• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:52
Hallo,

Topictitel dekt de lading. Ik wil dus een koeriersbedrijf opstarten. Ik wil in het begin als subcontractor gaan rijden voor TNT en in de tussentijd klanten winnen voor wat meer serieuzere koeriersdiensten. Nu zijn er aardig wat subcontractors bij de TNT maar er is nog steeds werk; naar wat ik vernomen heb.

TNT heeft nieuwe eisen aan de bussen gesteld. Nu kan ik niet vinden wat die eisen precies zijn; medewerker TNT kon mij dit ook helaas niet vertellen. Over een week of twee heb ik een gesprek met iemand die dit ook doet. Echter wil ik dus meer informatie inwinnen voordat ik dat gesprek inga, zodat ik gerichtte vragen kan stellen.

Wil je subcontractor worden van TNT moet je dus je eigen bedrijf stichtten. Nu zal dit in mijn geval een eenmanszaak worden. Ik heb hier al e.e.a. over uitgezocht; zoals inkomstenbelasting etc. Nu ga ik, als ik dit idee serieus door ga zetten, nog meer informatie over inwinnen bij de belastingdienst en bij de Kamer van Koophandel.

Nu wil ik dus in de randstad gaan rijden. Ik wil 'verzekerd' zijn van 6 dagen werk (ma t/m za). Dit valt allemaal wel te regelen met TNT. Ze zoeken nog koeriers die wat pakketjes willen bezorgen, dus dat komt goed uit... De bus wordt betaald uit eigen vermogen. (Mercedes Sprinter, Diesel).

Nu zoek ik alleen ervaringen van meer mensen die deze stap gemaakt hebben. Wat zijn de dingen waar je absoluut rekening mee moet houden... Is het het goede moment om in te stappen? Nu met de nieuwe eissen aan de bussen misschien wel. Zullen vast wel een hoop mensen zijn die het financieel zichzelf niet kunnen veroorloven om een nieuwe bus te kopen.

Bij voorbaad dank :)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41

orf

Wat weet je over de tarieven die je in rekening kunt brengen bij TNT. Hoeveel ritten verwacht je op een dag te doen. Hoe snel denk je je bestelbus af te schrijven. Heb je naar tarieven gekeken voor verzekering van je bestelbus wanneer deze gebruikt wordt voor koerierswerk (WA, WA+, AllRisk?). Wat wil je af kunnen dekken met verzekeringen. Hoe regel je vervangend vervoer wanneer er onderhoud is aan je bestelbus. Wat zijn de kosten per kilometer van je bestelbus (inclusief onderhoud, diesel, afschrijving). Hoe zorg je voor voldoende opdrachten wanneer je niet voldoende opdrachten van TNT kunt betrekken. (er is zelfs een mogelijkheid dat een arbeidsrelatie ontstaat als je alleen TNT als klant hebt!)

En wat wil je er aan overhouden.

Kortom: heb je (de basis) van een ondernemingsplan al eens op papier gezet? Dat geeft je een hoop inzichten en bespaart je wellicht de investering in een Mercedes Sprinter.

[ Voor 12% gewijzigd door orf op 30-09-2009 22:35 ]

• RedHat
orf schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:33:
Wat weet je over de tarieven die je in rekening kunt brengen bij TNT. Hoeveel ritten verwacht je op een dag te doen. Hoe snel denk je je bestelbus af te schrijven. Heb je naar tarieven gekeken voor verzekering van je bestelbus wanneer deze gebruikt wordt voor koerierswerk (WA, WA+, AllRisk?). Wat wil je af kunnen dekken met verzekeringen. Hoe regel je vervangend vervoer wanneer er onderhoud is aan je bestelbus. Wat zijn de kosten per kilometer van je bestelbus (inclusief onderhoud, diesel, afschrijving)

En wat wil je er aan overhouden.

