Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[forum/feat req] automatische bronverwijzing bij quotes

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer het quote knopje gebruikt wordt om een nieuwe post te starten, komt er boven een post automatisch een "op ... schreef ... het volgende" bronverwijzing. Dat is handig voor meelezers en reageerders. Echter, in het geval dat dat het meest nodig is, namelijk wanneer je in 1 post quotes uit meerdere posts of meerdere quotes uit 1 post gebruikt, is het vrij omslachtig om dat boven elke quote te krijgen. Als je bijvoorbeeld een aantal keer zinnen uit een post citeert, moet je het nummer van die post opzoeken en telkens in de quote tag zetten, of de hele post quoten met de quote knop en dan de selectie eruit halen.

Het lijkt me dat dat vrij gemakkelijk automatisch kan. Simpelweg na submit voor elke quote even alle posts van het topic doorzoeken of wat in de quote staat uit een andere post komt en dan daar de correcte bronverwijzing bijzetten. Uiteraard bij meerdere hits de bovenste pakken :) Eventueel een minimum van 30 tekens ofzo, om triviale hits te voorkomen.

Het voordeel van een dergelijke feature is dat het in lange posts met veel quotes duidelijk is uit welke post ze komen, dat scheelt veel handmatig nazoekwerk, en verwarring wanneer niet duidelijk is wie wat wanneer gezegd heeft. Dat komt regelmatig voor in langere discussies en in grote topics.

Ik heb overigens het gevoel dat deze feature er deels al in zit, maar niet altijd werkt - ik zie ook quotes die geen bronverwijzing hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 00:40 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Waarom zou je bij een in stukken geknipte quote elke keer weer een verwijzing willen hebben? Enkel bij de eerste quote lijkt me doorgaans wel voldoende.
Simpelweg na submit voor elke quote even alle posts van het topic doorzoeken of wat in de quote staat uit een andere post komt en dan daar de correcte bronverwijzing bijzetten.
Dat is niet 'simpel' of iets dat je 'even' doet hoor ;)

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet 'simpel' of iets dat je 'even' doet hoor
Het lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk? Je doorzoekt het topic met de inhoud van wat er tussen quote en /quote staat (simpele scan) en als je een hit vindt, zet je de bronverwijzing neer? Ik vraag niet om een functie die ook ge-edite quotes kan herkennen, dat lijkt me zelfs onwenselijk. Want dan is het geen accurate representatie meer van wat er in de quote stond en is dus de bronverwijzing onterecht.
Waarom zou je bij een in stukken geknipte quote elke keer weer een verwijzing willen hebben? Enkel bij de eerste quote lijkt me doorgaans wel voldoende.
Op zich zou ik daar ook mee kunnen leven, maar kan je bevestigen dat er inderdaad een nieuwe bronvermelding gemaakt wordt zodra er een keer een quote van iemand anders tussen staat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 00:49 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hmm, inderdaad, ik zat met m'n hoofd teveel bij dat andere topic qua request.

Maar wat is er mis met de [/quote][quote] tussen de quote toevoegen en als je nog iemand quote even er een [hr] tussen zetten.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:46:
[...]

Het lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk? Je doorzoekt het topic met de inhoud van wat er tussen quote en /quote staat (simpele eenmalige scan) en als je een hit vindt, zet je de bronverwijzing neer? Ik vraag niet om een functie die ook ge-edite quotes kan herkennen, dat lijkt me zelfs onwenselijk. Want dan is het geen accurate representatie meer van wat er in de quote stond en is dus de bronverwijzing onterecht.
Je wilt simpelweg niet in een parser ook nog eens alle berichten uit dat topic erbij gaan halen enkel en alleen maar omdat er een quote-tag wordt gebruikt en het wel eens zou kunnen zijn dat het een quote uit een bericht van hetzelfde topic betreft. Dat, plus het risico op false positives:
de
/gecharcheerd...

Je moet simpelweg niet elk 'probleem' willen oplossen met techniek...

Intentionally left blank

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:46:
[...]

Het lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk? Je doorzoekt het topic met de inhoud van wat er tussen quote en /quote staat (simpele scan) en als je een hit vindt, zet je de bronverwijzing neer? Ik vraag niet om een functie die ook ge-edite quotes kan herkennen, dat lijkt me zelfs onwenselijk. Want dan is het geen accurate representatie meer van wat er in de quote stond en is dus de bronverwijzing onterecht.
Je moet vóór het posten van het bericht alle posts uit het topic ophalen, en vervolgens deze allemaal doorzoeken op een bepaalde string.. Vervolgens van die post het postid weer in jouw post plaatsen en het hele gebeuren nog een keer doen als je meerdere quotes gebeurd (oké het ophalen kan één keer).
Sowieso echt niet zo simpel te implementeren, maar vooral heel erg zwaar, vooral in grote topics, en dus allesbehalve bevorderlijk voor de performance.

