Hoi allemaal,
Ik heb al enige tijd een instabiel systeem.
De CPU die al vrij snel 100% bereikt. Dit is te zien op mijn toetsenbord (G15).
Alleen gaat de CPU al naar 100% terwijl ik b.v. een programma opstart. En
Dit viel me al eerder op. Ik heb naar de temperatuur gekeken van de processor en deze was 58-60 graden (idle). Dit vond ik te hoog dus heb ik een nieuwe koeler gekocht. En deze heeft de temperatuur gebracht naar 39 graden (idle). Dit vond ik al een stuk beter.
Alleen is het probleem nog altijd niet echt opgelost. Ik heb er nog 3 gb geheugen bijgestopt maar ook niet echt met succes. Het probleem lijkt te liggen bij de CPU terwijl ik zelf het idee heb dat er geen betere CPU is voor mijn moederbord (socket AM2)...
Overigens staat er in het systeembeheer geen hardware die geen of een foute driver heeft. Dus alle drivers lijken geïnstalleerd. Heb op dit moment als besturingssysteem Windows 7 64 bit.
Hier mijn samenstelling:
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+, 3000 MHz (link1) (link2)
Moederbord: Asus M2V (link1)
Geheugen: 6GB
Videokaart: ATI Radeon HD 3870 Overclocked (link1)
Voeding: Antec EA-500, 500W (link)
Kunnen AM2+ processors ook op een AM2 socket? Zoja zou dit een eventuele oplossing kunnen zijn?
Hoop dat jullie me kunnen helpen...
Alvast bedankt
Ik heb al enige tijd een instabiel systeem.
De CPU die al vrij snel 100% bereikt. Dit is te zien op mijn toetsenbord (G15).
Alleen gaat de CPU al naar 100% terwijl ik b.v. een programma opstart. En
Dit viel me al eerder op. Ik heb naar de temperatuur gekeken van de processor en deze was 58-60 graden (idle). Dit vond ik te hoog dus heb ik een nieuwe koeler gekocht. En deze heeft de temperatuur gebracht naar 39 graden (idle). Dit vond ik al een stuk beter.
Alleen is het probleem nog altijd niet echt opgelost. Ik heb er nog 3 gb geheugen bijgestopt maar ook niet echt met succes. Het probleem lijkt te liggen bij de CPU terwijl ik zelf het idee heb dat er geen betere CPU is voor mijn moederbord (socket AM2)...
Overigens staat er in het systeembeheer geen hardware die geen of een foute driver heeft. Dus alle drivers lijken geïnstalleerd. Heb op dit moment als besturingssysteem Windows 7 64 bit.
Hier mijn samenstelling:
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+, 3000 MHz (link1) (link2)
Moederbord: Asus M2V (link1)
Geheugen: 6GB
Videokaart: ATI Radeon HD 3870 Overclocked (link1)
Voeding: Antec EA-500, 500W (link)
Kunnen AM2+ processors ook op een AM2 socket? Zoja zou dit een eventuele oplossing kunnen zijn?
Hoop dat jullie me kunnen helpen...
Alvast bedankt