Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe PDF; activeren uitgebreide functionaliteit (batch)

Pagina: 1
Acties:

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
In Adobe Acrobat Pro heb je de mogelijkheid om wat uitgebreidere functionaliteit toe te voegen aan je PDF's ("Functies in Adobe Reader uitbreiden").
Dit zorgt er voor dat mensen met Adobe Reader de PDF kunnen aanvullen met notities, maatvoering, etc.

Nu werkt dit prima, maar aangezien ik zo'n beetje de enige persoon ben met Acrobat Pro en steeds meer mensen deze functionaliteit in hun PDFjes willen hebben, ben ik op zoek naar een tooltje, scriptje, of wat dan ook om dit proces geautomatiseerd uit te kunnen voeren op een verzameling PDFjes.

Mocht het mogelijk zijn dat de gebruiker deze handeling zelf zou kunnen verrichten zou ik helemaal gelukkig zijn.

Alle oplossingen, voorbeelden en/of hints in de goede richting worden zeer op prijs gesteld.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 09:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

maestrodesigns schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:18:
In Adobe Acrobat Pro heb je de mogelijkheid om wat uitgebreidere functionaliteit toe te voegen aan je PDF's ("Functies in Adobe Reader uitbreiden").
Dit zorgt er voor dat mensen met Adobe Reader de PDF kunnen aanvullen met notities, maatvoering, etc.

Nu werkt dit prima, maar aangezien ik zo'n beetje de enige persoon ben met Acrobat Pro en steeds meer mensen deze functionaliteit in hun PDFjes willen hebben, ben ik op zoek naar een tooltje, scriptje, of wat dan ook om dit proces geautomatiseerd uit te kunnen voeren op een verzameling PDFjes.

Mocht het mogelijk zijn dat de gebruiker deze handeling zelf zou kunnen verrichten zou ik helemaal gelukkig zijn.

Alle oplossingen, voorbeelden en/of hints in de goede richting worden zeer op prijs gesteld.
Je zal een programma moeten vinden dat jouw Pro versie rechstreeks aanstuurt. Software van derden gebruiken is niet mogelijk.

De situatie rond PDF is redelijk smerig. Eigenlijk is PDF een open standaard, maar omdat vrijwel alle Windows gebruikers Adobe Reader gebruiken heeft Adobe in praktijk veel meer macht.
Als de gratis versie van Adobe Reader ziet dat een PDF is gemaakt door iets anders dan een betaal versie van Adobe's eigen software dan worden die geavanceerde features direct weer uitgeschakeld.
Met de betaal versie werkt het wel gewoon, dus het is een bewuste keuze van Adobe.

Om de geavanceerde features te gebruiken moet dus of wel de maker, of wel de gebruiker de Pro versie betalen. Je kan je gebruikers ook adviseren om een andere PDF reader te installeren die wel ondersteuning biedt voor deze features.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.