Toon posts:

gestrand in troubleshooter: wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het het volgende probleem. Ik zitt tijdelijk in een appartement van iemand anders. Met internet, althans dat is de bedoeling. Momenteel zit ik op het onbeveiligde netwerk van de buren, maar ik wil via zijn netwerk werken. De laptop werkt op andere netwerken (meestal) wel

Ik ben door de 'troubleshooter' gegaan:

ik kan de Tele2 rooter pingen, maar geen ip's van websites. Het zou volgens de 'troubleshooter' liggen aan de gateway. Maar wat moet ik daar aan doen?

LAN-verbinding
ipadres 192.168.1.7
gateway 192.168.1.1

Wireless
ipadres 192.168.1.2
gateway 192.168.1.1

Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd:
- windows firewall uit en AVG gedeinstalleerd
- verbinding met kabel alswel draadloos
- nieuwe driver voor LAN verbinging geinstalleerd (had ergens gelezen dat dat bij ASUS laptops kon helpen)
- openDNS ingesteld

Iemand nog meer opties?

Verwijderd

doe eens een commando "ping 192.168.1.1"
Krijg je "Time out" of "Reply from ... " met een x aantal msec.... (maakt niet uit hoeveel).

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
LAN-verbinding
ipadres 192.168.1.7
gateway 192.168.1.1

Wireless
ipadres 192.168.1.2
gateway 192.168.1.1
Je krijgt geen verbinding op wireless omdat de gateway (schijnbaar) beschikbaar is via de LAN verbinding. Je moet de LAN uitschakelen of een ander ip/gateway geven.

Verwijderd

Topicstarter
@haik01 en @mijzelf

ik heb het commando in twee stadia uitgevoerd "ping 192.168.1.1":
wireless aan / LAN uit: timeout
wireless uit / LAN aan: Antwoord in .... 1<ms

Mogen ze niet dezelfde gateway hebben? Kan ik die zomaar veranderen of moet ik ook het ip adres dan veranderen?

edit:
Ik heb LAN gatway veranderd in 192.168.1.8, maar dit had geen effect.

bedankt alvast, volgens mij zitten we op een goede weg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 00:09 . Reden: eigen idee getest ]

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
herstart om te beginnen de router eens.

Dus gewoon even de stroom eraf, 10 seconden wachten en dan de stroom er weer op.

probeer dan eens opnieuw te pingen naar de gateway en als dit lukt naar een website.

PS: het adres van de gateway zal atlijd 192.168.1.1 zijn. dit is gewoon het adres van de router.

post ook eens een ipconfig /all als je wil.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:59:
Mogen ze niet dezelfde gateway hebben?
Als ik je goed begrepen heb probeer je op het draadloze netwerk van de buren te komen. Dus ik neem aan de de fysieke gateway van de LAN een andere is dan de fysieke gateway van de WLAN. In dat geval moeten ze een verschillend ip adres hebben, en zelfs in een verschillend subnet zitten.
Kan ik die zomaar veranderen of moet ik ook het ip adres dan veranderen?
Je moet in je LAN router instellen dat hij een ander subnet gebruikt, bijvoorbeeld 192.168.1.*

Wanneer de LAN gateway gewoon niet werkt omdat je daar geen internet hebt, moet je de LAN verbinding uitschakelen, of zijn gateway verwijderen. Anders word je troubleshooten erg lastig.
wireless aan / LAN uit: timeout
Dit is dus het punt waar je je troubleshooter in moet.

Verwijderd

Topicstarter
@The-High_end
Herstarten had geen effect. Hier ipconfig

LAN
IP: 192.168.1.6
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

Draadloos
IP: 192.168.1.9
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

@mijzelf.
Nee. Ik zit op het netwerk van de buren, omdat het internet bij het appartement het niet doet. Maar ik wil gebruik maken van dat internet, omdat die beveiligd is en die van de buren erg traag is.

Als ik via LAN 192.168.1.1ping heb ik wel contact. Probeer ik een ip van een website, dan niet (timeout)

De 'tweakers troubleshooter' houdt juist op bij dit punt, vandaar mijn vraag op dit forum.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had ik toevallig van het weekend ook bij mijn ouders, ook tele2.

De remedie in mijn geval:
in een commandline:

1) ipconfig /release
2) ipconfig /flushdns
3) ipconfig /renew

Mogelijk is alleen de /flushdns al genoeg. Dat gooit de DNS omzettingscache weg, en meestal helpt dat al wel voldoende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Twee adapters in hetzelfde subnet gaat niet.
Misschien staat er iets in de settings mbt mac-authenticatie op het wireless nw van de buren? kan je ook niet op ip pingen naar internet? Waar stokt de traceroute naar tweakers.net?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:48:
Als ik via LAN 192.168.1.1ping heb ik wel contact. Probeer ik een ip van een website, dan niet (timeout)

De 'tweakers troubleshooter' houdt juist op bij dit punt, vandaar mijn vraag op dit forum.
Heeft je modem wel verbinding met internet?

Log in op je modem ( waarschijnlijk met http://192.168.1.1 , username/wachtwoord uit documentatie ) en kijk of je verbinding met internet hebt.

Wat voor type modem heb je? welke lampjes branden?

Draad heeft een lagere metric dan draadloos. dus zolang je draad aansluit heeft die denk ik voorrang. maar haal de verbinding naar draadloos anders tijdelijk weg.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 05-10-2009 16:54 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe eens een tracert

e.g. tracert 213.239.154.35 (tracert www.tweakers.net)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@ The Eagle, je bent mijn held. Dat werktte inderdaad.

@ Overige reageerders: ook bedankt voor de medewerking

Verwijderd

Hmm ja had verwacht dat je zo'n basis iets toch wel gedaan had

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard eerst gezocht én ik heb de Tweakers troubleshooter doorlopen. Beide gevallen kwam ik deze actie niet tegen.

Ik zal aan de maker van de troubleshooter deze handeling even doorgeven.
Pagina: 1