[jQuery] Slechte performance in IE

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Beste mede-devers ;)

Ik heb laatst de nieuwe website gemaakt voor Kroymans Aston Martin, hier te vinden: http://www.astonmartin.nl

Nu heb ik op de homepage een slider met foto's van de auto's erin, deze wordt aangedreven door jQuery in combinatie met jQuery EasySlide 1.7.
Op een auto detail pagina heb ik een gallery met carousel effect, bijvoorbeeld deze pagina: http://www.astonmartin.nl/dbs
Dit wordt gedaan door jQuery, jCarousel en Galleria, met een custom effect voor het weergeven van de foto's en thumbnails:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
$(document).ready(function()
{
    jQuery('ul.galleria').jcarousel({
        start: 1,
        scroll: 1,
        animation: "fast",
        initCallback: initCallbackFunction
    });

$('ul.galleria').galleria({
        history: false,
        insert: "#galleria_container",
        onImage   : function(image,caption,thumb) { // let's add some image effects for demonstration purposes
            var height = image.height();
            var width = image.width();

if(width > 730)
            {
                var widthRatio = width / 730;
                height = Math.round(height / widthRatio);
                image.height(height);
                image.width(730);
            }

var maxHeight = 295;
            var marginTop = Math.round((height - maxHeight) / 2);
            marginTop += 20;
            image.css("margin-top", "-" + marginTop + "px");

image.hide().fadeIn(500);

// fetch the thumbnail container
            var _li = thumb.parents('li');

// fade out inactive thumbnail
            _li.siblings().children('img.selected').fadeTo(500,0.2);

// fade in active thumbnail
            thumb.fadeTo('fast',1).addClass('selected');

// add a title for the clickable image
            image.attr('title','Next image >>');
            image.removeAttr('width');
            image.removeAttr('height');

image.click(stopSlideShow);

// add event
            $('#galleria_container').trigger('image-loaded');

// to each list item
            $('ul.galleria li').each(function(idx) {

// add data 'index' with value idx+1
                $(this).data('index', (++idx));
            });
        },
        onThumb : function(thumb) { // thumbnail effects goes here

// fetch the thumbnail container
            var _li = thumb.parents('li');

// if thumbnail is active, fade all the way.
            var _fadeTo = _li.is('.active') ? '1' : '0.2';

// fade in the thumbnail when finnished loading
            thumb.css({display:'none',opacity:_fadeTo}).fadeIn(500);

// hover effects
            thumb.hover(
                function() { thumb.fadeTo('fast',1); },
                function() { _li.not('.active').children('img').fadeTo('fast',0.2); } // don't fade out if the parent is active
            )

var event = thumb.click;
            thumb.click(stopSlideShow);
        }
    });
}

Nu ziet het er in Firefox echt super uit!
Maar in IE7 en IE8 is de performance nou niet echt heel erg goed.

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen hoe dit komt? Of ligt dit gewoon aan de JS engine van IE?
En is er iets om het te verbeteren?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17

BCC

JS Engine in IE is inderdaad om te huilen traag (Chrome is niet voor niets als IE plugin beschikbaar), maar heb je zelf al wat opgezocht?

- http://www.artzstudio.com/2009/04/jquery-performance-rules/
- http://blog.creonfx.com/j...pe-performance-comparison
- Heb je met firebug like al bekeken waar de tijd in gaat zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 30-09-2009 19:22 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Tja, internet explorer is nooit zo'n held in js.

Nou heeft Google daar pasgeleden een mooie oplossing voor: Google Frame. Ik heb middels het cms die tag in al mijn websites geplaatst, wellicht dat Google Frame redelijk geadopteerd wordt.

Maar niet om het even: Op mijn macbook pro @ 2,4ghz in FF3 draait het ook niet al te soepel. Misschien dat je teveel afbeeldingen/divs hebt gebruikt waardoor er teveel geslide moet worden? Ik heb zelf geen ervaring met deze extensie van jquery, maar deze zal wel niet je content unloaden wanneer het buiten beeld is?
Ik zou proberen een ajax oplossing te scripten of Flash gebruiken (dat moest ik even zeggen als die-hard actionscripter).

Mooi site overigens.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Kan overigens niet naar de mooie plaatjes kijken op http://www.astonmartin.nl/v8-roadster omdat de div te klein is.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• plofkip
BCC schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:21:
JS Engine in IE is inderdaad om te huilen traag (Chrome is niet voor niets als IE plugin beschikbaar), maar heb je zelf al wat opgezocht?

