Verwijderd

Topicstarter
Avond,

Ik zoek eigelijk documentatie hoe ik een volledige, unattende Windows XP Home image kan maken.

Wat ik wil doen; De locatie waar ik werk heeft een nieuw systeem wat ik heb geregeld. Helaas heb ik nog nooit een 'universele' image gemaakt.

De image moet eigelijk het volgende bevatten:
- Bij het opstarten moet hij om een licentie vragen.
- Drivers en Software moeten al geinstalleerd zijn. Deze drivers moeten in een bepaalde volgorde, hoe pak ik dit aan?
- Kan ik SQL 2005 in deze image maken, met bepaalde instellingen?

nLite kan mij veel helpen, maar dit kan hij allemaal niet aan.

Google helpt, maar niet veel. Specifiek omdat het Windows XP Home is en mijn vragen toch net iets anders zijn :).
Ik ben voornamelijk opzoek naar documentatie die mij kan helpen.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik help je wel :)

Bespaar je de moeite!
Waarom zou je nu veel tijd stoppen in het maken van een image die verouderd is op het moment dat je hem wellicht zou willen gaan gebruiken.

Ik neem trouwens aan dat deze pc voor privédoeleinden gebruikt word en niet zakelijk?

Waarom zou er in de image uberhaupt om een licentie gevraagd moeten worden?
SQL2005 installeer je niet op Windows XP Home ('not done!')
Hoe wil je omgaan met je data?
nLite is niet wat je zoekt, tenzij je helemaal geen image wil maken maar een installatiecd.

[ Voor 32% gewijzigd door Dysmael op 30-09-2009 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:53:
Ik help je wel :)

Bespaar je de moeite!
Waarom zou je nu veel tijd stoppen in het maken van een image die verouderd is op het moment dat je hem wellicht zou willen gaan gebruiken.

Ik neem trouwens aan dat deze pc voor privédoeleinden gebruikt word en niet zakelijk?

Waarom zou er in de image uberhaupt om een licentie gevraagd moeten worden?
SQL2005 installeer je niet op Windows XP Home ('not done!')
Hoe wil je omgaan met je data?
nLite is niet wat je zoekt, tenzij je helemaal geen image wil maken maar een installatiecd.
Yup, volledig voor zakelijke doeleinden :)
SQL2005 werkt perfect op Windows XP Home, ook zo al meerdere keren uitgeleverd.
Hoe wil je omgaan met je data? Snap i kniet helemaal.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je hier al gekeken? :)
[XP] Unattended CD Project deel 4

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ik wil je wel heel erg bedanken voor je reactie :) Ik ga hem gelijk doorspitten

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

nLite is precies wat jij zoekt.
http://www.nliteos.com/

[quote]
Have you ever wanted to remove Windows components like Media Player, Internet Explorer, Outlook Express, MSN Explorer, Messenger...
How about not even to install them with Windows ?

nLite is a tool for pre-installation Windows configuration and component removal at your choice. Optional bootable image ready for burning on media or testing in virtual machines.
With nLite you will be able to have Windows installation which on install does not include, or even contain on media, the unwanted components.
[/quote]

Oeps ik had het niet goed gelezen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door SpaceK33z op 30-09-2009 19:12 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:08:
[...]

Nee, maar ik wil je wel heel erg bedanken voor je reactie :) Ik ga hem gelijk doorspitten
Graag gedaan. Ik denk dat je daar alle antwoorden vind.
Voor de drivers wil je naar bashrat's driverpacks kijken (staat ook in het topic)

Edit:
En wat boven mij gezegd wordt (staat ook in dat topic :P ) is zeker waar, prachtprogrammaatje :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-09-2009 19:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:09:
[...]
Graag gedaan. Ik denk dat je daar alle antwoorden vind.
Voor de drivers wil je naar bashrat's driverpacks kijken (staat ook in het topic)

Edit:
En wat boven mij gezegd wordt (staat ook in dat topic :P ) is zeker waar, prachtprogrammaatje :)
Ik ga er morgen mee aan de slag in de praktijk.
Ik ben alleen bang voor het volgende; de unattende install/image moet eerst netjes SQL2005 installeren, met specifieke instellingen. & Daarna een ODBC koppeling maken. Dat wordt veel googlen ben ik bang.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Als het om een enkel systeem gaat, vanwaar dan alle moeite?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:33:
de unattende install/image moet eerst netjes SQL2005 installeren, met specifieke instellingen. & Daarna een ODBC koppeling maken. Dat wordt veel googlen ben ik bang.
Meh.
ODBC is gewoon een registry entry.
En SQL2005 silent installeren lukt volgens mij ook nog wel met een goeie answer file.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xp7amrkr schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:41:
Als het om een enkel systeem gaat, vanwaar dan alle moeite?
Zijn meerdere systemen, heb ik verkeerd gezegt :) Wel zelfde hardware etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10
als het allemaal dezelfde hardware is zou ik niet eens die complete driverpacks integreren maar alleen de gebruikte drivers. sql kun je het best ook nog installeren at first logon denk ik. Zorg je gewoon dat die voor iedereen bereikbaar ergens op het netwerk staat. Dan doe je de rest van de installatie gewoon zoals alt-92 hierboven zei.
Pagina: 1