• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 22:06
Ik heb opnamen gemaakt met camcorder in Nederland en probeer ze binnen te halen met een andere camcorder in Canada. De tapes willen niet goed afspelen op het lcd monitor van de camcorder; beelden hebben rare blokken en kleuren. Ik heb het idee dat het komt door opname met pal camcorder en het capturen met ntsc camcorder (ik heb de opnames is Nederland op het schermpje bekeken en die zagen er normaal uit).
Wat heb ik gedaan:
aangesloten via Firewire
Geimporteerd in pinnacle (versie 10.6 op Windows XP SP3 machine).
Geimporteerd in pinnacle met input PAL ipv NTSC.
Geimporteerd met movie maker
Geimporteerd met iVideo op een mac (brrr...)
Geimporteerd met iVideo op een mac met als input PAL
Camera op play gezet en daarna pinnicle gestart, capture met als input PAL (tip gelezen via Google).
Camera op play gezet en daarna iVideo gestart, capture met als input PAL (tip gelezen via Google).

Alles tevergeefs (behalve het aansluiten van camera); zelfde rare beelden verschijnen na capture.

Wor gek; iemand een idee?

Verwijderd

Voor zover ik weet kan een NTSC camera niet overweg met PAL beeld, zoals je zelf proefondervindelijk al hebt vastgesteld. In de US zijn camera's verkrijgbaar die schakelbaar zijn tussen PAL en NTSC. Kijk eens in vriendenkring of zij een dergelijk model hebben. Een andere methode zou kunnen zijn om een bedrijf in de arm te nemen om je materiaal om te zetten!