Naam externe HD is anders in Finder en Disk Utility

Pagina: 1
Acties:

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39
Ik heb een vaag probleem met m'n externe HD.

Ik heb een externe HD aangesloten op mijn (Media Centre) Mac Mini. Deze heeft de naam Media.
Tevens gebruik ik Plex als Media Centre software. In Plex heb ik naar deze HD verwezen als zijnde een source > /Volumes/Media/Films

Ik kwam er vandaag helaas achter dat Plex geen content meer herkend van de externe HD.

Wat blijkt. De externe HD geeft in de Finder gewoon netjes Media aan, terwijl als ik in Disk Utility (Schijfhulpprogramma) kijk dan staat er Media 1. Wanneer ik de naam van de HD verander in bv. Films dan wordt er geen nummer aan toegevoegd. Verander ik de naam weer terug naar Media dan komt er automatisch weer Media 1 te staan. Heeeel vaag dus.... Ik heb verder geen andere HD, USB stick o.i.d. aangesloten. Ook mijn interne HD heet gewoon Mac Mini HD.

Nu vraag ik me dus af waar bovenstaande aan kan liggen en of dit is op te lossen. Iemand een soortgelijk probleem gehad?

Ik heb de naam van de externe HD veranderd naar Films en opnieuw opgestart om vervolgens de naam weer terug te veranderen naar Media, maar dit hielp niet. Ook heb ik de HD al een aantal keer ge-unmount, maar ook dit hielp niet...

Specs:
Mac Mini met 10.5.8
WD Mybook Studio 500GB aangesloten via FW800 > FW400 kabel.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Om de een of andere vage reden staat er in je /Volumes map (daar waar op de achtergrond al je drives gemount worden) al een map met de naam Media. Om dit op te lossen kun je, de Terminal starten (in Programma's > Hulpprogramma's) en dan in de prompt het volgende typen:
cd /Volumes
rmdir Media

Hier bij moet je je externe schijf niet aangesloten hebben. Als je geen rechten hebt om de directory te wissen moet je sudo voor het commando rmdir zetten.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Flatwhite
Digistorm schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:22:
Om de een of andere vage reden staat er in je /Volumes map (daar waar op de achtergrond al je drives gemount worden) al een map met de naam Media. Om dit op te lossen kun je, de Terminal starten (in Programma's > Hulpprogramma's) en dan in de prompt het volgende typen:
cd /Volumes
rmdir Media

Hier bij moet je je externe schijf niet aangesloten hebben. Als je geen rechten hebt om de directory te wissen moet je sudo voor het commando rmdir zetten.
JAAAAAA!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alleen kreeg ik de melding
directory not empty

En dus heb ik het volgende gedaan
 ls -la /Volumes/Media

En vervolgens
 rm -rf /Volumes/Media 

Daarna gaf Terminal nog steeds aan...
directory not empty

Maar het werkt weer!! :*) :*) :*)

Heeeeeeeel erg bedankt! ;)

• Flatwhite
Ok ik heb nu weer een probleem! 8)7

Als ik in /Volumes/ kijk dan zie ik daar de Media map staan >

/Volumes/Media/

Maar als ik deze verwijder dan komt er automatisch binnen een seconde weer een nieuwe!

Hoe kan ik dit oplossen?

Opgelost! SABNZB verwees naar die folder op de externe HD, waardoor Mac OS X deze folder aanmaakte... 8)7 |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Flatwhite op 21-02-2010 18:51 ]

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-02 22:35
heb je plex nog openstaan?

ik heb dit een tijdje geleden ook gehad, maar dan icm SABnzbd+. Als ik namelijk ging downloaden zonder m'n externe HD aangesloten, maakte hij daar een map voor aan. Als ik mijn externe HD dan weer aansloot heette hij Downloads 1.