Toon posts:

Wat is de perfecte mediaplayer voor mij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ervaring met diverse mediaspelers, of ik heb ze zelf gekocht en in gebruik genomen, of heb geholpen bij mijn broer, vader etc.
De allereerste die ik had is al jaren geleden, en was een DVD speler met netwerkmogelijkheid, die door middel van een programma op de PC ook de content kon afspelen van de PC. Ik ben even het merk kwijt, (edit: Transgear dus) maar was volgens mij zo beetje de eerste op de markt. Met regelmaat hing hij wel bij het opstarten, en moest alles weer gereset worden enzo.
De laatste die ik had was een Fantec. (zie mijn review erover). Deze heeft mijn vader nu. Mijn broer heeft nu een Conceptronic.
Op dit moment heb ik er geen 1 meer, omdat ik me teveel irriteerde aan de nadelen.
En dat kunnen best kleine dingetjes zijn...

Toch blijf ik op zoek naar de ideale speler, zonder al die nadelen, dan pas koop ik er weer 1 ;)
Maar omdat ik al die ontwikkelingen niet in mijn 1tje bij kan houden, vraag ik om hulp, want misschien is die speler er inmiddels al?

Wat ik zoek:
- Een mediaspeler die in het netwerk opgenomen kan worden. Dus die niet afgekoppeld hoeft te worden om aan de USB-poort van de PC te hangen om files erbij te zetten oid.

-moet uiteraard zoveel mogelijk afspelen, zonder haperingen. In ieder geval qua films. Qua muziek heb ik geen spannende formaten, alleen MP3. Moet in ieder geval ook ISO aankunnen!
HD of Blu-ray vind ik niet intressant. Tegen de tijd dat ik daar naar overga, koop ik wel weer een andere mediaspeler. Qua foto's is JPG ondersteuning voor mij voldoende. Maar dan zonder vervorming.

- Een beetje snel opstarten! Alle mediaspelers die ik ken worden steeds trager hoe meer files er op komen! Lijkt wel alsof alle files ingeladen moeten worden voordat het beginscherm verschijnt. Waarom?

- Als ik een song luister, wil ik alvast naar een andere song kunnen zoeken, zonder dat de huidige song stopt met spelen.

- Beetje lange filenamen graag! Ik heb meegemaakt dat ik maar 11 tekens zag op sommige spelers! Zie je nog net de naam van de artiest. 16 vind ik ook te weinig. Minimaal 32 vind ik wenselijk.

- Goede ondertitels ondersteuning! Liefst dus alle bekende formaten zodat ik niet steeds hoeft te converteren.

- Makkelijke bediening en navigatie, snel van mappen kunnen wisselen, snel kunnen scrollen, pagina's verder kunnen gaan, makkelijk een map hoger of lager kunnen gaan.

- Minimaal toch wel een TB aan board, OF de mogelijkheid om deze er op aan te sluiten.
De mogelijkheid om media die op de PC staat af te spelen hoeft van mij niet meer zo nodig. Teveel negatieve ervaringen mee, qua opstarten enzo. Plus dat de PC altijd aan moet staan.
Ik heb het veel liever andersom. Dus de media niet meer op de PC, die toegankelijk is voor de mediaspeler, maar alle media op de mediaspeler of de netwerkschijf/mediaspeler, die toegankelijk is vanaf de PC. Zou geweldig zijn als deze content ook draadloos te bereiken is. Eventueel met toevoeging van een wireless router. Dus dat hoeft niet perse ingebouwd te zijn.

- Verder heel fijn als je files rechtstreeks kan deleten met de afstandsbediening van de mediaspeler. (De 'weet je het zeker' is natuurlijk wel erg belangrijk).
Waarom? Nu heb je misschien 50.000 songs er op staan, en er komt een song langs waarvan je denkt, gatver, die wil ik er niet op hebben! Dan wil ik die meteen kunnen verwijderen zonder de PC aan te hoeven zetten enzo.

Ik zal misschien nog wat vergeten.. maar dat update ik dan later wel weer.

De vraag is dus eigenlijk.. heeft iemand suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 22:10 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die eerste was zeker een Kiss?

En wat jij wil kan met de NMT's iig niet allemaal dus dan kom je toch bij een HTPC uit.

Alle proemn in n drek

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bierkameel schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:11:
En wat jij wil kan met de NMT's iig niet allemaal
Wat dan precies niet? :) De meeste punten in de TS worden door de meeste mediaspelers ondersteund.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Deleten met de AB kan volgens mij niet en MP3's zoeken terwijl je luistert dacht ik ook niet.
Ik heb zelf een A-110 maar speel er nooit MP3's mee dus ik weet het niet zeker.