Maar bovenal zie ik echt de noodzaak niet. Je bent bekend met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/quote_onderbreker.gif-knop hoop ik? Ik kan me er echt niet druk om maken dat bij de tweede deel-quote de verwijzing niet meer staat.
Heb je voorbeelden van posts waar het niet duidelijk zou zijn?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII" is een voorbeeld waarbij ik op het laatst twee quotes door elkaar mix en waar het dus makkelijk was geweest als deze kopjes er direct goed boven hadden gestaan. Maar verder naar boven heb ik ook een quote gesplitst, zonder verder de kopjes er telkens boven te zetten, het was toch wel duidelijk dat die quotes allemaal bij dezelfde post horen.

Maar hoe vaak is er nou een reden om quotes te gaan mixen? Mij overkomt het in ieder geval zelden en die enkele keer kan ik ook zelf wel de moeite nemen de boel overzichtelijk neer te zetten, zo moeilijk is dat nou ook weer niet. En aangezien ik verder niet echt nut zie voor deze feature, lijkt hij me ook te veel moeite voor te weinig resultaat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Maar als je dezelfde post in een quote verknipt dan kan je toch net zo goed het eerste stukje weer kopiëren bij de nieuwe quote tag?
edit:
Zoiets dus:
pasta schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:52:
Maar als je dezelfde post in een quote verknipt
dan kan je toch net zo goed het eerste stukje weer kopiëren bij de nieuwe quote tag?

[ Voor 58% gewijzigd door pasta op 30-09-2009 01:53 ]

Signature

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maar als je dezelfde post in een quote verknipt dan kan je toch net zo goed het eerste stukje weer kopiëren bij de nieuwe quote tag?
edit:
Zoiets dus:

[...]

[...]
Ik denk dat zijn probleem meer ligt als hij in 1 reactie meerdere quotes van verschillende mensen wil behandelen. Dat is een behoorlijk stukje heen en weer klikken als je dat goed wil doen!

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn punt te illustreren, heb ik deze keer even geen handwerk gedaan om de quotes goed te zetten ;)
Maar wat is er mis met de
tussen de quote toevoegen en als je nog iemand quote even er een
tussen zetten.
Dat is handwerk wat niet erg duidelijk is in een post met veel quotes. Bovendien kan je dan nog steeds niet zien wie je quote tenzij je de verwijzing er handmatig/met de knop goed in zet.
Je wilt simpelweg niet in een parser ook nog eens alle berichten uit dat topic erbij gaan halen enkel en alleen maar omdat er een quote-tag wordt gebruikt en het wel eens zou kunnen zijn dat het een quote uit een bericht van hetzelfde topic betreft. Dat, plus het risico op false positives:
False positives kunnen uitgefilterd worden door een minimum van 30 tekens te nemen. De kans dat een quote die niet uit het topic komt, dan matcht, is minimaal.
Je moet vóór het posten van het bericht alle posts uit het topic ophalen, en vervolgens deze allemaal doorzoeken op een bepaalde string.. Vervolgens van die post het postid weer in jouw post plaatsen en het hele gebeuren nog een keer doen als je meerdere quotes gebeurd (oké het ophalen kan één keer).
Sowieso echt niet zo simpel te implementeren, maar vooral heel erg zwaar, vooral in grote topics, en dus allesbehalve bevorderlijk voor de performance.
De meeste quotes betreffen quotes uit hetzelfde topic. Daarna komen quotes vanuit andere sites, quotes uit andere topics zijn zeldzaam. "je wilt simpelweg niet" lijkt te suggereren dat je denkt dat de performance/load van een dergelijke functie problemen gaat geven, maar zoveel wordt er toch niet gepost? En een dergelijke search kan heel simpel worden uitgevoerd, zoals gezegd hoef je geen ge-edite quotes te kunnen herleiden ofzo. Simpelweg alle posts in het topic doorzoeken met de tekst tussen quote tags als query.

Aangezien er geen duizenden posts per seconde gemaakt worden, zal het toch wel meevallen met die load? Ik kan er ook helemaal naastzitten en het is zwaar vergeleken met Ubb codes parsen, maar is het te zwaar?
Dat wordt wel veel handwerk wanneer je een flink aantal mensen quote in 1 topic...
Ik denk dat zijn probleem meer ligt als hij in 1 reactie meerdere quotes van verschillende mensen wil behandelen. Dat is een behoorlijk stukje heen en weer klikken als je dat goed wil doen!
inderdaad.
Maar hoe vaak is er nou een reden om quotes te gaan mixen? Mij overkomt het in ieder geval zelden en die enkele keer kan ik ook zelf wel de moeite nemen de boel overzichtelijk neer te zetten, zo moeilijk is dat nou ook weer niet. En aangezien ik verder niet echt nut zie voor deze feature, lijkt hij me ook te veel moeite voor te weinig resultaat.
Ik quote vrij vaak meer dan 1 persoon in een post, eigenlijk altijd wanneer de discussie een beetje levendig wordt en er veel mensen reageren op eerdere posts van mij.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je bent ook bekent met de argumenten die je bij de [quote]-tag kunt gebruiken?
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:22:
Om mijn punt te illustreren, heb ik deze keer even geen handwerk gedaan om de quotes goed te zetten ;)
Zo kan je bij een quote van een ander snel even neerzetten van wie deze is.
quote: pasta
edit:
Zoiets dus:
Hier zelf even moeite in steken is prima te doen, en anders is er niet voor niets de zoekfunctie in de vele browsers :Y)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

wontfix

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.