DNS server (thuisnetwerk)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik heb thuis een klein netwerkje verbonden met internet via chello. intern gebruik ik gewoon 192.168.0.x voor de clients. Ik heb een eigen domein en draai ook een dns server.

dit werkt goed voor verkeer van buitenaf naar de server maar niet voor naar de cliets.

als ik van buitenaf ping naar client1.domein.com zoekt hij het ip op in mijn dns server en pingt dan dus naar 192.168.0.x en dat lukt natuurlijk niet.

Is er een manier om dit te veranderen ? of moet ik met portmappings e.d. gaan werken ?
(zodat ik VNC oid gewoon op alle clients op verschillende poorten draai)

ik gebruik win2ksrv.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Nop. Dat gaat niet/nooit werken. Want je clients hebben een private ip en zitten achter je firewall.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt toch gewoon vanaf de server en port formarding aan maken naar de clients (wel verschillende poorten op de clients natuurlijk). En dan kun je vanaf buiten er bij komen (bij VNC ofzo). Oplossing?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ja dat port forwarding gaat wel maar is niet zo makkelijk.

jammer dat dat dns gedoe dus niet werkt. :(

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Als je met VNC op je clients wil komen moet je indeed wat met portmappings gaan doen.
Installeer VNC standaard op je clients. En maak op je server een x-aantal port maps aan. Bv van poort 5000 (server) naar port 5900 (client1) en poort 5001 (server) naar port 5900 (client2). Dat moet werken.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
dag firewall!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1