschaf hebt gemaakt dubbel en dwars kwijt zijn aan het verkrijgen van service op je apparaat.

Ik lees wel vaker berichten van mensen die zich blind staren op de ogenschijnlijk lage prijzen in de US van diverse apparatuur, maar uiteindelijk blijkt toch altijd weer dat het bij nader inzien toch helemaal niet zo rooskleurig is als het in eerste instantie leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
Ik wacht wel op de nieuwe modellen, die zouden deze maand aangekondigd worden ?
Tenminste er is wel bekend dat het 50 inch model met 3D mogelijkheid deze maand bekend zou worden gemaakt.

Ik twijfel toch heel sterk om hier in Nederland nog een krp-500a te kopen. Op AV forums zeggen sommige toch dat er pas rond 2011 een waardig vervanger voor de kuro aan zit te komen, zolang ga ik niet wachten op mijn aankoop. Ik twijfel nu dus tussen de KRP-500A, de TX-P42V10, of nog heel ff wachten op de 2010 modellen van pana

[ Voor 47% gewijzigd door Kruiwagen op 04-10-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
Ik heb net mail terug van Pioneer, hierin werd vermeld dat ik dat geval recht heb op 1 jaar fabrieksgarantie, uiteraard moet ik rekening houden met voorrijdkosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

opzich netjes dat ze wereldwijde garantie bieden. Maar 1 jaar is magertjes. De meeste fabrikanten geven 2 jaar (hoe dit volgens de EU regelgeveing in elkaar zit weet ik niet). Daarbij dien je zelf nog voorrijkosten etc te lappen. Voorrijkosten kunnen tegenwoordig ook wel oplopen tot 70,- en wat etc is weet ik ook niet.
Tel daarbij op dat pioneer wat moeilijker is met defecte pixels dan bv panasonic neem je mijn inziens een groot risico.
Nee ik ben blij met mijn 2 jaar pickup en return garantie. En mocht ik binnen 2 jaar een dergelijk defect hebben dan is panasonic meestal nog zo schappelijk dat ze een vergelijkbaar nieuw model leveren (als ik de verhalen zo hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
Dan koop ik dus gewoon hier in NL een TV. Garantie vind ik toch wel redelijk belangrijk

Twijfel dus nu tussen de kuro en een panasonic 42 of 50V10 model.
Pagina: 1