Apple tablet (iPad)! Redding voor print, en een leuke kerst?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.868 views

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10-2024
De geruchten van een nieuw Apple product blijven binnen stromen.

10 weetjes of must reeds:
http://www.ilounge.com/in...ails-on-the-apple-tablet/

Gizmodo over de 10 weetjes:
http://gizmodo.com/537025...s-textbooks-and-magazines

Man bijt hond zegt, wat koopt u voor kerst?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ja als hij net zo fijn werkt als m'n iPod Touch, dan ben ik wel geïnteresseerd.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Leuke gadget (zal er ook vast prachtig uitzien) maar ik ren er niet voor naar de winkel. Om onderweg of op de bank even iets te checken op internet heb ik m'n iPhone, klein device wat je altijd bij de hand hebt. Als ik wat uitgebreider op de bank wil surfen pak ik m'n MBP wel. Als ze een Bookstore maken dat met hetzelfde gemak werkt als iTunes store en Appstore, dan zou dat wel een goede zet kunnen zijn. Maar dan wel voor mensen die graag boeken lezen, en daar val ik niet onder. Blijft over een soort dedicated internetdevice en dan zal ie niet opkunnen tegen de mogelijkheden van een volwaardige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 17:17
Omdat de geruchten sterk toenemen dat er eind deze maand een presentatie + SDK komt, met een verwachte levering in Maart leek het me een goed idee dit topic een schopje te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.tuaw.com/media/2010/01/tuawtablet.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.tuaw.com/media/2010/01/0108apple-itablet-patent.jpg

iWork Touch zal dat werken en wijst dit op een mogelijke "full osx tablet" voor laptop vervanging ipv een "grote" iPod Touch?
Apple Working on Advanced Gesturing and Multi-Touch Version of iWork

Toevallig dat de Fingerworks.com website opeens nu offline wordt gehaald, 5 jaar na de overname?
Fingerworks.com Content Pulled Ahead of Apple Tablet Announcement

Zal de aankondiging samenvallen met de Q1 financial conference call en zo alle CES tablets (android/win7 based) doen verbleken? Apple announces Q1 financial conference call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
De tablets vliegen ons inmiddels om de oren, dus Apple zal zowiezo met iets uniekers moeten komen dan simpelweg een tablet wat OSX draait. Uiteraard is de multitouch technologie van o.a. de iPhone fenomenaal en deel van diens succes, dus dat is een aardige toepassing... maar wat is nu precies het nut (zoals Tom dit al aangeeft) naast een laptop en een iPhone? Ik luister meerderer nieuws-podcasts af en niemand lijkt de "hype" echt te snappen, wanneer is zo'n tablet nu echt handig. Waarom zou ik als Macbook pro gebruiker een tablet willen, dat moeten ze beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
vgroenewold schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:07:
De tablets vliegen ons inmiddels om de oren, dus Apple zal zowiezo met iets uniekers moeten komen dan simpelweg een tablet wat OSX draait. Uiteraard is de multitouch technologie van o.a. de iPhone fenomenaal en deel van diens succes, dus dat is een aardige toepassing... maar wat is nu precies het nut (zoals Tom dit al aangeeft) naast een laptop en een iPhone? Ik luister meerderer nieuws-podcasts af en niemand lijkt de "hype" echt te snappen, wanneer is zo'n tablet nu echt handig. Waarom zou ik als Macbook pro gebruiker een tablet willen, dat moeten ze beantwoorden.
Apple staat er natuurlijk wel om bekend dat ze goed in staat zijn om met een heel goed nieuw feature op de proppen te komen. Ik vermoed (en hoop) dat dit apparaat wat meer toevoegt aan een touchtablet dan een glimmende achterkant en multitouch.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 15:29
Belangrijkste is, wat Apple maakt, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
vgroenewold schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:07:
Waarom zou je naast je iPod en gsm een iPhone kopen? Omdat die ze beide vervangt, makkelijker werkt en meer mogelijkheden bied.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
GS2K1 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:20:
[...]

