Toon posts:

simpele dvd/entertainment pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil een pc om mp3tjes, dvdtjes en dmx (huisverlichting aansturen) te draaien.

Voor mp3 en het dmx progamma kan je elke 6 jaar oude pc gebruiken die je in de sloot tegen komt en waar xp op wil draaien.

Ik wil dus een pc die dvd's kan afspelen. Vooral budget is belangrijk (dat heb ik namelijk zeer weinig)

De pc wordt aangesloten op een kleine (20 inch) flatscreen tv en met draadloos toetsenbord en muis wil ik het geheel gaan bedienen.

De computer wordt in eerste instantie niet op het internet aangesloten. Gewoon simpel met een extern hardeschijfje waar ik me spullen vandaan haal en op de harde schijf stal.

Aan welke specs moet een pc voldoen die enkel een dvdtje moet kunnen draaien? En wat zou zoiets kosten? het mag een 2e hands systeem zijn natuurlijk.

Helaas ben ik al jaren uit de pc wereld en begin ik er nu een beetje in terug te komen, beter laat dan nooit.

Bedankt voor de tips!

Guus

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Ik zou eens kijken naar de Intel Atom CPU's met Nvidia ION chipsets.
Er is een heel topic over hier op tweakers. Die dingen zijn heel zuinig (25 tot 35 Watt bij vol gebruik) en Dual-core. Mijn Windows Home Server draait erop.
Ze kunnen zelfs Blu-Ray decoden.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt goed, maar wat kost dat? Ik koop het liefst gewoon een complete pc waar ik enkel de goede software op moet installeren.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een Acer Aspire R3600 heeft een Atom aan boord, zoals Arunia al voorstelt, kost 230 euro en kan alles wat jij wil.

Het ís een complete pc :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...