- http://www.artzstudio.com/2009/04/jquery-performance-rules/
- http://blog.creonfx.com/j...pe-performance-comparison
- Heb je met firebug like al bekeken waar de tijd in gaat zitten?
Blijkbaar te specifiek, want ik zocht meer op de extensies die ik gebruik. Bedankt, dit ga ik zeker doorlezen!
poepkop schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:23:
Tja, internet explorer is nooit zo'n held in js.

Nou heeft Google daar pasgeleden een mooie oplossing voor: Google Frame. Ik heb middels het cms die tag in al mijn websites geplaatst, wellicht dat Google Frame redelijk geadopteerd wordt.
Google Frame is geen oplossing ;)
Maar niet om het even: Op mijn macbook pro @ 2,4ghz in FF3 draait het ook niet al te soepel. Misschien dat je teveel afbeeldingen/divs hebt gebruikt waardoor er teveel geslide moet worden? Ik heb zelf geen ervaring met deze extensie van jquery, maar deze zal wel niet je content unloaden wanneer het buiten beeld is?
Het is inderdaad één lange rij met afbeeldingen die niet al te licht zijn. Volgens mij wordt de margin van de <ul> negatief gezet om naar links te schuiven. (homepage)
De auto details pagina vervangt de image gewoon. Gooit er alleen dus wel een fade effectje op, maar firefox kan dat opzich wel goed aan.
Ik zou proberen een ajax oplossing te scripten of Flash gebruiken (dat moest ik even zeggen als die-hard actionscripter).
Dat wordt hem niet nee ;)
Mooi site overigens.
poepkop schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:24:
Kan overigens niet naar de mooie plaatjes kijken op http://www.astonmartin.nl/v8-roadster omdat de div te klein is.
Hoe bedoel je dat precies?

[ Voor 6% gewijzigd door plofkip op 30-09-2009 19:28 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17

BCC

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/08/28/728654.aspx Oud, maar aangezien de Core van IE dat ook is, nog wel van toepassing denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door BCC op 30-09-2009 20:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59

TeeDee

CQB 241

Ik heb een flauw vermoeden dat je tegen een Timing achtig probleem aanloopt wanneer je de handel in IE bekijkt.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
TeeDee schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:55:
Ik heb een flauw vermoeden dat je tegen een Timing achtig probleem aanloopt wanneer je de handel in IE bekijkt.
Uhm, zegt mij niets. Kun je het misschien iets meer uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
kipusoep schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:12:
[...]

Uhm, zegt mij niets. Kun je het misschien iets meer uitleggen?
Timer smashing van de animaties. Onder de kap wordt er een setInterval gebruikt. Als je de code daarin niet snel genoeg uitvoert kunnen er twee dingen gebeuren: je krijgt een queue van events die afgewerkt moet worden en dus wordt je respons langzaam, of er worden stappen in de animatie gedropped en de animatie wordt schokkerig.

Overigens: een snelle check met firebug's profiler laat zien dat de galleria plugin gemiddeld 134ms voor elke call verbruikt, wat met kop en schouders boven de rest uit steekt. Moraal van het verhaal: schrijf je eigen goede plugin (als het even kan op basis v/h jQuery UI widget patroon), want drie-kwart van de beschikbare oude plugins zijn under-optimized troep, of zijn gehackte ports die een jquery 'wrapper' om een oud los staand javascript gooien.

En het kàn dus ook wel echt sneller; getuige het feit dat ik een datatable in jquery heb geschreven die clientside met meer dan 2000 rows kan werken: sorteren, filteren, subtable collapse/expand, paging. Zelfs in IE duurt dat nu maar 12 seconden om door te rekenen (met een progress counter en alles er bij),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48

JayBro

Glory to Arstotzka!

Je plaatjes zijn veel groter dan word weergegeven en worden dus geschaald in je slider.
Hier kan firefox beter mee overweg dan internet explorer volgens mij.
Dus misschien is het beter om plaatjes te gebruiken die van de juiste grootte zijn?

