Samsung LCD / Samsung HT-BD7200

Pagina: 1
Acties:

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik plaats de vraag hier aangezien het probleem is ontstaan naar aahscaf van het HT systeem HT-BD7200 van samsung.

Ik heb dus een LCD tv van samsung deze werkt zonder enig probleem.

Een maand of 3 terug een HT-BD7200 gekocht.
Gelijk naar neerzetten/installeren vroeg de tv of hij kon linken met de HT-BD7200 via dat wiselink.
Dat betekent als je de HT set aanzet dan gaat de tv aan en schakelt hij op het HT aparaat.

Wat wil nu het geval.
De afstandbediening van de HT reageert niet op het aparaat zelf maar op de TV. De beide zitten dus waarschijnlijk op dezelfde frequentie.
- Samsung gebeld deze raden mij een universele AB aan
- Of ga terug naar de winkel voor reparatie

Maar goed. Als ik de HT-BD7200 ter reparatie aanbiedt, dan zie ik het al gebeuren dat iemand van samsung gaat kijken en ziet dat het gewoon correct werkt. (omdat ze niet met dezelfde opstelling werken als bij mij thuis)

Iemand bekend met dit probleem of heeft misschien nog tips?

Burp

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zit er niet een functie op de AB waarbij je kunt kiezen welk apparaat je kunt bedienen? Lijkt me geen defect in ieder geval..

• Wii4all
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:48:
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zit er niet een functie op de AB waarbij je kunt kiezen welk apparaat je kunt bedienen? Lijkt me geen defect in ieder geval..
Die zit erop, maar dan reageert alleen de tv nog maar op de afstandbediening.
Je kan vervolgens met geen mogelijkheid meer via de afstandsbediening de HT set besturen. (ook niet als je op de AB zegt dat je de HTset wil besturen)

Burp

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 13:22
Dat heb ik ook gehad met onze DVD HR775 i.c.m. LE40A656.
Als je wiselink uitzet dan werkt die afstandbediening weer wel, wiselink zou de "functie" moeten geven dat de 2 apparaten via 1 remote werken, maar zelf vind ik dat ook niet fijn aangezien niet alle functies dan toegankelijk zijn.

• Wii4all
  • Niet online
Apocal1pse schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:38:
Dat heb ik ook gehad met onze DVD HR775 i.c.m. LE40A656.
Als je wiselink uitzet dan werkt die afstandbediening weer wel, wiselink zou de "functie" moeten geven dat de 2 apparaten via 1 remote werken, maar zelf vind ik dat ook niet fijn aangezien niet alle functies dan toegankelijk zijn.
Dat heb ik geprobeert.

De wiselink functie uitgezet op beide aparaten. Alleen dan nog werkt de AB van de HT set niet. De tv blijft de sterke van de 2 zeg maar.

Burp

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 13:22
Hmm dan weet ik het helaas ook niet. Misschien eens een belletje wagen naar Samsung ? Dat je misschien via een toetsencombo de afstandsbedieningen op andere frequenties kan laten werken o.i.d. (just guessing)...

p.s. sorry voor de late reactie

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53
Ik heb sinds vandaag deze homecinema set. Nu stond er groot op de sticker op het apparaat dat je met die apparaat ook media kan streamen via je netwerk. Ik vraag me nu af of ik ook MKV files kan streamen (gedownload van internet).

http://www.tvsnob.com/archives/028533.php hier staat dat er nog ondersteuning voor komt, maar ik kom niet tegen met een soort gelijk type (die in het artikel genoemd worden) die alwel support voor MKV hebben.

Iemand die hier iets meer van weet?

Verwijderd

@Wii4all
Ik heb zelf een Samsung LE37B650 en een HT-BD7200. Dit is dus vergelijkbaar met jouw situatie. Ik ervaar echter geen problemen. Ik denk toch echt dat jij hem verkeerd gebruikt.

Gebruik de afstandsbediening die wordt geleverd bij de HT en dus niet die van de tv.
Als je wilt dat de tv de signalen ontvangt, druk dan op de knop TV van je afstandsbediening.
Als je wilt dat de HT de signalen ontvangt, druk dan op de knop boven TV (ik weet zo even niet wat daarop staat). Let op: er zitten drie knoppen (binnen de lijnen op je afstandsbediening) naast deze knop die hiervoor staat beschreven. Kies hiermee de source die je wilt bedienen op de HT.

Als je het zo doet, dan moet het volgens mij lukken. Stuur me even een DM als het nog niet lukt, dan help ik je graag verder.
Pagina: 1