Toon posts:

ATI x1650 PRO crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een tijd terug heb besloot ik mijn ati x800 up te graden naar een x1650 pro. Alles leek te werken totdat ik Unreal Tournament 3 speelde. Ik begon te spelen en na een paar minuten bevroor het scherm om vervolgens zwart te worden met de boodschap: "No video input".
Sindsdien heb ik bij bijna alle spellen die ik speel hetzelfde probleem. Bij sommige spellen kan ik enkele tientallen minuten spelen, bij andere gebeurt het na 1-2 minuten. Counter strike 1.6 en warcraft 3 zijn de enige spellen die ik zonder problemen kan spelen. Spellen die altijd vastlopen zijn o.a UT 3, quake live, Left 4 Dead, Painkiller, Call of duty 4.
Af en toe heb ik hetzelfde probleem als ik gewoon in windows zit, als ik bijvoorbeeld op een link klik of een filmpje bekijk.

Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd en mijn voeding zou ruim voldoende moeten zijn (550w). De pc is ook nooit extreem heet dus dat lijkt me ook geen optie.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Alvast bedankt,

Arjun

• Bartzegmaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:09
Ik denk toch dat het een voeding probleem is. wat voor merk voeding is het ? en hou oud is hij ?

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:17
Ik heb dit soort dingen eerder gehoord bij x1650 kaarten, volgens mij worden deze te warm met stock koeler.
Volgens mij hebben vooral de modellen van het merk club3D hier last van bij deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op mijn voeding gekeken en er staat alleen LPG12 op en dat hij 550 Watt is.
Ik denk dat hij nu 3-4 jaar oud is.

Ik heb inderdaad een club3D kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?:(

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Fanta zei al dat je videokaart misschien te warm wordt, dus het lijkt me dat je dat eerst eens moet gaan bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd met everest ati tool en speedfan maar hij vind mn kaart niet ofzo.
Is er een andere manier?

Ik denk trouwens niet dat het aan de temperatuur ligt want als ik mijn drivers opnieuw instaleer maar na de instalatie mn pc niet meer herstart kan ik call of duty 4 zonder problemen spelen.
Zodra ik mn pc een keer reboot heb ik problemen.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-04 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:54:
Ik heb even op mijn voeding gekeken en er staat alleen LPG12 op en dat hij 550 Watt is.
Ik denk dat hij nu 3-4 jaar oud is.

Ik heb inderdaad een club3D kaart.
Dit is je voeding:
http://www.hardware.info/...Supersilent_550_LPG12550/

Deze levert niet echt veel amperage op de 12V lijn. Misschien eerst maar eens echte voeding kopen?
TrekDude101 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:32:
Fanta zei al dat je videokaart misschien te warm wordt, dus het lijkt me dat je dat eerst eens moet gaan bekijken.
Dit zou ook goed kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door michaelmou op 04-10-2009 19:37 ]

Pagina: 1