Waarom zou je naast je iPod en gsm een iPhone kopen? Omdat die ze beide vervangt, makkelijker werkt en meer mogelijkheden bied.... ;)
Ja, dat is ook wat ik gedaan heb, maar wat ik dus aangaf was... waarom zou ik dit ipv m'n laptop en iPhone kopen. Een tablet is echt geen vervanging van 1 van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Ik denk dat je de tablet moet zien als vervanger/opvolger/concurrent van de netbook. Zo'n netbookje is leuk voor erbij, neem je overal mee naar toe, maar kun je eigenlijk niet op werken. De tablet, zoals ik het zie, evenzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
vgroenewold schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:56:
[...]

Ja, dat is ook wat ik gedaan heb, maar wat ik dus aangaf was... waarom zou ik dit ipv m'n laptop en iPhone kopen. Een tablet is echt geen vervanging van 1 van beide.
Hoho... voor de iPhone zei je waarschijnlijk ook dat er geen telefoon met goede iPod functionaliteit was.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik schat de kans op een iSlate ter vervanging van een 13" Macbook (Pro) zeker tot de mogelijkheden.
Denk niet dat de 15" of de 17" zijn te vervangen voor een "tablet form factor".

Ik verwacht wel dat de iSlate (soort van) full-osx kan draaien. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Quicktime X onder Snow Leopard, waarbij het hele scherm beeld is, en pas bij aanraking (nu van je muis) de controls komen; zie ik hierin een ideale applicatie voor beeld bij een iSlate.

Een iPhone OS based tablet is simpelweg de iPhone (of iPod Touch). Dat formaat is ideaal voor "mobile gaming", muziek player en "mobile movies".

Een iSlate zal veel meer moeten bieden dan een "grote" iPhone/iPod Touch zijn. Kortom een meer dan waardige laptop vervanger, eventueel goede e-book reader, maar vooral je moet er productief mee kunnen zijn. De iWork Touch rumors zijn zo gek nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
GS2K1 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:20:
[...]

De iPhone vervangt beiden omdat hij aantoonbaar dezelfde functionaliteit als iPod + gsm biedt plus een hoop extra.

De vraag is dus of de iSlate kan bieden wat mijn iPhone + MacBook Pro doen, en liefst nog wat meer. Anders zie ik ook geen reden tot aanschaf.
Ik verwacht wel dat de iSlate (soort van) full-osx kan draaien. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Quicktime X onder Snow Leopard, waarbij het hele scherm beeld is, en pas bij aanraking (nu van je muis) de controls komen; zie ik hierin een ideale applicatie voor beeld bij een iSlate.
Het ding is ongeveer de prijs van een MBP 13 inch en heeft naar alle waarschijnlijkheid een kleiner scherm (voordeel MBP). Een tablet lijkt me minder ergonomisch om op te werken (voordeel MBP). De specs zullen minder zijn (voordeel MBP).

Het enige dat ik dan bedenken is dus het touch screen, en daar ben ik tot op heden geen fan van, en zeker niet voor een scherm waar ik voor langere periodes naar moet kijken (vetvlekken).

Ik ben echt heel benieuwd wat Apple uit de hoge hoed gaat toveren, maar ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-01-2010 17:28 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:25:
[...]

De iPhone vervangt beiden omdat hij aantoonbaar dezelfde functionaliteit als iPod + gsm biedt plus een hoop extra.

De vraag is dus of de iSlate kan bieden wat mijn iPhone + MacBook Pro doen, en liefst nog wat meer. Anders zie ik ook geen reden tot aanschaf.
Ik snap je niet. Eerst zeg je dat een iPhone een ipod+gsm vervangt, en vervolgens wil je een iSlate (durf er m'n pink om te verwedden dat die niet zo gaat heten :P ) als het je iPhone + MBP vervangt?

Dus je wilt een telefoon met (volgens de geruchten) een 10" scherm?

Lijkt me niet dat je dat bedoeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:25:
[...]

[...]

Het ding is ongeveer de prijs van een MBP 13 inch en heeft naar alle waarschijnlijkheid een kleiner scherm (voordeel MBP). Een tablet lijkt me minder ergonomisch om op te werken (voordeel MBP). De specs zullen minder zijn (voordeel MBP).