Alle proemn in n drek

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hm, ok. Tsja, dergelijke punten lees je zelden in reviews, dus daar krijg je topics zoals deze van. Ik ben alleen benieuwd of je bezitters van alle bekende spelers zo ver krijgt om in dit topic te reageren op de door de TS gevraagde eigenschappen :P Soms moet je concessies doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:11:
Die eerste was zeker een Kiss?

En wat jij wil kan met de NMT's iig niet allemaal dus dan kom je toch bij een HTPC uit.
hm... nee. Geen Kiss.
Ik heb wel, nog voor de mediaspeler ten tonele kwam, een Raitek aan mijn zwager gegeven. Dat was gewoon een DVD speler die ook MP3 aankan, en Divx. Dat vond ik al heel wat! Later kocht ik er zelf 1 ;) Maar die hadden dus nog geen netwerkondersteuning, dus kan je niet aanmerken als mediaspelers, vind ik.
Maar daarna was mijn interesse wel gewekt. Maar de eerste ECHTE mediaspeler die ik had, was echt een totaal onbekend chinees merk.

HTPC.
Ik was niet van plan om er een echte PC voor te gaan gebruiken.. maar volgens mij zijn HTPC kasten echt heel stil en klein.. en dan zou het best een optie kunnen zijn.
Zal ik me eens in verdiepen, eigenlijk.. 8)

p.s. ik weet het weer!
die allereerste mediaspeler die ik had was een Transgear!
Kreeg ineens een ingeving ;)
Bierkameel schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:20:
Deleten met de AB kan volgens mij niet en MP3's zoeken terwijl je luistert dacht ik ook niet.
Ik heb zelf een A-110 maar speel er nooit MP3's mee dus ik weet het niet zeker.
verrassing...
NADAT ik mijn Fantec aan mijn vader wegdeed, kwam ik er achter dat je met die afstandsbediening wel degelijk files kan deleten!
Dus ja.. het kan wel. En Fantec zal dus zeker niet de enigste zijn, denk ik?
En zoeken terwijl je luisterd heb ik ook al een paar keer gezien. Fantec kan dat ook.
Achteraf dus eigenlijk helemaal geen gek apparaat. misschien moet ik hem maar terughalen ;)
CodeCaster schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:25:
Hm, ok. Tsja, dergelijke punten lees je zelden in reviews, dus daar krijg je topics zoals deze van. Ik ben alleen benieuwd of je bezitters van alle bekende spelers zo ver krijgt om in dit topic te reageren op de door de TS gevraagde eigenschappen :P Soms moet je concessies doen.
Precies, dat is het. Probeer altijd overal de specs van op te zoeken, maar dat zijn allemaal dingen wat ze zelden of nooit vermelden! Irri!
Of je word verkeerd voorgelicht. Probeer in een winkel te vragen naar een DVD speler die ook MP3 dvd's aankan. 99% zeggen ze dan, ja, natuurlijk! Terwijl het in 90% van de gevallen dus gewoon NIET waar is! Maar wat denkt de verkoper; hij kan DVD aan (of course), hij kan MP3 aan... vraag beantwoord. Vervolgens stop ik er dus een DVD in met 1000 mp3's er op, en de DVD speler denkt vervolgens, ah! Een DVD! Dus een film.. ehhh... nope, dit is toch geen film, en geeft vervolgens een foutmelding.
Gelukkig heb ik nog een Cyberhome die MP3 DVD's aankan. Maar het liefst zou ik toch ook een mediaspeler willen hebben waar ik ook gewoon CD en DVD erin kan stoppen, omdat mijn toren gewoonweg te groot word anders. Maar goed, ik denk dat ik dan WEL teveel vraag! Dus dat doe ik dan maar niet. (liefst heb ik er ook nog een versterker in, zoals de cinema homeset dvd speler die ik pas weggedaan heb.) Maar dan weet ik 100% zeker dat ik 0,0 keus heb. Eigenlijk vind ik het dus nog wel meevallen met de eisen die ik in de first post vermelde. Zoals al terecht werd opgemerkt, de meeste functies worden al door de meeste spelers ondersteund. Dus zolang zal het toch niet duren voordat er 1 komt (als die er nog niet is) die dat ALLEMAAL heeft?
Xbox en Playstation 3 heb ik ook overwogen, omdat ik begreep dat dit uitstekende mediaspelers waren! Maar ik geloof dat beiden niet aan alle eisen voldoen die ik stel?

eigenlijk begint het idee van een HTPC me steeds meer aan te spreken...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 22:24 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Van de Xbox kan ik je, omdat ik hem zelf bezit, de volgende punten noemen:

in het netwerk opgenomen worden
Dat kan de Xbox niet echt, je kunt er geen muziek of media heen kopiëren. Daarvoor zul je muziek-CD's moeten rippen vanaf de Xbox, DVD's rippen is niet mogelijk.

zoveel mogelijk afspelen
Wordt lastig met een Xbox. Het schijnt dat met Windows 7 en wat DivX-programma's dat het mogelijk wordt om MKV af te spelen, maar af fabriek kan het ding dat niet.