Kortom: heb je (de basis) van een ondernemingsplan al eens op papier gezet? Dat geeft je een hoop inzichten en bespaart je wellicht de investering in een Mercedes Sprinter.
Die kosten/opbrengsten heb ik 'globaal' ja. De investering om het bedrijf op te starten is geheel uit eigen zak.
Ik verwacht 150~170 adressen te hebben op een dag. In een uur verwacht ik 15~20 adressen te lopen... Kwa verzekeringen; dat is ook al afgedekt. Als er onderhoud is krijgen we een gelijkwaardige bus mee. Hier is allemaal al min of meer over gedacht.

Heb je ervaring als subcontractor?
Hoe zorg je voor voldoende opdrachten wanneer je niet voldoende opdrachten van TNT kunt betrekken. (er is zelfs een mogelijkheid dat een arbeidsrelatie ontstaat als je alleen TNT als klant hebt!)
Zie mijn startbericht; in het begin is het aantal adressen gelijk. Over langere periode kan dat meer/minder worden. In die tijd moet je 'sidedeals' regelen. Af en toe iets rijden voor bedrijf x. Ophalen bij Y. Zo gaat dat. Maar ik wou eigenlijk meer de informatieve kant van subcontractors bij TNT. Dit is niet helemaal wat ik met dit topic bedoelde; het gaat dus eigenlijk puur om subcontractor zijn bij TNT.

[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 30-09-2009 22:39 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RedHat schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:36:
In een uur verwacht ik 15~20 adressen te lopen...
Is dat realistisch? Dat geeft je 3-4 minuten per adres, en dat is inclusief reistijd, oppikken van pakketjes, maken van een route, verkeersproblemen, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 15:19

WeirdEye

Eindbaas

Vorig jaar heb ik een tijdje voor een bedrijf gewerkt wat subcontractor was voor TNT. Alleen dit was een wat grotere organisatie, 12 routes ongeveer.

Zij reden daar ook met het nieuwe type mercedes sprinter. Deze waren volledig wit met de tekst op de zij en achterkant: "Wij rijden in opdracht van TNT Pakketservice"

Maar het makkelijkste lijkt mij dat je contact opneemt met TNT. Want je zit ook met laden en lossen van de pakketten. Het bedrijf waar ik toen reed deed dit op een eigen ingerichte locatie.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

gambieter schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:41:
[...]

Is dat realistisch? Dat geeft je 3-4 minuten per adres, en dat is inclusief reistijd, oppikken van pakketjes, maken van een route, verkeersproblemen, etc.
Dat hangt er natuurlijk volledig vanaf in welke regio je opereert.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CodeCaster schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:45:
Dat hangt er natuurlijk volledig vanaf in welke regio je opereert.
Vandaar dat ik het vraag, het is wel iets om mee te nemen in de afweging.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is 3-4 minuten per adres? Vind ik wel heeeeel kort.....
Weet je zeker dat je dat gaat halen?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• RedHat
gambieter schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:47:
[...]

Vandaar dat ik het vraag, het is wel iets om mee te nemen in de afweging.
Dat klopt. Maar dit heb ik dus van 'ervaringen' van andere mensen. Tussen de 15 en 20 adressen. Het voordeel is dat je tegenwoordig tot 21u mag rijden; vroeger was dit tot 17u dacht ik. Wat het voordeel is: om 17u ga je lekker naar huis, ga je lekker eten, en om 18u ga je weer de hort op om de rest van de pakketjes aan te bieden. Want elk afgeleverd pakket = geld. Je rijdt 150~200 adressen op een dag.
Dat is 3-4 minuten per adres? Vind ik wel heeeeel kort.....
Weet je zeker dat je dat gaat halen?
Waarom denk je dat? Heb je ervaring?

(De reden waarom ik dit vraag is omdat ik wil vermijden dat iedereen 'zomaar' reageert zonder een goede basis die een mening kan vormen).

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 30-09-2009 22:52 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ik heb mijn eigen bedrijf en doe gemiddeld 2-3 pakketten per dag.
Ik weet hoe lang een pakketje kost ;).

Maar als je wil dat ik mijn mond houd moet je het vooral zeggen ;).

Hoe zit dat trouwens qua betaling met pakketten die niet bezorgbaar zijn doordat de ontvanger er niet is? Sommige pakket-rijders kwakken het voor de deur, sommigen komen meerdere keren langs. Houd er dus rekening mee dat je niet 100% van je pakketten in 1x aflevert.

