Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

cel op nul uit laten komen

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

Verwijderd

Topicstarter
goede dag hoe kan ik een cel aan het einde van een reeks op nul uit laten komen door excel een getal ergens in die kolom in te laten vullen??
ik vind het moelijk om deze vraag te formuleren maar hoop dat jullie mij een formule daarvoor kunnen geven.
alvast bedankt

groeten krijn

Verwijderd

Antwoord hem dan ook als je toch van plan bent een bericht achter te laten :-s

Krijnhonkbal kan je iets specifieker zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 11:01 . Reden: quote van ongewenst & verwijderd bericht ook geschrapt. ]

Verwijderd

Als a+b+c+d = e
Dan c = e - (a+b+d)

e moet bij jou dan 0 zijn, dus kan je ook -(a+b+d) gebruiken.

Ik hoop dat ik je goed heb begrepen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Of de reeks (x) afsluiten met *0?

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik las het na en is niet duidelijk ik heb een bestand gemaakt denk dat jullie er dan ook een leuke uitdaging aan hebben maar nu. hoe krijg ik dat bestand naar jullie kan hier geen bijlages toevoegen :S

groet krijn

Verwijderd

Topicstarter
hoi jongens ik ben zelf al aan het stoeien geweest en geprobeerd om de cellen van elkaar af te trekken maar dit gaat op een of andere manier niet ik krijg ook al heel snel een kring verwijzing ik heb een bestand geupload. ik denk als jullie daar naar kijken mijn vraag duidelijk is mogen er nog vragen zijn hoor ik het graag

groeten krijn

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IEYGIENYLOGC.zip

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 09:30
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:15:
hoi jongens ik ben zelf al aan het stoeien geweest en geprobeerd om de cellen van elkaar af te trekken maar dit gaat op een of andere manier niet ik krijg ook al heel snel een kring verwijzing ik heb een bestand geupload. ik denk als jullie daar naar kijken mijn vraag duidelijk is mogen er nog vragen zijn hoor ik het graag

groeten krijn

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IEYGIENYLOGC.zip
Naast de korte startpost is het wel fijn als je vermeld waarover het precies gaat. Ik heb de .zip nog niet gedownload, maar ik neem aan Excel, en welk jaartal, 2003, 2007?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry net nieuw hier het betreft excel 2003 maar indien nodig kan ik functies van 2007 toepassen

bedankt en hopelijk kunnen julie er wat mee.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

F15 in het blad moet dus de berekende factor zijn?

Je doet totaal baten minus lasten, of visa versa als je hogere lasten hebt. Dat is het verschil tussen die 2, en wordt automatisch je totaal onderaan 0.

(zeg 10.000 lasten, 500.000 baten, zou F15 dus 490.000 zijn en is je resultaat 0).

Even de formule van F15, zou zijn:
=SOM(F47:F52)-SOM(F16:F42)

Hier dan nog een ALS functie voor, mochten je lasten toch hoger zijn dan je baten.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 30-09-2009 16:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je bent een kosten en baten Excel document aan het maken maar weet niet hoe je dat doet? Ik zou maar weer eens de Economie boeken induiken ipv middels Excel dit proberen op te lossen :)

Daarnaast, als je meer dan 1 variabele hebt, dan heb je -0239420-3490-23940-23942039420-3492034 oplossingen. Als je 1 cijfer moet uitrekenen, is het een simpele op en aftrek som

dus...

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
jah dat is simpel gezegt maar als je kijkt wat totalen lasten doet die gaat ook grondrente rekenen hoe houd ik daar rekening mee en ja f15 moet inderdaag gegeven worden??

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:25:
Je bent een kosten en baten Excel document aan het maken maar weet niet hoe je dat doet? Ik zou maar weer eens de Economie boeken induiken ipv middels Excel dit proberen op te lossen :)

Daarnaast, als je meer dan 1 variabele hebt, dan heb je -0239420-3490-23940-23942039420-3492034 oplossingen. Als je 1 cijfer moet uitrekenen, is het een simpele op en aftrek som

dus...
leuke notna maar denk dat ik er wel degelijk iets vanaf weet wil het mezelf alleen nog makkelijker maken want ik moet eigenlijk zo dicht mogelijk bij 0 uitkomen en dat is gewoon makelijker als excel dat zelf doet dan maak ik nooit een fout en rekent alles automatisch door. als het zo makkelijk is los het dan op!!

Verwijderd

zucht...

pm1:

Ik heb je eerste topic cel op nul uit laten komen voorlopig gesloten aangezien het niet voldoet aan ons algemeen beleid. Ik heb met name niet gezien wat je zelf al geprobeerd hebt, en welke problemen je daar eventueel bij ondervonden hebt.

Aangezien je een voorbeeldbestandje gemaakt hebt, stel ik voor dat je dit eerst rustig bekijkt, en de vraagstelling aan de hand van dit bestand wat aanpast zodat het probleem duidelijker gesteld is.

Een bestand uploaden moet via een externe site (uploadbox.com, mediafire.com, ...), nadat je genoeg karma hebt verzameld zal tweakers eventueel webruimte ter beschikking stellen aan bepaalde voorwaarden.

Ik wacht je antwoord op dit bericht af om het topic te heropenen. Zorg ervoor dat je nieuwe post in het topic tegen dan klaar staat, met in achtname van Het algemeen beleid #quickstart.

pm2:

Lees nou eens wat ik in mijn vorige pushmessage had staan, en zeg niet tegen andere users wat ze moeten doen of hoe ze zich moeten gedragen op het forum :X

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 11:05 . Reden: eventjes wat verdiende transparantie gunnen aan de gebruikers ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.