Het enige dat ik dan bedenken is dus het touch screen, en daar ben ik tot op heden geen fan van, en zeker niet voor een scherm waar ik voor langere periodes naar moet kijken (vetvlekken).

Ik ben echt heel benieuwd wat Apple uit de hoge hoed gaat toveren, maar ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen :)
Natuurlijk zal een MBP zeker voordelen bieden (zeker alles vanaf 15") t.o.v een "iSlate". Ze gaan niet ineens een goedlopend product obsolete maken, waardoor miljoenen kopers zich beetje bekocht voelen...

Ergonomisch is maar de vraag, als ze het goed doen zal een iSlate ergonomisch minimaal gelijk kunnen zijn.
De specs minder is natuurlijk zo, maar een iSlate zal niet zijn om video mee te editten op professioneel nivo, of windows op de virtualiseren. Maar normale office werkzaamheden zouden goed kunnen.

Apple wil je geen vervangen verkopen, maar wil je een EXTRA product verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:51
AvanCade schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:16:
Belangrijkste is, wat Apple maakt, werkt goed.
De vraag is tegen welke prijs. En dan niet alleen in Euro's uitgedrukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
sOid schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:31:
[...]

Ik snap je niet. Eerst zeg je dat een iPhone een ipod+gsm vervangt, en vervolgens wil je een iSlate (durf er m'n pink om te verwedden dat die niet zo gaat heten :P ) als het je iPhone + MBP vervangt?

Dus je wilt een telefoon met (volgens de geruchten) een 10" scherm?

Lijkt me niet dat je dat bedoeld :p
Ik bedoel dus dat de iSlate (of wtf ze het ding noemen) iets moet bieden dat de huidige producten niet bieden, en niemand kan mij uitleggen wat dat dan precies is. Ik zie nu een iPhone met een groot scherm zonder belmogelijkheden tegen de prijs van een MBP, waar ik meer mee kan.
GS2K1 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:35:
[...]

Natuurlijk zal een MBP zeker voordelen bieden (zeker alles vanaf 15") t.o.v een "iSlate". Ze gaan niet ineens een goedlopend product obsolete maken, waardoor miljoenen kopers zich beetje bekocht voelen...
Wat gaat dat ding doen dat ik nu niet met mijn iPhone en MBP beter kan? Ik hoor alleen maar vaagheden. Zelfs de speculaties laten me volledig koud om dat ik NIETS hoor waardoor ik geïnteresseerd raak. Natuurlijk zal het geen vervanger zijn maar voor 1000 knaken mag het toch wel uitblinken in een aantal dingen lijkt me.
Ergonomisch is maar de vraag, als ze het goed doen zal een iSlate ergonomisch minimaal gelijk kunnen zijn.
De specs minder is natuurlijk zo, maar een iSlate zal niet zijn om video mee te editten op professioneel nivo, of windows op de virtualiseren. Maar normale office werkzaamheden zouden goed kunnen.
Kom toch. Typen op een tablet is knudde vergeleken met een toetsenbord, goed voor mailtjes maar niet om serieus iets te schrijven. En in de trein of vliegtuig kan ik hem niet voor me neer zetten onder een hoek om lekker onderuit film te kijken zoals met een laptopscherm wel kan. Een scherm dat ook groter is voor dat geld.
Apple wil je geen vervangen verkopen, maar wil je een EXTRA product verkopen ;)
Begrijp ik, en ik heb vertrouwen in Apple, maar het enige dat ik aangeef is dat ik het punt van tablets niet inzie en me sterk afvraag wat Apple in dit ding gaat stoppen waardoor ik van gedachten ga veranderen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-01-2010 22:25 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:12
Vorm van het apparaat kan mij eigenlijk weinig bommen, ik ben vooral benieuwd hoe ze t OS bedienbaar hebben gekregen op een 10" scherm. iPhone is goed te doen met 1/2 handen, omdat het 'maar een klein apparaat' is. Als je een 10" apparaat in je 2 handen hebt, kan je nooit het midden van je scherm bereiken met je duimen.

