pc1 start niet meer op en pc 2 wil geen windows installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33
hallo eventueel behulpzame medetweakers,

ik weet niet zeker waar ik dit topic moet laten dus heb ik het hier maar gedaan (leek me het beste)
Gisteren heb ik mijn nieuwe pc binnengekregen en in elkaar gezet. specs:
core i5
ga-p55-ud4
ocz agility
corsair hx750w
mijn oude hd4850
geil 1600mhz low voltage geheugen

als ik hierop windows 7 wil installeren en dus wil booten via cd krijg ik de volgende error:
winpeshl.exe - bad image

X:\windows\Winsxs\amd64_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_5.82.7100.0_none_294532c4239bff67\COMCTL32.dll is either not designed to run on windows or it contains an error.try installing the program again using the original installation media or contact your system administrator or the software vendor for support.

als ik dan wil opstarten zonder van cd of dvd te starten krijg ik: bootmgr is missing press ctrl alt del to restart.

als ik met een legale vista cd wil starten krijg ik: failed to start. recent hardware or software change might be the cause (wtf? het systeem is nieuw)

File: \windows\system32\config\system

status:0xc0000098

windows failed to load because system registry file is missing or corrupt.

wat kan ik hier doen?

Mijn oude pc (specs via mijn naam) kan ik nu aandoen maar deze blijft heel lang hangen (+/- 8 minuten) nadat ie zegt dat er 3 gb geheugen ok is waarna alles ineens verder gaat en ik : error loading OS te zien krijg. Hij is ook in de bios al een keer vastgelopen. Het enige wat ik hieraan heb gedaan is de dvd spelers en de videokaart eruit halen. videokaart zit er nu weer in omdat ik wou proberen de ocz agility hier te formatteren of in ieder geval kijken of ie werkt.

Iemand hier een idee?

Bij voorbaat dank in ieder geval!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

Pc2 is heel goed mogelijk dat hij de OCZ als bootschijf zier denk ik. Voor PC1 zul je even met je bios moeten klooien met de bootinstellingen, dat hielp bij mij heel vaak :)

• superwashandje
heh, ja ik had het al gevonden en zit daarop al in windows 7. maar nu ik de bootdisk weer goed heb staan duurt het alsnog heel lang voordat ie herkent word.

en ik heb volgens mijn voor pc 1 het hele bios al nagelopen maar niet iets kunnen vinden wat hiermee te maken heeft.
vooral omdat daarop alle windows files enzo wel geladen worden en je ook het windows opstartscherm te zien krijgt waarna ik dus die error krijg.

edit: na formatteren op mijn oude pc is het installeren nu gelukt. ik weet dus nog niet waar het precies door kwam maar mijn nieuwe pc werkt nu in ieder geval : jeej: nu nog wachten op een hd5870 ofzo :)

weet iemand wel hoe het kan dat mijn "oude" pc heel lang moet wachten nadat de usb controllers gevonden zijn en het mem gechecked is? dit duurt namelijk 4 minuten ongeveer (ik zei eerst 8 maar dat komt omdat wachten zo lang duurt/verkeerde schatting)

[ Voor 35% gewijzigd door superwashandje op 30-09-2009 10:53 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

Heb je een externe HDD via usb in computer?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Of gewoon een usb stick kan het ook al als dusdanig verpesten.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
nee beide niet eerlijk gezegd :S

Pagina: 1