Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RSS update soms wel, soms niet

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 07:54
Beste mensen,

Mijn Live Bladwijzers bij Firefox 3.5.3 (nieuwste versie) updaten voor sommige websites wel en voor anderen niet, dat terwijl desbetreffende websites om de 10 minuten wordt geladen met nieuwe topics... maar Live Bladwijzer herkent het niet, ook al maak ik een nieuwe aan!

Ook in Mozilla bij about:config heb ik de browserinstellingen zó veranderd dat het om de 60 seconden zou moeten updaten voor alle Live Bladwijzers, maar ook voor desbetreffende websites werkt het niet. Voor de rest wel!

Ik heb add-ons gevonden als Check4Change, maar die werkt niet bij Live Bladwijzers... ook rss-tickers werken niet.

De enige manier waardoor deze 3 live bladwijzers updaten is dat handmatig te doen, maar dat is niet efficient, en zeker niet wanneer andere bladwijzers WEL worden geupdate, terwijl de website dat zeer vaak doet maar de bladwijzer niet!

Wat heb ik over het hoofd gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door melkislekker op 30-09-2009 01:01 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Hoeveel bladwijzers/favorieten heb je in firefox zitten (bij schatting gemiddeld)?
Ik weet dat men problemen kan ervaren bij veel te veel bladwijzers, dan kan het zelfs zo erg worden dat firefox helemaal geen connectie meer maakt.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• melkislekker
Ik heb maar 10 bladwijzers. Maar als ik nieuwe toevoeg als Live, uppen die wle terwijl de feeds op bepaalde sites (als dutchbodybuilding.com) niet updaten...

[ Voor 70% gewijzigd door melkislekker op 30-09-2009 01:23 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Update de rss-feed zelf wel?

Signature

• melkislekker
Enkel handmatig. Bij andere Live Bladwijzers update het automatisch.

En dat ligt niet aan de website want daar wordt het WEL geupdate.

• RainerSGF
Er is zoiets nog als 'reliby' (http://gemal.dk/mozilla/reliby.html) die ook reload-functionaliteit kan bieden voor alle Live-bladwijzers. Kijk eens of dat jou kan helpen.

Wie weet zijn er andere add-ons van jou die je recent installeerde (en waarvan één of meerdere het niet goed doen door bugs en/of doordat deze in experimentele fase zitten en nog verder dienen getest te worden) die het probleem veroorzaken. Schakel er misschien eens enkele uit om te kijken of het invloed kan hebben op de Live-bladwijzers. Zie ook hetzelfde met plugins.

In heel erge gevallen waarin het mis gaat met firefox, dient in het laatste geval soms een nieuw profiel aangemaakt te worden.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik heb je kicks verwijderd. Hier op GoT is het pas toegestaan om een topic te kicken na 24 uur. Niet na 21 uur en anderhalf uur. ;)

Signature

• melkislekker
RainerSGF schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:56:
Er is zoiets nog als 'reliby' (http://gemal.dk/mozilla/reliby.html) die ook reload-functionaliteit kan bieden voor alle Live-bladwijzers. Kijk eens of dat jou kan helpen.

Wie weet zijn er andere add-ons van jou die je recent installeerde (en waarvan één of meerdere het niet goed doen door bugs en/of doordat deze in experimentele fase zitten en nog verder dienen getest te worden) die het probleem veroorzaken. Schakel er misschien eens enkele uit om te kijken of het invloed kan hebben op de Live-bladwijzers. Zie ook hetzelfde met plugins.

In heel erge gevallen waarin het mis gaat met firefox, dient in het laatste geval soms een nieuw profiel aangemaakt te worden.
Leuk programma, reload all! _/-\o_ Zoeits zocht ik al een tijd. Alleen het duurt bijna een minuut voordat iik mijn feeds kan lezen, apart feed laden gaat veel sneller! Das heel jammer!