• RedHat
Boudewijn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:00:
Tsja ik heb mijn eigen bedrijf en doe gemiddeld 2-3 pakketten per dag.
Ik weet hoe lang een pakketje kost ;).

Maar als je wil dat ik mijn mond houd moet je het vooral zeggen ;).

Hoe zit dat trouwens qua betaling met pakketten die niet bezorgbaar zijn doordat de ontvanger er niet is? Sommige pakket-rijders kwakken het voor de deur, sommigen komen meerdere keren langs. Houd er dus rekening mee dat je niet 100% van je pakketten in 1x aflevert.
Natuurlijk wil ik niet dat je je mond houdt. In tegendeel zelfs! Je doet 2 tot 3 pakketten per dag... Dat is wat anders dan 150 in één wijk!

Overigens hoor ik hele wisselende ervaringen over TNT als subcontracter; alleen zijn er maar weinig verhalen te lezen.

Ik heb trouwens een 33% FAIL ingecalculeert... (Pakketjes die niet afgeleverd kunnen worden, ook niet tussen 18-21u).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja, maar haal je dan die 3-4 minuten nog? Sowieso is de pakketdichtheid minder groot als je veel 'verlate pakketten' hebt.
Ook dingen als rembourspakketten waarvoor betaald moet worden etc kosten meer tijd.
Dit is wel 'gemeten' vanuit een plattelandslocatie waar ik tot een maand geleden woonde ;). In een flat doe je er veel meer.

Ik ben trouwens de ontvanger van de pakketten , maar ik maak regelmatig een praatje met die gasten en weet ook hoe lang het soms duurt om iets uit een auto te halen +handtekening+ lastige klant (jep that's me).

Anoniem: 320310

Werk nu 3+ jaar als koerier, hele land door, dus anders dan wat jij wilt.
Maar zie toch paar dingen die je toch moet nachecken.

3-4 min per pakket lijkt me weinig, alles moet echt goed naast elkaar liggen.
1x stop licht tegen en je verliest tijd, receptioniste die zit te bellen ofzo en gaan weer paar minuten.
Sommige bedrijven zitten in een gedeelt pand, trap / lift kost je ook weer extra tijd om daar heen te lopen.
Aantal bedrijven is het uit en in de auto springen, andere zal je toch tijd op verliezen.

Je wilt ook lunchen lijkt me, dat kan niet als je elke 3-4 min pakket eruit wilt gooien, plan dat ook in.
Je zegt tussen 17 en 18 ff snel naar huis eten, weet niet of je samen of alleen woont, maar boodschappen / koken kost extra tijd weer.
Je moet wel dichtbij wonen, in de file heen en terug naar huis schiet niet op en dan nog is het snel eten en weer weg.

6 Dagen per week en dan lange dagen met de zelfde route gaat je echt vervelen denk, ik word al gek als ik 2 dagen achter elkaar rondjes in Amsterdam rij, laat staan telkens dezelfde wijk.

• RedHat
Boudewijn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:29:
Ja, maar haal je dan die 3-4 minuten nog? Sowieso is de pakketdichtheid minder groot als je veel 'verlate pakketten' hebt.
Ook dingen als rembourspakketten waarvoor betaald moet worden etc kosten meer tijd.
Dit is wel 'gemeten' vanuit een plattelandslocatie waar ik tot een maand geleden woonde ;). In een flat doe je er veel meer.

Ik ben trouwens de ontvanger van de pakketten , maar ik maak regelmatig een praatje met die gasten en weet ook hoe lang het soms duurt om iets uit een auto te halen +handtekening+ lastige klant (jep that's me).
Mja, dit zijn cijfers van iemand die al een tijdje voor TNT werkt. Daar heb ik over 2 weken een (kort) gesprek mee. Hij doet 15 tot 20 pakketjes in een uur :) Randstad is natuurlijk iets dichtbevolkter dan bijvoorbeeld het noorden. Maar goed, als je 170 paketten hebt verdeeld over nog geen 100 straten kan het best snel gaan natuurlijk :)

