Paypal op de pof kopen ?

Pagina: 1
Acties:

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb een saldo van maar liefst 19 USD cent op mijn Paypal. Geen creditcard of Nederlandse bank account gekoppeld.

Nu heb ik op Beatport.com een liedje gekocht (1,50 euro) en dat is netjes betaald zo meldt Paypal via de mail. Krijg ook een bevestigingsmail van Beatport en ik kan het nummer downloaden.

Maar van welk geld dan ? Want van een ABN Amro rekening kunnen ze het niet aftrekken, en het lijkt me toch sterk dat je met 0,0 saldo iets kunt kopen ?

Bij limits ben ik nu van 2169 naar 2167 dollar gegaan. Het zou toch niet moeten kunnen dat je op de pof koopt en er dan uitnaait bijvoorbeeld ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

W00fer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 03:19:
Bij limits ben ik nu van 2169 naar 2167 dollar gegaan. Het zou toch niet moeten kunnen dat je op de pof koopt en er dan uitnaait bijvoorbeeld ?
"Er uitnaait" is niet hoeven betalen? Reken daar maar niet op, vast en zeker staat er ergens in de voorwaarden dat je moet betalen (duh) en dat ze anders een incassobureau op je afsturen. Mogelijk wordt er ook nog rente berekend als je niet betaalt, zoals met een creditcard. Heb je al nagekeken wat de PayPal voorwaarden zeggen over rood staan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• W00fer
  • Niet online
Ja, maar het is heel onduidelijk opgeschreven. Vind het maar een rare zaak dat je als unverified user zo'n hoge sending limit hebt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

W00fer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 03:34:
Ja, maar het is heel onduidelijk opgeschreven. Vind het maar een rare zaak dat je als unverified user zo'n hoge sending limit hebt.
Ze zullen er waarschijnlijk zeker van zijn hun geld te krijgen, en dan wil je graag dat mensen veel uitgeven. Op een creditcard heb je ook snel een paar duizend euro limiet, en 2167 dollar is iets van 1600 euro.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• W00fer
  • Niet online
Dat weet ik, maar een credit card krijg je IRL niet zomaar, en hier bij Paypal heb ik eens even duizenden euro's limiet zonder dat er ook maar ergens een handtekening staat.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 19:25
Dan zul je binnekort wel een mailtje krijgen met het verzoek je saldo aan te vullen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:01
Bij mij schrijven ze het altijd gewoon van mijn bankrekening af hoor. Of werkt dat alleen bij de Rabobank (gewoon een machtiging).
Ik zet nooit geld op mijn Paypal rekening.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
[b][message=32657494,noline] Want van een ABN Amro rekening kunnen ze het niet aftrekken
Aangezien je zo expliciet ABN Amro noemt gok ik dat je je bankrekening gekoppeld hebt aan je Paypal account. En ja, dan kunnen ze het 'er zo aftrekken'. Dan krijg je vanzelf een dezer dagen een Paypal-afschrijving op je rekening te zien. Ik gebruik 't zelf constant: ik betaal via Paypal, en Paypal haalt 't geld enkele dagen erna van mn rekening af. De kracht hiervan vind ik dat Paypal 'direct' betaalt en je dus niet hoeft te wachten tot het geld binnen is a la bij normale overboekingen. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb een keer per ongeluk te veel overgemaakt (niet zuinig ook), dat kwam gewoon als negatief saldo te staan en dan kun je in ieder geval paypal niet meer gebruiken totdat je het aangevuld hebt. Kreeg geloof ik wel een mailtje maar heb er verder eigenlijk weinig van gemerkt. Wel zo snel mogelijk weer bijgevuld natuurlijk, dus verdere stappen heb ik niet ondervonden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Master__R schreef op woensdag 30 september 2009 @ 07:14:
Bij mij schrijven ze het altijd gewoon van mijn bankrekening af hoor. Of werkt dat alleen bij de Rabobank (gewoon een machtiging).
Ik zet nooit geld op mijn Paypal rekening.
Dat werkt alleen als je Paypal gemachtigd hebt.

Dat heb ik dus niet (daarvoor vertrouw ik ze niet), maar ik kan dus ook geen betalingen doen als ik niet voldoende saldo heb (ook al koop ik iets van 2$ via DX ofzo), dan zal ik toch eerst m'n saldo aan moeten vullen, maar ze kunnen niets van mijn bankrek afhalen.

• W00fer
  • Niet online
Ik heb geen bankaccount (ABN/Rabo/etc) gekoppeld aan mijn Paypal ivm de veiligheid.

• console
  • Laatst online: 23:10
W00fer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:33:
Ik heb geen bankaccount (ABN/Rabo/etc) gekoppeld aan mijn Paypal ivm de veiligheid.
Dan zul je wel een acceptgiro in de bus krijgen dacht ik zo.

• W00fer
  • Niet online
Voor die 1,50 die ik nu theoretisch gezien in de min sta ? Een acceptgiro maken, versturen met een postzegel erop etc is al duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
maar een credit card krijg je IRL niet zomaar
Ik presenteer: De Verenigde Staten van Amerika :)

Je zal je verbazen hoe makkelijk het is om daar een CC te krijgen. Ik heb er een tijd gewoond en binnen een paar weken begint de geadresseerde post van allerlei vage clubjes die je zo een paar duizend dollar krediet aanbieden. Net zo makkelijk als je het krijgt, vragen ze het ook weer terug en dan begint de ellende.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat beantwoord mijn vraag uit de TS niet 8) ;) ?! Hoe kan ik nou geld overmaken wat ik niet op mijn Paypal heb staan ?

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 01-10-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

W00fer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:43:
Dat beantwoord mijn vraag uit de TS niet 8) ;) ?! Hoe kan ik nou geld overmaken wat ik niet op mijn Paypal heb staan ?
Wat is je saldo nu dan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door joopv op 01-10-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nog steeds 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 22-01 22:55
Hoe kom je aan je beginsaldo in the first place dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Yippie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:44:
Hoe kom je aan je beginsaldo in the first place dan ?
Je kan gewoon geld overmaken naar je paypal account. Aangezien het 19 cent is is het waarschijnlijk een restant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 22-01 22:55
@ Ilya, dat snap ik ook wel, maar in dat geval hebben ze dus wel zijn (bank) gegevens, en zou zijn account al geverifieerd moeten zijn.

In het verleden kon je n.l. wel geld overmaken zonder verificatieproces, maar dat lijkt met hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik bedoel inderdaad 0,19. Mja so far so good. In het verleden kon je zonder verificatie overmaken, dat ga ik binnenkort weer eens proberen. Want volgens mij werkt het nog.
Pagina: 1