Toon posts:

Harman Kardon SUB-TS7 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en voordat ik weg ben gegaan heb ik de subwoofer van mijn H&K set van het lichtnet afgesloten (lees stroom eraf). Ook van de rest van mijn set heb ik dit gedaan. Toen ik na de 2 weken weer alles op het lichtnet aansloot, deed de subwoofer heel erg vreemd. Na een minuut of twee komen er drie korte "bassdreunen" uit de sub-woofer. Dit blijft de sub-woofer herhalen totdat ik deze uit doe. Ik heb de verbinding naar de versterker reeds gecheckt en deze is prima. Ook heb ik de verbinding met de versterker verbroken en ook dan blijft de sub-woofer, de drie "bassdreunen" geven. Aangezien ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt vraag ik om steun...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm. Dit klinkt toch wel heel erg naar "defect". Zeker omdat als je de signaalkabel van de versterker erafhaalt, hij alsnog dezelfde symptomen vertoond.

Geen idee wat er stuk zou kunnen zijn, maar er valt voor de rest niet veel op in te stellen ofzo. Ik ga er vanuit dat je de subwoofer met een cinch (tulp) kabeltje aan je receiver hebt hangen en geen gebruik maakt van de high-level in en outputs? (Die je met normaal speakerdraad aansluit.)

Misschien nuttig om je hier te reggen: http://www.free-service-m...S7_Service_Manual_L22734/

Dan kun je de "repair manual" voor jouw sub downloaden, misschien staat het "3 dreunen probleem" er ook wel in. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 14:00
Ik heb de aanbieding gekregen om voor niet al te veel een SUB-TS7 over te nemen, waarbij door HK geconcludeerd is dat de voeding defect is.
Zou hier gemakkelijk een nieuwe voeding in te zetten zijn en wat zou ik hiervoor kwijt zijn?
(bij HK rekende men er €190,- voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 11:33

Nox

Noxiuz

Ik zou toch even afwachten, zit er garantie op je huidige sub? Zoja, dat even aankijken. Ik denk eerder dat er een print in de versterker van de sub (tenzij je een voorversterker gebruikt?) of in de voeding iets niet lekker zit. Misschien een geplofte elco die wat pieken van iets opvangt...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28
Die H/K subs zijn naar mijn mening niet goed genoeg om meer dan 200 euro aan uit te geven. Final S80 is dan misschien een betere optie - strakker laag, betere bouwkwaliteit, en soms te vinden voor ronduit belachelijke prijzen (vriend van mij had er eentje voor 150, nieuw uit de winkel).

Overigens heb ik een H/K sub gehad die hetzelfde deed en uiteindelijk kapot ging. Uiteraard is dit topic al erg oud, maar ik heb precies dezelfde soort symptonen gehad - bij mij deed de sub het echter nog een tijdje, maar ging 'ie 's nachts dreunen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb nu dus hetzelfde probleem :( Net 1,5 week uit de garantie |:( Gekocht op 2 juni 2009. Iemand suggesties? Ik vind dat een product van die prijsklasse langer dan 2 jaar mee moet kunnen gaan.

edit:

Lijkt erop alsof HK 5 jaar garantie op z'n speakers geeft, dus ik heb ze maar eens een mailtje gestuurd ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Hermanvh op 11-06-2011 15:37 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Gebracht bij CE-Repair te Mijdrecht (officieële reperateur HK), die erg coulant waren samen met HK (zit nl. maar 2 jaar op de subwoofer, omdat het "electronica" is). Netjes gerepareerd (volgens bon eindtrap vervangen en voedingsgedeelte hersteld).

Werkt nu weer als nieuw :)

webOS all the way!

Pagina: 1