Flash video storytelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag een website maken die zo'n beetje alleen uit videoopnames bestaat.

1. De opening van de website begint met een introvideo
1.1 Als de introvideo de laatste scene bereikt (waarna er een korte loop van de laatste scene/fragment draait) dan krijgt de gebruiker verschillende opties te zien,
1.2 De gebruiker kiest een optie en de video speelt verder vanaf de laatste scene en gaat in een vloeiende lijn verder..

Dit gaat vervolgens dan zo verder.. het wordt een vloeiende verhaallijn, maar met verschillende uitkomsten.

------

In het verleden is soortgelijks al gedaan, maar het punt is dat ik gewoon haast geen tutorials, voorbeelden hierover kan vinden. Als ik iets vind dan gaat het vaak over animaties etc.. Of zoek ik gewoon verkeerd?

Ik wil simpelweg de timeline controleren. De enige tutorial die in de buurt komt is http://www.computerarts.c...ia/control_video_in_flash, maar het lukt me maar niet om het naar mijn wil aan te passen.

Ik hoop dat jullie me met bovenstaande dillema kunnen helpen en/of adviseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 02:35 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt toch gewoon aan 't eind van elke video links zetten naar 2, 3, of meer andere video's (lees: pagina's met elk hun eigen video)? Wat is daar zo complex aan :?
Of anders op bepaalde keyframes met wat actionscript de playback pauzeren, linkjes tonen en afhankelijk van de geklikte link weer op een bepaald keyframe verder gaan met afspelen?

Wat heb je geprobeerd? Wat werkt(e) er niet? Ik heb even geen trek 185Mb binnen te trekken om te zien wat die tutorial dan precies doet, maar zo complex kan 't toch niet zijn :?
edit:
Ah wacht. Er staat een PDF onder. Tja, daar zie ik niets spannends in en 't ziet er redelijk straightforward uit...? Ik zie 't probleem niet?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 30-09-2009 02:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Hoi RobIII,

Het is idd straigthforward, maar ik ben helaas geen programmeur. eerder een ontwerper.
Aan de hand van de fla files en de instructies van het pdf probeer ik mijn video's erin te zetten.

Maar qua actionscript heb ik gewoon geen kaas van gegeten.. Ik merk wel dat ik de laatste dagen wel er meer van begrijp, maar ik vroeg me af of dit ook op een ander manier kan en niet alleen via actionscript.

Als actionscript de enige weg/manier is dan zal ik die weg maar moeten volgen.

edit: bij het aanpassen van de fla file stuit ik op het volgende probleem: Als aan het einde van de introvideo twee buttons worden getoond (loopvideo draait nog op achtergrond) en ik op een klik dan blijft de loop aanwezig terwijl het andere filmpje afspeelt. Ook verdwijnen de loopvideo en voorgaande buttons niet

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 02:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=32657470,noline]
Of anders op bepaalde keyframes met wat actionscript de playback pauzeren, linkjes tonen en afhankelijk van de geklikte link weer op een bepaald keyframe verder gaan met afspelen?]
Kon ik maar vloeiend actionscriptoriaans lezen en schrijven :) Doe je dat met een eventlistener/cuepoints? Ook hierover heb ik veel tijd besteed met het zoeken naar geschikte tutorials. De meeste tutorials/ voorbeelden die ik heb gezien gaan vaak over de fysiek aanwezige pause button van de playback skin.

Waarschijnlijk is het antwoord erg helder en simpel, maar op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer.

Yikes! Het is al 3:14 denk dat ik maar ga slapen. Morgen weer een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt het helemaal in youtube doen... http://www.youtube.com/watch?v=Elo7WeIydh8

bedoel je dat?

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Kemo, het is vrij simpel. Je kunt in flash verschillende scenes creeeren. Zorg dat je gewoon elk stukje van het verhaal in een apparte scene stopt. Bij elke laatste frame in de timeline van de scene, bouw je een actionscript die je koppelt aan de knoppen. Als je op een knop klikt, ga je naar de volgende scene. Etc

Het is allemaal vrij simpel te doen. Gebruik gewoon een gotoandplay action script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik zou de manier gebruiken die RobIII aanhaalt.

De eenvoudigste manier die ik zo gauw kan bedenken is om een FLA te maken met 2 frames. Op de eerste frame zet je een videoplayer (je kan een video importeren in Flash (file > import > import video, daarbij geef je aan dat hij vanaf een extern bestand moet spelen en dan zet hij een videospeler op je stage). Deze kan je nog stylen maar hoe je dat doet moet iemand anders je maar uitleggen, ik ben geen vormgever :).

In de component inspector zie je dat autoPlay op true staat, en anders zet je hem daarop ;). Klik op properties en geef hem een instance name. Ik ga er hier van uit dat je hem 'video' noemt.

Klik nu weer de eerste frame aan, en open het actions-venster. Hang een listener aan het complete-event van de player (dat wordt afgegeven als het filmpje is afgelopen) om daarmee naar het volgende frame te skippen:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
stop();

video.addEventListener(Event.COMPLETE, videoComplete);

function videoComplete(e:Event):void {
    gotoAndStop(2);
}

Wat mooier is, is om de buttons als op dit frame te zetten en ze onzichtbaar te zetten (dan zijn e ook niet klikbaar), en ze zichtbaar te maken als het filmpje is afgelopen.

Vervolgens zoek je een tutorial op over buttons in Flash en zoek je uit hoe je hem daarmee naar andere pagina's kunt laten navigeren :).

Het is niet de netste manier, maar het werkt wel, zeker als je geen programmeur bent.

offtopic:
Voor die tutorial in je startpost zou ik een andere zoeken, die gebruikt nog as2 wat ontzettend rommelig en onoverichtelijk is. als je toch nog moet leren programmeren in Flash, doe het dan meteen goed ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 09-10-2009 23:10 ]

met een hamer past alles

Pagina: 1