Toon posts:

Motorola SB51000E Verbinding op 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik vaak bij mijn vriendin kom met de laptop en ook wel graag internet wilde heb ik
mijn switch maar eens meegenomen.

Ze heeft internet van Ziggo en als modem een Motorola SB5100E met maar een aansluiting,
vandaag de switch.

Zodra ik hem aansloot en haar computer erin plugde deed ie 't gelijk ... voor mij is het alleen
een ander verhaal. Ik krijg alleen maar een verbinding lokaal, niet met internet.

Ik kan wel op de modempagina komen (http://192.168.100.1/) maar verder dus niet op internet,
ik las wat dingetjes en stelde een statisch IP adres in (192.168.100.25, 255.255.255.0, 192.168.100.25)
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range
Ik kreeg gelijk de vraag of ik thuis, op werk of op een public place zat. (vista)

Natuurlijk thuis gekozen ... maar nog steeds geen internet...

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,
Xarrot

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

_PM

Hier zo'n zelfde probleem... deze week spullen binnen gekregen van Ziggo. In instellingen van kabel modem lijkt DHCP voorhanden voor 32 devices maar op een andere pagina op de modem-web-site staat ook dat er maar 2 adressen toegekend kunnen worden.... vaaag......
Dus oplossing: routertje ertussen die DHCP voor mij doet... lost de problemen op

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Modem kan wel leuk meer, maar als Ziggo dat niet levert houd het op....

Je krijgt gewoon een aansluiting voor 1 PC, dus kwestie van een routertje ertussen

Geld overigens bij vrijwel elke (kabel)provider.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:33:
Modem kan wel leuk meer, maar als Ziggo dat niet levert houd het op....

Je krijgt gewoon een aansluiting voor 1 PC, dus kwestie van een routertje ertussen

Geld overigens bij vrijwel elke (kabel)provider.
Hier was ik al bang voor na nog een uurtje op google gezocht te hebben, moet ik dan gewoon een router kopen en die gebruiken ipv de modem?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
(jarig!)
nee, modem is vrij essentieel voor je verbinding :), wat je moet doen is gewoon een simpele router aanschaffen en die na je modem gebruiken. De kabel gaat dus van je modem in het WAN gedeelte van je router. Op je router kun je vervolgens al je computers, laptops en weet ik veel wat aansluiten.

Meeste huis tuin keuken routers hebben 4 poorten, heb je dr nou meer nodig, dan kun je dáár achter nog een switch plaatsen.

Let erop dat je router voldoende WAN to LAN speed heeft, ziggo verhoogt de snelheden flink, nu weet ik niet welk abo je hebt, maar het is iets om mee te nemen. Kies qua router dan ook voor iets als een linksys of voor thuis een sitecom. Allebei makkelijk om te configureren een voor gewoon huis tuin keuken gebruiken doen die prima hun werk

Verwijderd

Topicstarter
nielsl schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:23:
nee, modem is vrij essentieel voor je verbinding :), wat je moet doen is gewoon een simpele router aanschaffen en die na je modem gebruiken. De kabel gaat dus van je modem in het WAN gedeelte van je router. Op je router kun je vervolgens al je computers, laptops en weet ik veel wat aansluiten.

Meeste huis tuin keuken routers hebben 4 poorten, heb je dr nou meer nodig, dan kun je dáár achter nog een switch plaatsen.

Let erop dat je router voldoende WAN to LAN speed heeft, ziggo verhoogt de snelheden flink, nu weet ik niet welk abo je hebt, maar het is iets om mee te nemen. Kies qua router dan ook voor iets als een linksys of voor thuis een sitecom. Allebei makkelijk om te configureren een voor gewoon huis tuin keuken gebruiken doen die prima hun werk
Ik ben net langs de winkel geweesd en een Sitecom 300N Router aangeschaft, na de modem aangesloten op de WAN poort en de computer natuurlijk gewoon op een LAN poort.

Gelijk de vraag waar ik momenteel zit maar ik kan verder geen verbinding krijgen nog met internet (ik kan wel op de routerpagina komen) moet ik verder nog iets instellen oid want ik kom er niet echt uit verder ...

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

Verwijderd

modem 10 seconden van de stroom af, router van de stroom, modem laten opstarten, als die is opgestart de router weer aanzetten. Dan ziet de modem het MAC-adres van de router en zal alles gewoon moeten werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:01:
modem 10 seconden van de stroom af, router van de stroom, modem laten opstarten, als die is opgestart de router weer aanzetten. Dan ziet de modem het MAC-adres van de router en zal alles gewoon moeten werken.
Ik heb het nog een keer geprobeerd en de wizzard gedraait, dit keer op clone mac adress gedrukt en dat werkte natuurlijk wel .. voor de PC iig.

Als ik nu naar 192.168.0.1 ga op m'n laptop krijg ik
unkown (192.168.0.100) is managing remote
Zucht hoe lost ik dus nu weer op.

Verwijderd

Misschien de router naar de fabrieksinstellingen resetten. Zo werkt het in negen van de tien gevallen altijd. En dan weer even de modem van de stroom etc. de computers instellen op automatisch een ip-adres verkrijgen. Dus alles zo standaard mogelijk. Ik weet niet anders dan dat bij Ziggo een router out-off-the-box gewoon werkt. (Heb zelf Ziggo met Arris modem en een Sitecom 300N XR)
Als je met de laptop draadloos wilt verbinden, moet je eerst even het draadloze deel van de router "bedraad" instellen. SSID, wpa/wpa2 etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:15:
Misschien de router naar de fabrieksinstellingen resetten. Zo werkt het in negen van de tien gevallen altijd. En dan weer even de modem van de stroom etc. de computers instellen op automatisch een ip-adres verkrijgen. Dus alles zo standaard mogelijk. Ik weet niet anders dan dat bij Ziggo een router out-off-the-box gewoon werkt. (Heb zelf Ziggo met Arris modem en een Sitecom 300N XR)
Als je met de laptop draadloos wilt verbinden, moet je eerst even het draadloze deel van de router "bedraad" instellen. SSID, wpa/wpa2 etc.
Inderdaad, ik heb gewoon elk apparaat uitgedaan en kreeg nu wel gelijk internet met m'n laptop. Godzijdank het werkt :P

'k had geen idee dat ik eerst Clone Mac Adress moest gebruiken ook met de server.

Bedankt mensen het is opgelost! >:)

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb ook Ziggo en ik kan gewoon een switch ertussen hangen, en krijg ik met 2 verschillende pc's gewoon 2 verschillende IP-adressen van Ziggo. Misschien ligt het aan het type modem? Ik heb een Ubee modem.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
Als het modem meerdere IP's uitdeelt is er geen enkel probleem.
Helaas delen de meeste modems van de kabelaars maar 1 IP adres uit dus 1 PC zonder router.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel het probleem een tijdje geleden opgelost was zit ik nu met iets anders wat nogal iritant is met de router van Sitecom. Het internet valt soms gewoon helemaal weg.

Het enige wat ik er aan kan doen is de modem restart + vaak de wizard van de router draaien en dan doet ie 't meestal weer. Heeft er iemand ook maar enig idee waarom dit steeds maar weer gebeurd?
Pagina: 1