Toon posts:

[HDD] externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het installeren van windows 7, wordt plots mijn 2 de partitie van mijn externe USB harde schijf niet meer herkend in windows XP (ook niet in vista). De eerste partitie van de externe harde schijf wordt wel herkend. Wanneer ik de externe schijf op andere pc aansluit worden de beiden partities wel herkend. Wie weet raad :/

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden. Heb in schijfbeheer de partitie een letter gegeven... Hoe kan die letter nu gewoon verdwijnen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Terug problems, nu ik deze zelfde oplossing wil toepassen in Windows 7 krijg ik deze foutmelding (heb al herstart zowal pc als schijfbeheer)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 17:56 ]

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Verkeerde sub forum, en er is de mogelijkheid je post aan te passen in plaats van telkens opnieuwe te posten.

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een mod hem verzet heeft want eerst stond mijn post in "Opslagmedia & I/O Controllers"...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Nee, je had hem toch echt in CSL gezet, maar omdat het al opgelost leek te zijn niet naar IO gemept. Bij deze doe ik dat dus alsnog. Gebruik verder binnen 24h de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif/-knop aub.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 02-10-2009 15:19 ]

Verwijderd

Kan je hem de F: geven?
Waarschijnlijk ergens een reservatie voor F: die niet goed verwijderd is, of een netwerkdrive die je op F: hebt gemapt.

De registrey key waar alle gereserveerde fysische (dus niet netwerk) driveletters staan is trouwens HKLM\System\MountedDevices

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 02:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niets in deze key staan

Waarom kan ik de drive letter in xp wel veranderen en in windows 7 helemaal niet, naar geen enkele letter ?

In het vervolg zal ik zeker de edit knop gebruiken. Sorry voor het posten in het verkeerde subforum ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 17:57 ]

Verwijderd

Omdat je in de verkeerde container zit? Je hebt gesearched op mounteddevices, maar de folder waar die key in zit heet mounteddevices, niet de key zelf.
En hoezo je kan het niet wijzigen? Is die optie niet beschikbaar dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan niets wijzigen voor die partitie, ik krijg onderstaande error. Alle andere partities hernoemen enzo lukt wel.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 17:57 ]

Verwijderd

Ik zie ineens dat het een OEM partitie is. Hing die schijf in een merk-PC?
Verwijder die partitie eens gewoon en maak ze eens opnieuw aan (kopieer wel eerst je data)?
Ik weet niet zeker of je die in Vista zelf kan verwijderen, anders kan je dat normaal wel doen me diskpart.

Maar eerst eens kijken in die mounteddevices folder of je daar geen key hebt staan voor F:. Zo ja, verwijder die even.

Verwijderd

Topicstarter
Die OEM partitie is niet die partitie. Die OEM is 24 MB groot en daar staat een EISA-configuratie op.

Lijkt me de beste oplossing, alleen heb ik geen genoeg ruimte om die data ergens op te kopiëren.
Pagina: 1