Apple is bezig met een transitie naar steeds meer touch, sweep en motion technologie voor invoer, zie de iPhone, trackpad en magic mouse. Ik denk dat de tablet, als die aangekondigd word (waar ik zelf aan twijfel), zal die een andere invoermanier hebben dan de iPhone vermoed ik. Ik denk dan aan iets als dit; http://surfingsquirrel.co...t9-for-touch-screens.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174219

Als Apple op 26 januari niet met een tablet komt, zitten er een heleboel mensen beteuterd te kijken na alle geruchten en aanwijzingen die op een komende release duiden. En in feite was er bij de CES meer buzz over waar Apple mee zal komen, dan over de gepresenteerde modellen.

Wat betreft het nut of de afwezigheid daarvan, Apple heeft natuurlijk in het verleden al bewezen perfect in staat te zijn een markt voor hun producten te creëren. Een interessante stelling die ik ergens las: "Nieuwe Apple-producten kunnen altijd minder en kosten altijd meer dan iedereen had gehoopt... en toch wil iedereen ze hebben".

Alles draait om (interactieve) content en de online beschikbaarheid ervan. Niet eens zozeer e-books, maar vooral magazines, nieuwssites, weblogs, sociale netwerken etc. Gedrukte media is passé. Een tablet biedt een perfect platform. Tel hier bij op: films, games, live videostreaming en een revolutionaire gebruikersinterface.

Hij zal minder kunnen dan je hoopt, hij zal meer kosten dan je hoopt.

Ik denk dat het ding een succes wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:19:
Wat gaat dat ding doen dat ik nu niet met mijn iPhone en MBP beter kan? Ik hoor alleen maar vaagheden. Zelfs de speculaties laten me volledig koud om dat ik NIETS hoor waardoor ik geïnteresseerd raak. Natuurlijk zal het geen vervanger zijn maar voor 1000 knaken mag het toch wel uitblinken in een aantal dingen lijkt me.
Ik heb alleen nog maar berichten gelezen die spreken over een prijs redelijk onder de 1000 dollar. Tegenwoordig geldt zelfs bij apple niet meer dollar=euro, dus wie weet valt de prijs nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Anoniem: 174219 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:22:
Als Apple op 26 januari niet met een tablet komt, zitten er een heleboel mensen beteuterd te kijken na alle geruchten en aanwijzingen die op een komende release duiden. En in feite was er bij de CES meer buzz over waar Apple mee zal komen, dan over de gepresenteerde modellen.

Wat betreft het nut of de afwezigheid daarvan, Apple heeft natuurlijk in het verleden al bewezen perfect in staat te zijn een markt voor hun producten te creëren. Een interessante stelling die ik ergens las: "Nieuwe Apple-producten kunnen altijd minder en kosten altijd meer dan iedereen had gehoopt... en toch wil iedereen ze hebben".

Alles draait om (interactieve) content en de online beschikbaarheid ervan. Niet eens zozeer e-books, maar vooral magazines, nieuwssites, weblogs, sociale netwerken etc. Gedrukte media is passé. Een tablet biedt een perfect platform. Tel hier bij op: films, games, live videostreaming en een revolutionaire gebruikersinterface.

Hij zal minder kunnen dan je hoopt, hij zal meer kosten dan je hoopt.

Ik denk dat het ding een succes wordt :)
Pas op als het zoiets word als apple TV waar door de te strenge beperkingen de gebruiker teveel beperkt word zie ik het niet zo succesvol worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Apple TV had een hit kunnen zijn, zeker in mijn huiskamer, als de industrie erachter had meegewerkt (en ik nu films kocht en downloade). Men heeft de industrie dus keihard nodig om wat unieke diensten voor de iSlate aan te bieden, anders is het precies wat jij schetst ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174219

Je kunt hem natuurlijk altijd gebruiken als afstandsbediening voor je media centre, of desnoods alleen om de IKEA-gids door te bladeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
vgroenewold schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:11:
Apple TV had een hit kunnen zijn, zeker in mijn huiskamer, als de industrie erachter had meegewerkt (en ik nu films kocht en downloade). Men heeft de industrie dus keihard nodig om wat unieke diensten voor de iSlate aan te bieden, anders is het precies wat jij schetst ben ik bang.
Apple zelf liet ook serieuze steken vallen, de software is te beperkend (en tot zeer recent verouderd), de koppeling met itunes niet echt schitterend, het bestempelen als "hobby" project deed er geen goed aan, en de hardware loopt teveel achter.

