Ervaring: XFX HD4870 XXX

Pagina: 1
Acties:

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de XFX HD4870 XXX?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen een ''normale'' Sapphire HD4870 en de XFX.
Op internet staan geen duidelijk benchmarks/reviews.

Alvast bedankt
Joachim Roeleveld

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

De onderlinge verschillen zullen niet zo erg groot zijn "perfomance wise". Aangezien de XFX 25 MHz hoger geklokt is zal deze iets beter presteren. Ook de koeler ziet er veelbelovender uit dan die van Sapphire. Ikzelf heb slechte ervaring (ivm defecte GPU) met Sapphire 4870 en met Asus 4870 (ivm defecte fan), maar hieronder zullen misschien wel posts komen met slechte XFX ervaringen.

Voor de XFX heb je wel een goede airflow nodig in je kast, hitte wordt namelijk niet direct naar buiten geblazen zoals bij de Sapphire.

edit:
Ik zie net op de XFX site dat er ook uitvoeringen zijn met een slot koeler.

[ Voor 7% gewijzigd door 0scar op 30-09-2009 15:08 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Ok,

Nog een vraagje:
Past deze kaart in mn PCI-e 1.0 x16 slot?
Ik lees verschillende reacties op andere forums.

Groet Joachim

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, het past. 2.0 heeft meer bandbreedte maar dat wordt door de huidige graka's toch nog niet benut, je verliest dus ook geen prestaties oid (in ieder geval verwaarloosbaar weinig).

Ik heb trouwens weer wél goede ervaringen met sapphire, en de XFX-black editions schijnen veel lawaai te maken dus dat zou ik ook even nachecken. Defecte GPU is sapphire trouwens niet echt aan te merken, alle merken gebruiken gewoon exact dezelfde GPU's en dit kan dus altijd overkomen. De standaardkoelers zijn ook hetzelfde dus daar gaat het zelfde verhaal voor op, lawaaierige custom-coolers van XFX (of custom coolers van andere merken) dan weer niet :)

[ Voor 57% gewijzigd door bwerg op 30-09-2009 15:20 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

bwerg schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:16:
Ik heb trouwens weer wél goede ervaringen met sapphire, en de XFX-black editions schijnen veel lawaai te maken dus dat zou ik ook even nachecken. Defecte GPU is sapphire trouwens niet echt aan te merken, alle merken gebruiken gewoon exact dezelfde GPU's en dit kan dus altijd overkomen. De standaardkoelers zijn ook hetzelfde dus daar gaat het zelfde verhaal voor op, lawaaierige custom-coolers van XFX (of custom coolers van andere merken) dan weer niet :)
Mee eens bwerg, het ging ook om een kaart uit de eerste serie, die dus nog van het referentie ontwerp zijn.Een vriend van mij heeft support technisch goede ervaringen met XFX. De ervaring met een merk blijft een individuele mening.

Manusjes van alles kunnen multitasken