Add-ons zou mogelijk kunnen zijn. Ik heb het globaal bekeken en kan geen probleem vinden dat door die add-ons komt, maar ik zal verder kijken en je op de hoogt houden.

• melkislekker
pasta schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 02:17:
offtopic:
Ik heb je kicks verwijderd. Hier op GoT is het pas toegestaan om een topic te kicken na 24 uur. Niet na 21 uur en anderhalf uur. ;)
Ik moest vroeg op! Anders moest ik tot 2 uur 's nachts wachten voordat ik mocht kicken :9
Modbreak:laat het dan achterwege. Reacties zonder nuttige inhoud worden sowieso niet gewaardeerd

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 05-10-2009 21:34 ]

• melkislekker
melkislekker schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Leuk programma, reload all! _/-\o_ Zoeits zocht ik al een tijd. Alleen het duurt bijna een minuut voordat iik mijn feeds kan lezen, apart feed laden gaat veel sneller! Das heel jammer!

Add-ons zou mogelijk kunnen zijn. Ik heb het globaal bekeken en kan geen probleem vinden dat door die add-ons komt, maar ik zal verder kijken en je op de hoogt houden.
Nee, het weghalen van plugins en add-ons werkt niet. Ook na de laatste update heeft het niet geholpen.
Bestaat erdan een add-on die alles automatisch update, aangezien Firefox 3.5.3 ditzou moeten doen maar het niet doet, en dan automatisch om de ingestelde tijd in plaats van klikken als reliby?

Ik heb deze add-on namelijk niet kunnen vinden.

• RainerSGF
OK, dan maar back from the beginning :). Vergeef het me als ik voor jou terug informatie bovenhaal die je ondertussen al gezien hebt, maar je weet nooit dat je iets kleins over het hoofd gezien hebt of het bij een zoveelste poging dan toch plots terug werkt zoals jij het wil.

Mozilla-info omtrent live bladwijzers: http://support.mozilla.com/nl/kb/Live+Bookmarks
Mozilla-info over live-bladwijzers opnieuw laden (automatisch): http://support.mozilla.co...bladwijzers+opnieuw+laden ! live-bladwijzers kunnen maar minimaal om de 60 seconden automatisch worden herladen. Daar is niets aan te verkorten !

• melkislekker
RainerSGF schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:59:
OK, dan maar back from the beginning :). Vergeef het me als ik voor jou terug informatie bovenhaal die je ondertussen al gezien hebt, maar je weet nooit dat je iets kleins over het hoofd gezien hebt of het bij een zoveelste poging dan toch plots terug werkt zoals jij het wil.

Mozilla-info omtrent live bladwijzers: http://support.mozilla.com/nl/kb/Live+Bookmarks
Mozilla-info over live-bladwijzers opnieuw laden (automatisch): http://support.mozilla.co...bladwijzers+opnieuw+laden ! live-bladwijzers kunnen maar minimaal om de 60 seconden automatisch worden herladen. Daar is niets aan te verkorten !
Dat laatste heb ik al ingesteld, maar juist dat is het lastige: bij 2 websites werkt het niet, die worden letterlijk na dagen niet automatisch geupdate als feed (terwijl de website gewoon verder update)

de rest WEL

maar vreemd genoeg wort het wel handmatig geupdate!

• RainerSGF
Al eens geprobeerd een nieuw profiel aan te maken en daarmee dan te testen of alle bladwijzers dan werken.

Indien dit tot geen oplossing leidt, stel ik voor dat je firefox gewoon deïnstalleert (via configuratiescherm > software) en daarna terug herinstalleert. Voordat je firefox verwijdert wil je waarschijnlijk wel een backup van je data in firefox met bv. je bladwijzers, dit kan via het programma 'MozBackup'. En voordat je dan firefox terug installeert kun je misschien best even een algemene opschoning doen ... al dan niet in veilige modus (schijfopruiming om o.a. temp-files te verwijderen, register-opschoning met bv. Comodo registry cleaner, eventueel nog virusscan, ... ).

Pagina: 1