@Vladix: Goed commentaar. Mja, voor TNT werken is natuurlijk iets anders. De cijfers kloppen wel ongeveer hoor... Het is hard werken, ma-za van 8.00 tot 21.00. Maar je moet ergens beginnen :) Dus dat hard werken hou ik wel een paar jaar vol. 15 pakketjes lopen voor TNT is de 'standaard' naar wat ik begreep. En dat is niet super snel :)

Hiervoor heb ik ook werk gedaan, veel uren op een dag, hoog 'betrokkenheidsgehalte' maar dan in een leidinggevende functie. Ik wil nu iets totaal anders gaan doen :D

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 30-09-2009 23:48 ]

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Zie het TNT klachten topic dat, volgens, mij in SG loopt. Aardig wat subcontractors hebben daar al gepost met hun ervaringen.

Persoonlijk lijkt het mij een ruk baan. Jij loopt al het risico en je mag voor een paar euro per pakket werken. Ook krijg je bijvoorbeeld geen geld voor pakketjes van mensen die niet thuis zijn. Etc. Ik denk dat het aardig kan verdienen maar qua risico's die je loopt en het aantal uren die je er in steekt lijkt het mij echt niet waard.

• RedHat
Brons schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:50:
Zie het TNT klachten topic dat, volgens, mij in SG loopt. Aardig wat subcontractors hebben daar al gepost met hun ervaringen.

Persoonlijk lijkt het mij een ruk baan. Jij loopt al het risico en je mag voor een paar euro per pakket werken. Ook krijg je bijvoorbeeld geen geld voor pakketjes van mensen die niet thuis zijn. Etc. Ik denk dat het aardig kan verdienen maar qua risico's die je loopt en het aantal uren die je er in steekt lijkt het mij echt niet waard.
Dat topic heb ik ook gelezen inderdaad :) Maar goed; ik heb daar welgeteld géén recente subcontractor geteld. Heb daar namelijk ook al gekeken of ik iemand kon PMén.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ik weet niet hoeveel ze betalen en of je aantallen pakketten realistisch zijn. Denk ook aan vrije dagen, nu plan je kenelijk om 52x6=312 dagen per jaar te werken. Geen vakantie, geen feestdagen, geen ziekte of calamiteiten etc. En ook geen minuut de tijd voor de administratie of acquisitie van nieuwe opdrachten. Tenzij je ook op zondag wil weken.

Hou in je berekening rekening met de volgende kosten:

1. de bus: afschrijving, onderhoud, reparaties, slijtageonderdelen, verzekering, brandstof en houderschapsbelasting. Ik heb even geen tijd op die berekening te maken, maar een ruwe schatting zegt me dat je niet moet schrikken als een Sprinter je 1500 of 2000 euro per maand kost. Je rijdt immers de hele dag met dat ding.

2. je brutoloon + bijkomende zaken zoals vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc. Je wilt 312 dagen x 11.5 uur werken. Als je dat bij wijze van spreken achter de kassa bij de Albert Heijn zou doen tegen 10 euro per uur incl vakantiegeld, zou je ook 36.000 per jaar verdienen.

3. verzekering tegen niet kunnen werken t.g.v. ziekte. Voor freelancers bekend als een AOV verzekering. Modaal inkomen (iets boven de 30.000 per jaar) verzekeren met 1 maand wachttijd bij ziekte kost je indicatief zo'n 600 euro per maand. Of je moet een stuk zelf reserveren en dan gaandeweg een goedkopere AOV met langere wachttijd kiezen. (je kunt bv 10.000 sparen en daarmee 3 a 4 maanden eigen risico dragen).

4. tenslotte: je stopt eigen geld in de zaak. Dat geld zou je ook elders kunnen investeren (bijvoorbeeld on de zaak van een andere TNT-koerier). Dan zou je geld renderen. Dat verloren rendement zijn in feite ook kosten van jouw eigen zaak.
Indicatie: klein startend bedrijf in transport&distributie sector: leenrente 12 tot 16% per jaar. Dat is wat je met hetzelfde geld zou kunnen verdienen door geen eigen zaak op te richten maar als financier van een vergelijkbaar bedrijf op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Thanks voor de eyeopener. Ik was al blij dat de pakketten tegenwoordig ook 's avonds worden bezorgd, maar degene die in het gebouw thuis is (50 appartementen) wordt vanzelf een lekker goedkope subcontractor van de subcontractor van TNT :P

Bijna altijd moet ik m'n pakket bij een medebewoner ophalen en als ik toevallig zelf thuis ben, word ik afhaalpunt met een hele stapel pakketten.