Heb er thuis ook 1 staan en met een alternatieve "firmware" is het ding plots heel handig en goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
k995 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:00:
[...]

Pas op als het zoiets word als apple TV waar door de te strenge beperkingen de gebruiker teveel beperkt word zie ik het niet zo succesvol worden.
Heeft de iPhone niet exact dezelfde beperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 14:57
Chriztiaan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:39:
[...]

Ik heb alleen nog maar berichten gelezen die spreken over een prijs redelijk onder de 1000 dollar. Tegenwoordig geldt zelfs bij apple niet meer dollar=euro, dus wie weet valt de prijs nog mee.
Nee, nu is het dat de dollarprijs al standaard lager is dan de europrijs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GS2K1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Heeft de iPhone niet exact dezelfde beperkingen?
Niet echt, bellen, mailen, internet al de basis functies zijn quasi onbeperkt. Je moet al dieper gaan .

Apple tv zit je direct met een probleem dat alles via itunes moet en dat het dus in mp4 formaat ed moet zijn.
Geen Full HD, weinig aanbod van online content (zeker buiten de VS)

De basis functies van de apple tv, films kijken en streamen zijn dus beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
k995 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:25:
[...]

Niet echt, bellen, mailen, internet al de basis functies zijn quasi onbeperkt. Je moet al dieper gaan .

Apple tv zit je direct met een probleem dat alles via itunes moet en dat het dus in mp4 formaat ed moet zijn.
Geen Full HD, weinig aanbod van online content (zeker buiten de VS)

De basis functies van de apple tv, films kijken en streamen zijn dus beperkt.
Ik bedoel dus niet qua bellen, maar qua media.
Want alles moet bij de iPhone toch ook via iTunes?

Full HD is natuurlijk iets wat zeker nog wel komt, maar gezien dat een film gedownload moet worden via iTunes snap ik dat dat er (nog) niet is. Dat is voor normale consument toch nog te lang downloaden.
Weinig content aanbod is natuurlijk de schuld van de industrie zelf en niet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GS2K1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:31:
[...]

Ik bedoel dus niet qua bellen, maar qua media.
Want alles moet bij de iPhone toch ook via iTunes?
Wat zetten de meeste op hun iphone buiten mp3?
Full HD is natuurlijk iets wat zeker nog wel komt, maar gezien dat een film gedownload moet worden via iTunes snap ik dat dat er (nog) niet is. Dat is voor normale consument toch nog te lang downloaden.
Belgie is niet de wereld, onbeperkte data abbonementen is doodnormaal buiten belgie hoor.

En het kan hardwarematig geen full HD aan terwijl anderen dit al meer dan een jaar hebben. Apple tv kan ook streamen vanaf je pc, echter tot 720p maar.
Weinig content aanbod is natuurlijk de schuld van de industrie zelf en niet van Apple.
Nee hoor neem nu zoiets als http://www.hulu.com/ draait perfect op een gehackte apple tv echter bied apple het zelf niet aan. Het bestaat dus, echter apple zet het niet op hun systeem omdat ze liever hebben dat dit via itunes winkel gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
k995 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:00:

[...]

Nee hoor neem nu zoiets als http://www.hulu.com/ draait perfect op een gehackte apple tv echter bied apple het zelf niet aan. Het bestaat dus, echter apple zet het niet op hun systeem omdat ze liever hebben dat dit via itunes winkel gaat natuurlijk.
Maar Hulu is een concurrerende service en de industrie flirt weldegelijk met dat soort initiatieven, want men wilt betere prijzen van Apple (of veel meer variabel, wat uiteraard de doodsteek zou kunnen worden voor iTunes uiteindelijk). Overigens kan ik hulu ook hier nauwelijks goed gebruiken vanwege restricties:
Sorry, currently our video library can only be streamed from within the United States

Hulu is committed to making its content available worldwide.
Punt is, iTunes is de grootste aanbieder, voor zowel Mac als PC en ik wil gewoon een dienst waar ik de meeste keuze heb, samen met een goede integratie. iTunes, ik werk dan op Macs qua media-streaming, doet dit prima, maar ik kan met geen mogelijkheid films of tv-series kopen... vreselijk irritant en zeker als je legaal bezig wilt zijn. Ik mis daardoor een groot deel aan functionaliteit, terwijl de hackende community thuis aan het genotteren is.

