[XP] Product Key verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ons basis image is gebouwd met een VLK. Nu wordt het image binnenkort ook uitgerold bij een derde partij. Zij mogen de VLK natuurlijk niet achterhalen.

Nu heb ik offline de volgende keys verwijderd:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Registration\*
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ProductID
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProductID
HKLM\SYSTEM\WPA\Key-*
HKLM\SYSTEM\WPA\SigningHash-*

Zodra ik bovenstaande keys verwijder (nadat sysprep is uitgevoerd) dan accepteert de mini-setup de VLK niet meer.

Hoe zorg ik ervoor dat de mini-setup wel de VLK accepteert? Als ik bovenstaande keys niet verwijder dan accepteert de mini-setup de VLK wel. Ik vermoed dat door bovenstaande te verwijderen ook de informatie van setupp.inf wordt verwijderd, maar die informatie kan ik niet terugvinden in de verwijderde registersleutels.

En een laatste vraagje: Als de GUI-setup voor het eerst draait dan zegt de sysdm.cpl "unknown" bij de werkgroepnaam. Hoe kan ik de werkgroepnaam verwijderen uit een image zodat sysdm.cpl ook "unknown" zegt voordat de werkgroepnaam door sysprep.inf is ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25
Het is sneller een ander image te bouwen op basis van een key die de derde partij aanlevert

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sysprep -reseal

?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Mystery schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:43:
Het is sneller een ander image te bouwen op basis van een key die de derde partij aanlevert
Was het maar zo makkelijk, dan had ik dat allang gedaan.
Daarmee verwijder je de product key helaas niet. De product key wordt alleen overschreven op het moment dat mini-setup wordt uitgevoerd, maar als je de mini-setup annuleert middels een offline registry wijziging dan kan de end user alsnog de product key achterhalen. Met dit soort applicaties kun je zelfs de product key achterhalen tijdens de mini-setup, zonder de mini-setup te annuleren.

Ik weet dat het mogelijk is, want de Windows XP installatie wordt tijdens de GUI-mode ook opgestart zonder product key. Bij Vista is er dan een SLP Key ingevoerd, maar bij XP is er dan nog helemaal niets ingevoerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Trommelrem op 01-10-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Trommelrem schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:27:
Zodra ik bovenstaande keys verwijder (nadat sysprep is uitgevoerd) dan accepteert de mini-setup de VLK niet meer.
En als je ze wijzigt (naar een invalid, of gebannde key) , ipv van verwijderd?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Dat gaat niet. De enige file die ik heb is de wimfile, volgens mij is het niet mogelijk om offline een product key te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Trommelrem schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:36:
Dat gaat niet. De enige file die ik heb is de wimfile, volgens mij is het niet mogelijk om offline een product key te wijzigen.
Effe in een VM de key wijzigen, de regkeys die je zelft noemt opschrijven in die in de registry in de wimfile (daar kun je blijkbaar wel in met een offline regeditor) wijzingen?

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents ook effe op 0 zetten om te deactiveren.

PS, niet zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
alt-92 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:31:
SLMGR is uiteraard voor NT6.x en niet voor NT5.1 :+
Hmm, overgeslagen, gaat inderdaad op XP niet werken.

Misschien dat de key verdwijnt als hij wpa.dbl verwijdert,
ook kan hij met Process Monitor eens kijken waar die key recovery tools de key nog gaan zoeken.

[ Voor 71% gewijzigd door TaraWij op 02-10-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SLMGR is uiteraard voor NT6.x en niet voor NT5.1 :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Trommelrem schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:36:
Als je die wim kunt mounten kun je 'm toch offline wijzigen met jellybean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Nielson schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:43:
[...]
Als je die wim kunt mounten kun je 'm toch offline wijzigen met jellybean?
Jellybean ondersteunt dat dan weer niet. In een toekomstige versie wellicht wel. Ik ga bovenstaande met de activatiewijziging wel proberen. Wellicht dat dat helpt.

[ Voor 64% gewijzigd door Trommelrem op 02-10-2009 16:16 ]

Pagina: 1