[Macbook 13"] Powerconnector vervanging

Pagina: 1
Acties:

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56
Ik heb voor een heel zacht prijsje een mooie Macbook op de kop kunnen tikken, probleem is wel dat ie niet oplaadt maar wel gebruikt kan worden terwijl de connector er aan vast zit, ik verdacht eerst de batterij er van slecht te zijn aangezien je dat vrij vaak terugvind als je er eenmaal op gaat zoeken. Zonder dat te testen heb ik dus een nieuwe gekocht van Hong Kong Batteries, 50,- dus dat zijn de kosten niet, volledig opgeladen hierheen gekomen, das dan weer netjes van ze.

Maar blijkt nu, het ligt aan het interne werk van de macbook, dus na enig research ben ik op dit filmpje gekomen:

Doorspoelen tot 7:05.

Dit bestaat dus uit twee onderdelen (er vanuit gaande dat het Logicboard (dat deze twee verbindt) niet defect is, toch?) het onderdeel met de MagSafe connector en het onderdeel dat het Logicboard verbindt met de accu. Ik vermoed dus (omdat ik hem nu gewoon aan de stroom kan gebruiken) dat het onderdeel bij de MagSafe nog goed is en het andere onderdeel defect (want hij trekt geen stroom van de VOLLE accu naar het moederbord). Is deze conclusie juist of is aan te raden beide onderdelen te bestellen incl invoerrechten en belasting over belasting over belasting.

Hier de MagSafe connector en hier het andere deel waar je ook nog eens twee opties in hebt, namelijk met Energy Star Logicboard en non-Energy Star Logicboard, enig idee hoe ik daar achter kom zonder m nutteloos open te hoeven maken? En zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan en een beter/dichterbij adres kennen om dit vandaan te halen?

Voor de goede orde: als ik nu mn macbook opstart lijkt hij eerst op te willen laden (het lampje brandt namelijk rood/oranje) en icoontje bovenin is aan het berekenen hoe lang het opladen nog gaat duren oid. Maar na 5 minuten stopt ie hier mee en zegt ie dat ie geen accu heeft gevonden. Zo dat als side informatie.

Thnx voor iedere input!
Lekker tweakeren aan appeltjes :D

M3P - M3LR - 6320Wp

• bokkow
Als ik er achter zou kunnen komen of mn logicboard met of zonder energy star is zou ik een heel eind geholpen zijn, krijg het alleen niet uitgevonden iemand een idee? Het is een logicboard met 2,4GHz C2D.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 16:50
Kun je anders het circuit van magsafe connector tot je accu niet eens doormeten oid? Voordat je weer wat besteld wat je eigk niet nodig hebt.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om te beginen is het wel handig om te vermelden wat voor MacBook het precies is, zodat we beter kunnen vertellen welke onderdelen je nodig hebt. Nu kan ik wel gaan gokken (waarschijnlijk is het een MacBook early 2008, MB403), maar het een scheelt een hoop als je dat expliciet vermeldt. Als je niet weet wat voor MacBook het precies is, kun in het zoekveld op Apple Support - Technical Specifications het serienummer in vullen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:47
-pardon-

[ Voor 97% gewijzigd door Gifkikkertje op 01-10-2009 12:51 ]

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

• bokkow
Srry beetje slordig van me:
Het is idd een Macbook 4.1 early 2008 maar het verelende is dus, volgens mij is het Logicboard vervangen aangezien er een ComboDrive in zit en een 2,4GHz C2D die werden normaal gecombineerd met een SuperDrive. Ik kan nu even niet bij mn MacBook (werk e.d.) maar ik zal straks even kijken.

M3P - M3LR - 6320Wp

• bokkow
Even een korte update:
Ik heb drie onderdelen besteld voor omgerekend 25,- incl verzending, baat het niet dan schaadt het niet.
Er is wat gerommeld met mn Macbook want het is niet meer originele logicboard, dat maakt het uitzoeken lastig dus heb gewoon beide type connectoren besteld.
Met de (nog) volle accu er nu in wil ie wel in sleep modus maar laden of gebruik maken normaal wil niet, vaag probleem en denk eig dat er gewoon verkeerde connector op zit want het verschil tussen beide heeft idd met de manier waarop de laptop in sleep gaat te maken..

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Welk bedrijf bedoel je met Hong Kong batteries?
eventueel een link naar de accu voor een macbook.
ik heb ook problemen met mijn accu.
als ik hem niet aan de oplader heb liggen doet hij het niet, en als ik met oplader eruit trek valt hij direct uit.
had jij dit ook?
bedankt.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Een linkje zou inderdaad heel mooi zijn, aangezien ik precies hetzelfde heb met mijn MBP. Kan je ook een update geven hoe het is gegaan met de reparatie van je MacBook?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
Vaak is het zo indien hij niet oplaad dat het waterschade is. Check dit eens? Dit is namelijk erg eenvoudig toegankelijk via de zijkant ter hoogte van de Kensington lock.

• azt33
Ik ben er zeker van dat er geen waterschade is. Heel soms geeft de battery-indicator aan dat er een batterij aangesloten is, met 0% en dat de batterij niet opgeladen wordt. Maar meestal staat er gewoon een X in de battery-indicator.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Verwijderd

Maar hebben jullie ook dat als je de kabel van de oplader eruit trekt, dat hij meteen uitvalt?

• azt33
Ja, precies hetzelfde probleem. Het lijkt wel alsof de accu niet gezien wordt door de laptop.

• TheOne741
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Hi bokkow

Ik vroeg me af hoe het ging met het vervangen van de onderdelen. Heeft dat je probleem opgelost of moet je toch de logic board vervangen?
Ik zit ook met hetzelfde probleem. Daarom

Groetjes
TheOne

I haven't lost my mind. I have a backup here somewhere!!

• azt33
Is het inmiddels gelukt, bokkoW? Ben wel benieuwd naar je ervaringen :)

• bokkow
Ja srry dat ik dit niet netjes heb afgesloten, het kwam er uiteindelijk op neer dat mn logicboard volledig kapot was, ik had m open liggen (nadat ik dus de onderdelen had eerder wou ik daar niet aan beginnen) maar de aansluiting van het Logicboard naar de batterij was doorgebrand/geoxideerd. Heb dat geprobeerd schoon te maken met wasbenzine en contactjes aanleggen met een beetje soldeertin, heb ervaring met voltmodden van grafische kaarten en moederborden dus ik dacht piece of cake, maar toen wou ie helemaal niet meer booten, niks nada noppes, ja hij leek nu wel te laden aan het lampje van de connector te zien dat dan weer wel :p.

Redelijk balen dus, mja ik ben er nu al zo aan gewend, en once you go mac... Dus na twee weken heb ik een MBP gekocht, en ga nu nog kijken voor een Logicboard maar die krengen zijn WEL duur 250-300,- is goedkoop voor een Logicboard uit dit model. Als iemand mn connectie-onderdelen wil hebben die ik nu dus over heb, meld het dan maar even. Zoek op Ebay naar hong kong batteries en je komt er vanzelf ;)

M3P - M3LR - 6320Wp

• azt33
Bedankt voor je antwoord! Denk dat ik mezelf er dan maar niet aan waag, kan mijn MBP dan wel als desktop gebruiken.

Pagina: 1