Dus, de iSlate moet daar iets mee doen, of met hele mooie deals qua newspapers etc. Dan pas zou het wellicht interessant voor mij zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door vgroenewold op 13-01-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
vgroenewold schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:08:
[...]

Maar Hulu is een concurrerende service
Hangt ervanaf, is apple een service provider of een hardware provider? Denk dat apple daar eens een keuze in moet maken, zoals nu beide willen doen is lastig en is bij de apple tv slecht afgelopen .
en de industrie flirt weldegelijk met dat soort initiatieven, want men wilt betere prijzen van Apple (of veel meer variabel, wat uiteraard de doodsteek zou kunnen worden voor iTunes uiteindelijk). Overigens kan ik hulu ook hier nauwelijks goed gebruiken vanwege restricties:
Het is maar een voorbeeld zo zijn er nog echter bied apple die stuk voor stuk niet aan.

De industrie moet dus niks doen, apple moet hun producten openzetten.
Punt is, iTunes is de grootste aanbieder, voor zowel Mac als PC en ik wil gewoon een dienst waar ik de meeste keuze heb, samen met een goede integratie. iTunes, ik werk dan op Macs qua media-streaming, doet dit prima, maar ik kan met geen mogelijkheid films of tv-series kopen... vreselijk irritant en zeker als je legaal bezig wilt zijn. Ik mis daardoor een groot deel aan functionaliteit, terwijl de hackende community thuis aan het genotteren is.
Idd apple wil zoals steeds je dwingen te kopen via itunes en vergeet dat dit voor sommige niet te doen, niet gewenst is of gewoonweg onmogelijk .
Dus, de iSlate moet daar iets mee doen, of met hele mooie deals qua newspapers etc. Dan pas zou het wellicht interessant voor mij zijn.
Hangt van de keuze van apple vanaf en hopelijk gaat het meer richting macbook als richting iphone.

Als voor kranten denk ik dat je lang kan wachten, als er zoal iets inzit zal dat eerst VS zijn en pas lang erna misschien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
[...]

Wat zetten de meeste op hun iphone buiten mp3?
Series? Films? TOen ik nog veel moest treinen keek ik vaak dingen als topgear e.d. op m'n iPhone.
Het gaat er hier niet om WIE het doet maar HOE het moet (en dus ook via iTunes, precies zelfde als Apple TV)
[...]
Belgie is niet de wereld, onbeperkte data abbonementen is doodnormaal buiten belgie hoor.
Een beetje FullHD film zal zo'n 8 tot 12GB zijn. Dat heeft niets met belgie te maken, maar dat de gemiddelde breedbandsnelheid (buiten enkele landen om) toch nogal te traag is om dit "even" binnen te halen... 720P is al discutabel hierin.
[...]
En het kan hardwarematig geen full HD aan terwijl anderen dit al meer dan een jaar hebben. Apple tv kan ook streamen vanaf je pc, echter tot 720p maar.
Als je platform (iTunes) het niet aanbied, waarom zou je er dan (duurdere) hardware inzetten die 1080p aankan? Tegen de tijd dat ze dat aanbieden zal er er ook zeker wel een versie komen die 1080p aankan en anders.. er is toch ook een MacMini die ingezet kan worden als Media Center?

Ik merk dat er te veel gedacht wordt aan "uitersten" denk eerder aan een "tablet" (en vergeet ff waar "tablet" nu voor staat) die gebruikt kan worden thuis door je moeder, in bedrijfsleven en op bijv. scholen.

