Verwijderd

Topicstarter
G'avond, ik ben bijna ten einde raad

heb al 10 jaar apple ervaring op mijn werk, en nu eentje thuis

Maar volgens mij is er iets mis met mijn rechten ofzo

hij slaat niet standaard wachtwoorden op in mijn sleutelhanger

ik kan niks op mijn bureau blad copieren, alles veranderd in een wolkje en dan pats weg

bij gebruikers en dan in het mapje van mijn acoount (de beheerders) staat helemaal niks,
normaal staat daar toch een mapje met downloads en bureaublad enzo

ik kan ook geen nwe account aanmaken

en nog gekker, ik kan niks downloaden...
er is te weinig schijfruimte...? terwijl hij nog helemaal leeg is..500 gb vrij...en dat geeft de finder ook gewoon aan...wat zou er fout kunnen zijn??

grt, marcel

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Start op van de install DVD, en in de installer, kies je voor: Utilities -> Reset Password. Onderin het venster dat nu opent, Kies je voor 'Reset' onder het kopje 'Reset Home Directory Permissions and ACLs. Dan weet je zeker dat de rechten op je homedir goed staan. Werkt dit niet, maak dan eens een nieuwe user aan en kijk of daar hetzelfde probleem zich voordoet.

Btw: topic reported voor een move naar ASD. Dit is geen hardware issue.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, wordt mijn topic automatisch door geplaatst, of moet ik daar iets voor doen.

Ik heb bij mijn nwe macmini wel Snow geinstalleerd staan maar ik heb niet de Snow Dvd's, is het erg als ik die Reset Password via de DVD's 10.5.6 doe??

nwe user aanmaken lukt niet, daar heb ik denk ik geen rechten voor...

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:08
Als je niet de snow dvd's heb zou ik maar snel terug gaan naar de winkel.
Want dan kan je namelijk als je dat wil ook geen clean install en je kan het dus ook niet met je oude dvd's doen. Want dat is geen snow leopard.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je geen rechten hebt om een user aan te maken zou ik eens snel opnieuw gaan installeren. Heb je de machine nieuw gekocht of tweedehands?

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:57:
ik kan niks op mijn bureau blad copieren, alles veranderd in een wolkje en dan pats weg
Stomme vraag, maar dat is normaalgesproken alleen als je iets uit je dock sleept. Is dat niet wat je nu ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik iets vanuit een map sleept , krijg ik zo'n verboden bord als ik het op mijn bureaublad wil gooien..

ps. deze map krijg ik door via de finder door mijn structuur te gaan, ik wil gewoon graag mijn harde schijf op mijn bureaublad hebben..

ps. de machine is nieuw.
maar waarschijnlijk eigenhandig geupdate van leopard naar snow...zonder de dvd's erbij

er staat iets fout, maar wat?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:51:
als ik iets vanuit een map sleept , krijg ik zo'n verboden bord als ik het op mijn bureaublad wil gooien..

ps. deze map krijg ik door via de finder door mijn structuur te gaan, ik wil gewoon graag mijn harde schijf op mijn bureaublad hebben..

ps. de machine is nieuw.
maar waarschijnlijk eigenhandig geupdate van leopard naar snow...zonder de dvd's erbij

Vertel mij eens hoe jij van Leopard naar Snow Leopard gaat zonder de DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04
Klik op Finder linksboven in je scherm. Voorkeuren > Navigatiekollom > Vink onder Apparaten Externe Schijven aan... Voila! (10 jaar Apple gebruiken? 8)7 Really? 8)7 )
ps. de machine is nieuw.
Dat kan niet! Als op de bijgeleverde Install DVD's 10.5.6 staat en er staat nu Snow Leopard (10.6) op je Mac dan heb je een Mac mini gekocht die NIET nieuw is. Ik zou navraag doen bij de winkel.
Als je ook nog niet eens iets kan veranderen ben ik bang dat je toch echt terug moet gaan naar de winkel..

En als je ECHT niet uit komt >

Apple Support
0900 - 7777703
;) ;) ;) ;) ;) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Flatwhite op 03-10-2009 01:01 ]

Pagina: 1