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
JayBro schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:29:
Je plaatjes zijn veel groter dan word weergegeven en worden dus geschaald in je slider.
Dus misschien is het beter om plaatjes te gebruiken die van de juiste grootte zijn?
Ik ga dat zeker even proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevens
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:21
JayBro schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:29:
Dat ziet er ook in de meeste browsers een stuk mooier uit. Je image bewerkingsprogramma is doorgaans een stuk beter in het schalen van de plaatjes dan je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Heb nu in ieder geval op de homepage de afbeeldingen het exacte formaat gemaakt.
Is dit bij jullie een verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Zullen we dit topic niet in een sitecheck laten verstranden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kipusoep schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:54:
Heb nu in ieder geval op de homepage de afbeeldingen het exacte formaat gemaakt.
http://www.astonmartin.nl/media/3383/AM_DBS_10_HR.jpg
Veel te groot en 223 kB per stuk bovendien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
BtM909 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:58:
[modbreak]Zullen we dit topic niet in een sitecheck laten verstranden?[/]
Uhm, maar waarom dan? Ik heb toch een probleem, dat heeft toch niets met een sitecheck te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
kipusoep schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:54:
De laadtijden van de afbeeldingen heeft volgens mij niet veel uitgemaakt. Het feit dat je de galleria plugin uitgewisseld hebt voor easyslider daarentegen wel: script executie tijden tijdens het sliden van het plaatje zijn van de eerdere 134ms terug gedraaid tot 53ms gemiddeld. Je script draait ongeveer 3x zo snel, dus heb je ook ongeveer 3x zoveel frames in je animatie. Ziet er wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Heb je geelimineerd dat het probleem niet in een van de gebruikte plugins (of andere javascripts) zit? IE heeft voor zover ik weet ook weer niet zoveel problemen met een simpele transparency animatie.

Kijk daarnaast ook even naar het cancellen van de event-queue bij de mouseovers. Nu queue'd ie alle animaties, waardoor je als je een beetje over de thumbs beweegt en er daarna vanaf gaat ie gewoon door blijft gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Hier @ iMac 24" 3.06 Ghz in FF 3.5 ook nog een soort van laggy. Als ik de pagina van de rapide erbij pak is deze wel lekker vlot met de foto's http://www.astonmartin.nl/rapide#Specificaties. Hoeveelheid foto's lijkt de boel te nekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Stouten schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:22:
Hier @ iMac 24" 3.06 Ghz in FF 3.5 ook nog een soort van laggy. Als ik de pagina van de rapide erbij pak is deze wel lekker vlot met de foto's http://www.astonmartin.nl/rapide#Specificaties. Hoeveelheid foto's lijkt de boel te nekken.
Dat bevestigt tevens dat een van de plugins een stuk minder efficient is dan die kan (of hoort te) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Hartstikke bedankt voor de reacties, ga er binnenkort weer aan klussen, dan laat ik wel weer weten hoe het gelopen is en wat uiteindelijk de boosdoener was (of een combinatie daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Nog even wat dingen die mij opvallen:

De background: http://www.astonmartin.nl/images/Backgrounds/content.jpg lijkt super low res. Kijk eens naar dat gaas, het lijkt wel geupscaled.

De slider linksonderin op de mainpage heeft korrelige plaatjes, doordat je geen echte thumbs maakt, maar gewoon de grootte in de img tag opgeeft. Als je rechtermuisknop doet en afbeelding weergeven is het plaatje veel groter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:44:
Nog even wat dingen die mij opvallen:

De background: http://www.astonmartin.nl/images/Backgrounds/content.jpg lijkt super low res. Kijk eens naar dat gaas, het lijkt wel geupscaled.
Klopt, omdat het een achtergrondafbeelding is heb ik deze expres met een relatieve lage kwaliteit opgeslagen. Je bent de eerste die het opvalt en 'zich er aan stoort' ;)
Hij is maar 55 KB voor een afbeelding van 1500*701 px.
De slider linksonderin op de mainpage heeft korrelige plaatjes, doordat je geen echte thumbs maakt, maar gewoon de grootte in de img tag opgeeft. Als je rechtermuisknop doet en afbeelding weergeven is het plaatje veel groter.
Dat klopt, ik zal er thumbs voor genereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok, overal worden nu met ImageGen plaatjes gemaakt die precies het goede formaat hebben.
Hoe loopt het nu bij jullie? Hier loopt het in ieder geval al een stuk beter!

Ook de plaatjes op de homepage links-onder (PreOwned) en rechts-onder (Welkom) zien er nu niet meer korrelig uit :)
De grootte van de homepage is terug gedrongen naar iets minder dan 1MB :)
Pagina: 1