[CSS] Alignment klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nog niet zo lang bezig met css en php. Kennis van html is wel redelijk gelukkig.
Ik ben nu bezig met een website te maken waarbij de pagina bovenaan een header, daaronder de daadwerkelijke pagina en daaronder een footer heeft. Ernaast moet het menu komen. Helaas lukt het me niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb een standaard lay out van dreamweaver genomen, maar zelfs die wordt als ik hem in live view zet, niet zo weergegeven als ik hem design.

Tevens krijg ik het niet voor elkaar om in een div de tekst in het midden te krijgen, text-align: center; werkt niet in de css.
Waardoor je dus niet kloppende lay-outs krijg.

Wat heel vreemd is, is dat ik eerder aan een site ben begonnen die in een container zit, welke vaste maten heeft. Hier bestaat het probleem niet.

De site moet zo worden dat deze op meerdere resoluties te bekijken is, vandaar dat ik voor een variabele breedte en lengte heb gekozen. Breedte wil ik eventueel wel fixed zetten, maar de lengte zeer zeker niet.

Kan iemand wat met me beschrijvingen, ik hoop het wel.

groet

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heb je een voorbeeld? Zet je site ergens, zodat we kunnen ziet wat je fout doet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kzou eerder zeggen maak een screenshot van hoe het er nu uit ziet en een gephotoshopte foto van hoe het er uit moet zien.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee wat er mis was daarstraks, maar ik open dreamweaver opnieuw, en hij klopt plotseling wel

Ook als ik zelf dingen aanpas blijft het werken. sorry voor de overlast, topic kan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 18:11
Oh, ik was lekker laat, Excuses. Had het topic een tijdje open.

[ Voor 86% gewijzigd door Mikerd op 01-10-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een goede raad meegeven, blijft niet te lang werken met Dreamweaver maar leer echt de HTML & CSS door je pagina's van scratch te maken met bijvoorbeeld meuk: Notepad++ 5.5. Het vraagt meer moeite maar hoe complexer je pagina's worden, hoe meer je van dit soort problemen gaat hebben & dan begrijp je helemaal niets meer van de code (rommel) die Dreamweaver er van gemaakt heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:45:
Toch nog een goede raad meegeven, blijft niet te lang werken met Dreamweaver maar leer echt de HTML & CSS door je pagina's van scratch te maken met bijvoorbeeld meuk: Notepad++ 5.5. Het vraagt meer moeite maar hoe complexer je pagina's worden, hoe meer je van dit soort problemen gaat hebben & dan begrijp je helemaal niets meer van de code (rommel) die Dreamweaver er van gemaakt heeft ...
zolang je in het code gedeelte aan het werk ben is er niet zo veel mis met dreamweaver hoor.
je moet idd niet in de designview gaan werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
harrald schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:51:
[...]

zolang je in het code gedeelte aan het werk ben is er niet zo veel mis met dreamweaver hoor.
je moet idd niet in de designview gaan werken. :)
Helemaal mee eens. Ik ben me ondertussen ook weer eens aan het verdiepen in de wondere wereld van html, dat doe ik ook in dreamweaver. Maar dan 99% van de tijd in codeview. Het is soms handig om snel even te checken hoe je site er uit ziet zonder steeds naar een browservoorbeeld te hoeven. En bepaalde dingen gaan net iets sneller. Je typt bijvoorbeeld </ en hij sluit automagisch je divje. Moet je alleen soms even mee opletten. Verder ben ik van mening dat je dreamweaver ook niet altijd moet gebruiken. Zo begon ik eerst enkel en alleen in het grafische gedeelte, uren en uren aan verkloot, en toen wat meer in de code gaan verdiepen. Toen dus een periode aan zitten rotzooien in splitview, en nu voor het overgrote deel in codeview.

Als ik echter echt serieus bezig zou willen zijn met webdesign zou ik ook niet zo lang willen rondhangen in dreamweaver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
sergev schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:28:
[...]

Helemaal mee eens. Ik ben me ondertussen ook weer eens aan het verdiepen in de wondere wereld van html, dat doe ik ook in dreamweaver. Maar dan 99% van de tijd in codeview. Het is soms handig om snel even te checken hoe je site er uit ziet zonder steeds naar een browservoorbeeld te hoeven. En bepaalde dingen gaan net iets sneller. Je typt bijvoorbeeld </ en hij sluit automagisch je divje. Moet je alleen soms even mee opletten. Verder ben ik van mening dat je dreamweaver ook niet altijd moet gebruiken. Zo begon ik eerst enkel en alleen in het grafische gedeelte, uren en uren aan verkloot, en toen wat meer in de code gaan verdiepen. Toen dus een periode aan zitten rotzooien in splitview, en nu voor het overgrote deel in codeview.

Als ik echter echt serieus bezig zou willen zijn met webdesign zou ik ook niet zo lang willen rondhangen in dreamweaver. :)
Herken ik daar mijzelf? Ik ben destijds eerst begonnen met die code editor van Netscape, die was echt bon. Toen dreamweaver 7, 8, CS en CS3... nu gebruik ik 99% van de tijd Notepad++, en af en toe ook dreamweaver (school :()

Zo leer je iniedergeval het beste ;) Vooral interesse hebben in de code, dat helpt ;)
Pagina: 1