Ik doe het graag hoor en zo lang ik niet naar het postkantoor hoef mag het van mij, maar nu snap ik wat erachter zit :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Met t_captain. Mensen vergeten zichzelf altijd te betalen. Als je nu netto 10 euro per uur gaat verdienen had je niet beter, zoals t_captain zegt, voor de AH kunnen werken? Ik weet in ieder geval dat ik niet gratis werk. Zelfs niet voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59
20 pakketten per uur is zeer goed te doen in een dicht bewoonde wijk. Op het platteland is dit zeker niet realistisch. Met het type wijk is het ook heel belangrijk de pakket of adres prijs te onderhandelen met de TNT. Het mooiste zijn natuurlijk de industrie terreinen, maar daar zet meestal TNT zijn eigen personeel op.

Verder moet je ook rekening houden met drukke en rustige periodes, zoals kerst dan wordt ook verwacht dat je alles weg rijdt ook al zijn het er 250. Op maandag maak je nooit een volle dag maar slecht de bedrijven en nog niet afgeleverde pakketen van zaterdag. Dit moet je in je berekeningen niet onderschatten.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
SjaakTrekhaak schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:55:
20 pakketten per uur is zeer goed te doen in een dicht bewoonde wijk. Op het platteland is dit zeker niet realistisch. Met het type wijk is het ook heel belangrijk de pakket of adres prijs te onderhandelen met de TNT. Het mooiste zijn natuurlijk de industrie terreinen, maar daar zet meestal TNT zijn eigen personeel op.

Verder moet je ook rekening houden met drukke en rustige periodes, zoals kerst dan wordt ook verwacht dat je alles weg rijdt ook al zijn het er 250. Op maandag maak je nooit een volle dag maar slecht de bedrijven en nog niet afgeleverde pakketen van zaterdag. Dit moet je in je berekeningen niet onderschatten.
Dit zal ik ook zeerzeker niet doen. Zoals eerder vermeldt is het dichtbevolkt gebied, de randstad. Voor de rest kun je afspraken maken met TNT. In ieder geval bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
TS ga je wel snel meer dan drie opdrachtgevers regelen? En zorg je wel dat je niet meer dan 70% aan omzet van 1 opdrachtgever draait? Je moet namelijk zorgen dat je dus niet alleen voor TNT gaat rijden, anders ziet de belastingdienst het namelijk als verkapte loondienst, en mag je alsnog sociale premies gaan betalen :) En zorg ook voor een VAR-WUO (Verklaring Arbeidsrelatie - Winst uit Onderneming)

[ Voor 23% gewijzigd door Vinnienerd op 01-10-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184252

t_captain schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:22:
Ik weet niet hoeveel ze betalen en of je aantallen pakketten realistisch zijn. Denk ook aan vrije dagen, nu plan je kenelijk om 52x6=312 dagen per jaar te werken. Geen vakantie, geen feestdagen, geen ziekte of calamiteiten etc. En ook geen minuut de tijd voor de administratie of acquisitie van nieuwe opdrachten. Tenzij je ook op zondag wil weken.

Hou in je berekening rekening met de volgende kosten:

1. de bus: afschrijving, onderhoud, reparaties, slijtageonderdelen, verzekering, brandstof en houderschapsbelasting. Ik heb even geen tijd op die berekening te maken, maar een ruwe schatting zegt me dat je niet moet schrikken als een Sprinter je 1500 of 2000 euro per maand kost. Je rijdt immers de hele dag met dat ding.

2. je brutoloon + bijkomende zaken zoals vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc. Je wilt 312 dagen x 11.5 uur werken. Als je dat bij wijze van spreken achter de kassa bij de Albert Heijn zou doen tegen 10 euro per uur incl vakantiegeld, zou je ook 36.000 per jaar verdienen.