Als je meer met een telefoon wilt doen moet je ook geen iPhone kopen maar bijv. een Android, maar waarvoor de iPhone is ontwikkeld doet ie het perfect (sugesstief). De Apple TV doet ook perfect waar ie voor gemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
k995 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:33:
[...]
Hangt ervanaf, is apple een service provider of een hardware provider? Denk dat apple daar eens een keuze in moet maken, zoals nu beide willen doen is lastig en is bij de apple tv slecht afgelopen .
[...]
Het is maar een voorbeeld zo zijn er nog echter bied apple die stuk voor stuk niet aan.

De industrie moet dus niks doen, apple moet hun producten openzetten.
[...]

Idd apple wil zoals steeds je dwingen te kopen via itunes en vergeet dat dit voor sommige niet te doen, niet gewenst is of gewoonweg onmogelijk .

[...]

Hangt van de keuze van apple vanaf en hopelijk gaat het meer richting macbook als richting iphone.

Als voor kranten denk ik dat je lang kan wachten, als er zoal iets inzit zal dat eerst VS zijn en pas lang erna misschien hier.
Apple is een totaal-leverancier van het "Apple Platform" wat bestaat uit een brede range van computer en media gerelateerde zaken.
Als je jezelf daar niet bij thuisvoelt moet je (simpel) het gewoon niet kopen?
Er zijn zat alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GS2K1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:41:
[...]

Series? Films? TOen ik nog veel moest treinen keek ik vaak dingen als topgear e.d. op m'n iPhone.
Het gaat er hier niet om WIE het doet maar HOE het moet (en dus ook via iTunes, precies zelfde als Apple TV)
Heel weinig mensen doen dit hoor. Het is gewoonweg te lastig/te duur voor de gemiddelde gebruiker .

Hetzelfde probleem heeft de apple tv.
Een beetje FullHD film zal zo'n 8 tot 12GB zijn. Dat heeft niets met belgie te maken, maar dat de gemiddelde breedbandsnelheid (buiten enkele landen om) toch nogal te traag is om dit "even" binnen te halen... 720P is al discutabel hierin.
Nederland zit gemiddeld op een 8-9mbps Genoeg voor Full HD hoor. Meer dan genoeg voor 720p .
Als je platform (iTunes) het niet aanbied, waarom zou je er dan (duurdere) hardware inzetten die 1080p aankan? Tegen de tijd dat ze dat aanbieden zal er er ook zeker wel een versie komen die 1080p aankan en anders.. er is toch ook een MacMini die ingezet kan worden als Media Center?
Omdat mensen meer manieren hebben om aan films te komen dan itunes? Ik durf zelfs zeggen dat de meeste mensen niet itunes gebruiken om aan films te geraken.

Vandaar ook dat die slecht werkt. Itunes is hiervoor ogneschikt omdat het veel te beperkt is, zowel qua interface als formaten als resoluties die het aanbied.

Macmini? Niet echt de frontrow software loopt daar al een versie achter op de apple tv en is al jaren niet meer geupdate en compleet verouderd. Die is ook bijna dubbel zo duur en dus heel kostelijk als video streamer .
Ik merk dat er te veel gedacht wordt aan "uitersten" denk eerder aan een "tablet" (en vergeet ff waar "tablet" nu voor staat) die gebruikt kan worden thuis door je moeder, in bedrijfsleven en op bijv. scholen.

Als je meer met een telefoon wilt doen moet je ook geen iPhone kopen maar bijv. een Android, maar waarvoor de iPhone is ontwikkeld doet ie het perfect (sugesstief). De Apple TV doet ook perfect waar ie voor gemaakt is...
Dat is te makkelijk de problemen van een product van je afschuiven 'its not a bug its a feature' . Zaken die meestal ingebouwd worden omdat apple wil dat je via itunes en dus apple passeert als je content op apple apparaten wil.
GS2K1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:47:
[...]

Apple is een totaal-leverancier van het "Apple Platform" wat bestaat uit een brede range van computer en media gerelateerde zaken.
Als je jezelf daar niet bij thuisvoelt moet je (simpel) het gewoon niet kopen?
Er zijn zat alternatieven?
Het ging over waarom apple tv niet succesvol is, niet of ik er al dan 1 zal kopen.

En als totaal platform is die apple tv mislukt, juist omdat apple een totaal leverancier wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:30

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.