Hallo,
Omdat ik vaak bij mijn vriendin kom met de laptop en ook wel graag internet wilde heb ik
mijn switch maar eens meegenomen.
Ze heeft internet van Ziggo en als modem een Motorola SB5100E met maar een aansluiting,
vandaag de switch.
Zodra ik hem aansloot en haar computer erin plugde deed ie 't gelijk ... voor mij is het alleen
een ander verhaal. Ik krijg alleen maar een verbinding lokaal, niet met internet.
Ik kan wel op de modempagina komen (http://192.168.100.1/) maar verder dus niet op internet,
ik las wat dingetjes en stelde een statisch IP adres in (192.168.100.25, 255.255.255.0, 192.168.100.25)
Natuurlijk thuis gekozen ... maar nog steeds geen internet...
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Xarrot
Omdat ik vaak bij mijn vriendin kom met de laptop en ook wel graag internet wilde heb ik
mijn switch maar eens meegenomen.
Ze heeft internet van Ziggo en als modem een Motorola SB5100E met maar een aansluiting,
vandaag de switch.
Zodra ik hem aansloot en haar computer erin plugde deed ie 't gelijk ... voor mij is het alleen
een ander verhaal. Ik krijg alleen maar een verbinding lokaal, niet met internet.
Ik kan wel op de modempagina komen (http://192.168.100.1/) maar verder dus niet op internet,
ik las wat dingetjes en stelde een statisch IP adres in (192.168.100.25, 255.255.255.0, 192.168.100.25)
Ik kreeg gelijk de vraag of ik thuis, op werk of op een public place zat. (vista)The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range
Natuurlijk thuis gekozen ... maar nog steeds geen internet...
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Xarrot