3. verzekering tegen niet kunnen werken t.g.v. ziekte. Voor freelancers bekend als een AOV verzekering. Modaal inkomen (iets boven de 30.000 per jaar) verzekeren met 1 maand wachttijd bij ziekte kost je indicatief zo'n 600 euro per maand. Of je moet een stuk zelf reserveren en dan gaandeweg een goedkopere AOV met langere wachttijd kiezen. (je kunt bv 10.000 sparen en daarmee 3 a 4 maanden eigen risico dragen).

4. tenslotte: je stopt eigen geld in de zaak. Dat geld zou je ook elders kunnen investeren (bijvoorbeeld on de zaak van een andere TNT-koerier). Dan zou je geld renderen. Dat verloren rendement zijn in feite ook kosten van jouw eigen zaak.
Indicatie: klein startend bedrijf in transport&distributie sector: leenrente 12 tot 16% per jaar. Dat is wat je met hetzelfde geld zou kunnen verdienen door geen eigen zaak op te richten maar als financier van een vergelijkbaar bedrijf op te treden.
TS, ik zie dat je nog niet heb gereageerd op deze post.

Deze raakt echter de belangrijkste zaken. Met name de aspecten als je ziek bent. Wie werkt er dan en wat krijg je uitgekeerd als je arbeidsongeschikt raakt (AOV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Anoniem: 184252 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:25:
[...]

TS, ik zie dat je nog niet heb gereageerd op deze post.

Deze raakt echter de belangrijkste zaken. Met name de aspecten als je ziek bent. Wie werkt er dan en wat krijg je uitgekeerd als je arbeidsongeschikt raakt (AOV)
Ik heb hier gedeeltelijk niet op gereageerd omdat ik eigenlijk meer op zoek was naar 'ervaringen als subcontractor voor TNT'. Dit zijn standaard zaken als je een bedrijf begint. Natuurlijk is daar aan gedacht. Natuurlijk is er een bedrijfsplan; maar dat doet even niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184252

RedHat schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

Ik heb hier gedeeltelijk niet op gereageerd omdat ik eigenlijk meer op zoek was naar 'ervaringen als subcontractor voor TNT'. Dit zijn standaard zaken als je een bedrijf begint. Natuurlijk is daar aan gedacht. Natuurlijk is er een bedrijfsplan; maar dat doet even niet ter zake.
a, oké..

Dat is iets wat veel startende ondernemers snel vergeten en zich te rijk rekenen.

Verder kan ik niet helpen.

Veel succes iig als je gaat beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Anoniem: 184252 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:09:
[...]

a, oké..

Dat is iets wat veel startende ondernemers snel vergeten en zich te rijk rekenen.

Verder kan ik niet helpen.

Veel succes iig als je gaat beginnen
Dat klopt inderdaad. Maar als tweakers zijn dat zaken die je eigenlijk niet mag missen natuurlijk. Er zaten ook wel goede tips tussen hoor, dus zo erg was het niet. Maar er stonden ook al redelijk wat dubbele reacties tussen.

Kamer van koophandel is je vriend :) Die weet gelukkig ook een hoop samen met de belastingdienst. Beide staan je ook goed te woord dus voor alle startende ondernemers; KvK + Belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:47
Wat ik heb vernomen is dat subcontractor bij de TNT geen vetpot is. Je zult er van rond kunnen komen maar houdt er ook een hoop stress aan over.

15-20 pakketten per uur moet makkelijk kunnen mits je je route kent. Verder moet het meezitten wat betreft stoplichten en het aantal mensen wat gelijk thuis is. Je moet echter op behoorlijk wat onderhoudskosten rekenen betreffende de bus; stoepje op stoepje af, relatief klein dieselmotortje wat elke dag 10 uur moet draaien etc. Daarnaast veel smalle straatjes achteruit rijden, keren etc. dus je zult gegarandeerd een keer een flinke deuk in je bus rijden.

Waarom zou je perse subcontractor willen woorden en niet gewoon in loondienst gaan?
Pagina: 1