• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb mijn iPhone 3GS (3.0.1) gejailbreaked en geunlocked en kon altijd al gewoon via Wifi op internet.
Ik heb echter nooit getest of ik ook met 3G (Tmobile iPhone abo) op internet kon komen en dat blijkt nu dus ook niet te werken nu ik het eens buiten huis probeerde. Hij zegt dan:

Could not activate Cellular data network: You are not subscribed to a cellular data service.

De iPhone is via iTunes geactiveerd, maar ik weet niet of ik een handeling moet uitvoeren voor ik op internet terecht kan of dat de jailbreak of unlock iets hebben verpest. (recoveren geeft me OS3.1 en daar die niet te jailbreaken is wil ik geen ultimate reset doen op die manier).

De sim in mijn Nokia geeft wel gewoon internet via 3G, dus het werkt wel... enkel op de iPhone niet.

Heeft iemand een idee?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
Kijk eens bij netwerk wat voor internettoegangspunten staan ingesteld?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
3G staat aan en roaming staat ook aan. VPN uit en Wifi ook uit.

edit: de unlock was via Ultrasn0w en ik heb begrepen dat daar wel eens wat problemen mee zijn...

[ Voor 44% gewijzigd door Tijgert op 30-09-2009 16:51 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
APN instellingen gechecked?
Je kan ook alleen je netwerkinstellingen resetten.

Ultrasnow zou niet uit moeten maken. Alleen bij t-mobile USA heeft ie soms wat problemen.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Netwerkinstellingen wissen leverde geen resultaat, maar wat zijn APN instellingen?
Is er trouwens echt geen manier om 3.0.1. te recoveren naar 3.0.1? Zoals een soort totaler Ueber Reset?

edit: Ik kan geen APN settings zien, dat is blijkbaar verstoppert. Ik ben even aan het zoeken hoe dat dan wel moet, enige tips zijn welkom...

[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 30-09-2009 19:18 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Bollocks... mijn Sim is een oude Orange sim en blijkbaar is dat niet he-le-maal lekker voor de iPhone (ook al slikt mijn Nokia hem wel). Mijn vrouwtje heeft een originele T-Mobile chip en met haar chip werkt het wel.

Dus... blijkbaar geen iPhone probleem... niet direct tenminste.

Edit: confirmed door T-Mobile, vandaag chippie ruilen dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 01-10-2009 11:37 ]

Pagina: 1