Toon posts:

subwoofer aansluiten op receiver zonder subwoofer uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een JBL CS68 en een wat oudere JVC RX-508VBK receiver.
De subwoofer die bij de CS68 hoort is een actieve subwoofer met 3 aansluitingen: 1 LFE en 1 LINE IN L en 1 LINE IN R (allen cinch aansluitingen).

Nou vroeg ik me af wat de beste methode is om de subwoofer aan te sluiten.
Ik heb de subwoofer nu tijdelijk op de TAPE out van de receiver aangesloten, alleen gaat het volume van de subwoofer nu dus niet mee met de hoofdvolume knop op de receiver, dus dat is niet handig.

Nou lees ik ik dat je de subwoofer ook op de speakeruitgang kan aansluiten, ik begrijp alleen niet hoe dat moet, ik lees steeds iets van een filter wat je er tussen moet plaatsen, omdat je anders de subwoofer opblaast.

Kan iemand me vertellen hoe dat moet? Of is er een andere betere manier?

Groet Jasper

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Er zijn adaptors te verkrijgen die van een speaker signaal een line signaal maken.
Zie je vooral vaak in de car hifi wereld. Deze kun je gebruiken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31

BCC

Je moet op de een of andere manier je stereo signaal naar mono gaan downmixen. Soms kan dat door de speakers door de subwoofer te lussen, maar jouw subwoofer kan dit niet,

[ Voor 25% gewijzigd door BCC op 30-09-2009 23:01 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
BCC schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:00:
Je moet op de een of andere manier je stereo signaal naar mono gaan downmixen. Soms kan dat door de speakers door de subwoofer te lussen, maar jouw subwoofer kan dit niet,
Subwoofer heeft volgens TS gewoon 2 line-in ingangen, L en R. Dus dat gaat prima. TS zal alleen een filter ertussen moeten zetten die van zn speakersignaal een linesignaal maakt, idd te vinden in de autozooi met name.
edit: zoiets dus: http://www.rondevries.nl/...hoofdgroep=7&subgroep=141

Alternatief (We zitten hier op t.net tenslotte) is adhv de datasheet/servicemanual van je versterker zelf een lineout maken (Aftappen vanaf de input van je eindtrap)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 30-09-2009 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp, moet ik op de versterker op de speakeruitgangen die ik nu gebruik voor de boxen, een kabeltje aansluiten dat via dat filter naar de linker tulpaansluiting van de subwoofer gaat

en datzelfde ook voor rechts.

Dus dan zitten in alle 4 de de speakeruitganggaatjes van de versterker 2 kabeltjes, 1tje voor de speaker en eentje voor subwoofer? Of moet ik daarvoor de andere speaker aansluiting (speaker 2) gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 13:58 ]