Een beetje snel opstarten!
Dat kan 'ie!

alvast naar een andere song kunnen zoeken, zonder dat de huidige song stopt met spelen
Dat kan 'ie niet.

Beetje lange filenamen graag!
Nope, zo'n 20 tekens in beeld.

Goede ondertitels ondersteuning!
Geen.

Makkelijke bediening en navigatie, snel van mappen kunnen wisselen, snel kunnen scrollen, pagina's verder kunnen gaan, makkelijk een map hoger of lager kunnen gaan.
Nope, traag, traag en nog eens traag.

Minimaal toch wel een TB aan board, OF de mogelijkheid om deze er op aan te sluiten.
Nope. 160 GB is momenteel de max. Of een FAT geformatteerde schijf via USB eraan hangen...

Verder heel fijn als je files rechtstreeks kan deleten met de afstandsbediening van de mediaspeler. (De 'weet je het zeker' is natuurlijk wel erg belangrijk).
Misschien kan dat als ze op de Xbox zelf staan, maar niet via het netwerk.

Kortom, ook een Xbox kan niet wat je wil. Koop een ION, zet er XBMC op en je bent klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik op moeten zoeken. Op wiki b.v. Wikipedia: XBMC
Dat heb ik niet zonder lachen kunnen doen.. je kunt dus gewoon een XBOX op de PC zetten! :D
En dat is zonder de nadelen van de XBOX die je allemaal noemt?
Hoewel ik wel vermoed dat het opstarten van een PC niet echt snel gaat, maar ok, dat is maar 1 keer per sessie. Dat is een concessie waar ik wel mee kan leven.
En met Ion bedoel je dit, waarschijnlijk? http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=359&Itemid=69
Reuze intressant dit ;)

edit: volgens wiki heb je wel een aardige processorkracht nodig. 1080p ga ik (voorlopig) niet draaien, dus upgraden kan altijd nog wel, als de processors goedkoper zijn, dus wat zou je voor processor minimaal adviseren? Moet ook een superstille cooler op, natuurlijk. Liefst zou ik er dan een Via C3 inzetten. Een soort van P3 kloon. Passieve koeling zou voldoende moeten zijn. Maar dat zal wel niet krachtig genoeg zijn? Maar misschien hoeft er geen krachtig rekenwerk verricht te worden zolang je niets naar 1080p hoeft te converteren?

edit: eh... ION is, zoals ik nu lees, gewoon een compleet pc, passief gekoeld en wel!
Vergeet bovenstaand stukje maar ;)
360 dollar.. dat is best te doen!
Grootste voordelen zie ik de flexibiliteit, ondersteuning, youtube afspeelmogelijkheid ;), toekomstige upgrades... etc.
Nadeel is alleen 2.5 inch harddisk, en de standaard 320 GB drive. Da's weinig. Is wel weer up te graden, daarom zou een 3.5 inch slot beter en goedkoper zijn.
Externe HD is weer een extra kastje... Maar wel weer makkelijk als iemand wat films wilt lenen.. (hoewel, misschien is dat wel een nadeel! >:) )
Andere nadelen, je moet er wel weer een muis en keyboard op aansluiten? Draadloos setje ofzo.

Maar wie heeft ervaring met XBMC, liefst in combinatie met een ION, en wil bovenstaand rijtje nog eens afgaan? ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 02:32 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Met de A-110 en HDX-1000 en de andere NMT's kun je gewoon met de afstandsbediening deleten.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
wow.. jij ook al in bed geplast? >:) Nachtbraker ;)

Maar thanks voor de bijdrage ;)
denk dat elke moderne player dat tegenwoordig wel moet kunnen.
Moet wel zeggen dat het bij de Fantec wel verstopt zit!
En volgens mij staat het ook niet in de manual...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 02:17 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Bijna, ik heb waakdienst en er is iets down waardoor ik moet wachten op een 3e partij :)

http://blog.bjornhouben.com

Pagina: 1