Toon posts:

SBS Remote Web Workplace kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met de Small Business Server, en wel met het thuis inloggen op de computer van mijn werk.
  • Na het inloggen, kies ik in het hoofdmenu "connect to my computer at work"
  • Uit de lijst kies ik mijn computer en druk op "connect"
  • Vervolgens krijg ik een wit scherm met linksbovenin de keuzes log off en main menu. Verder niets... geen popup, niets.
Dit krijg ik niet alleen als ik inlog op mijn computer op het werk, maar ook als ik een computer van een collega probeer om in te loggen.
Ik heb geprobeerd via een andere computer (laptop) in te loggen, en dat werkt wel.

Nog meer geprobeerd:
Firewall uitzetten, ports checken, internet geavanceerde instellingen overnemen van de laptop, virusscan uit, internet instellingen opnieuw instellen, ssl status wissen, javascript dll draaien, maar alles zonder succes.

Wie weet de oplossing? Mijn hartelijke dank voor alle reacties!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van SBS heb je? Voor SBS2003 werkt het namelijk nogal anders dan 2008 allemaal.

Al eens geprobeerd om van buiten jullie netwerk in te loggen, of probeer je het slechts intern?
SBS2003: kijk eens in je router of poort 4125 open staat, als het intern wel werkt en extern niet.
SBS2008: voeg de site eens aan je trusted sites toe, maar dat is voor 2003 ook geen slecht idee :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Naar mijn idee gaat het om SBS 2003 en probeert hij vanaf thuis (ergens anders) verbinding te maken met computers op het werk
"....en wel met het thuis inloggen op de computer van mijn werk."

Heeft de SBS 2003 SP2 draaien? Heeft de thuiscomputer Windows XP met SP3? Zijn de computers die je wilt overnemen uitgerust met XP SP3?
Heeft de laptop een ander besturingssysteem of SP draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door McWolf82 op 01-10-2009 11:53 ]

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 07:23

fatshark

fat to da bone

Als op jou machine vista staat moet je IE even als Administrator uitvoeren, grote kans dat het dan wel werkt.

Je zegt "Ik heb geprobeerd via een andere computer (laptop) in te loggen, en dat werkt wel"
Wat is het verschil qua OS en SP's tussen beiden machines?

fat to da bone