Wanneer het quote knopje gebruikt wordt om een nieuwe post te starten, komt er boven een post automatisch een "op ... schreef ... het volgende" bronverwijzing. Dat is handig voor meelezers en reageerders. Echter, in het geval dat dat het meest nodig is, namelijk wanneer je in 1 post quotes uit meerdere posts of meerdere quotes uit 1 post gebruikt, is het vrij omslachtig om dat boven elke quote te krijgen. Als je bijvoorbeeld een aantal keer zinnen uit een post citeert, moet je het nummer van die post opzoeken en telkens in de quote tag zetten, of de hele post quoten met de quote knop en dan de selectie eruit halen.
Het lijkt me dat dat vrij gemakkelijk automatisch kan. Simpelweg na submit voor elke quote even alle posts van het topic doorzoeken of wat in de quote staat uit een andere post komt en dan daar de correcte bronverwijzing bijzetten. Uiteraard bij meerdere hits de bovenste pakken
Eventueel een minimum van 30 tekens ofzo, om triviale hits te voorkomen.
Het voordeel van een dergelijke feature is dat het in lange posts met veel quotes duidelijk is uit welke post ze komen, dat scheelt veel handmatig nazoekwerk, en verwarring wanneer niet duidelijk is wie wat wanneer gezegd heeft. Dat komt regelmatig voor in langere discussies en in grote topics.
Ik heb overigens het gevoel dat deze feature er deels al in zit, maar niet altijd werkt - ik zie ook quotes die geen bronverwijzing hebben...
Het lijkt me dat dat vrij gemakkelijk automatisch kan. Simpelweg na submit voor elke quote even alle posts van het topic doorzoeken of wat in de quote staat uit een andere post komt en dan daar de correcte bronverwijzing bijzetten. Uiteraard bij meerdere hits de bovenste pakken
Het voordeel van een dergelijke feature is dat het in lange posts met veel quotes duidelijk is uit welke post ze komen, dat scheelt veel handmatig nazoekwerk, en verwarring wanneer niet duidelijk is wie wat wanneer gezegd heeft. Dat komt regelmatig voor in langere discussies en in grote topics.
Ik heb overigens het gevoel dat deze feature er deels al in zit, maar niet altijd werkt - ik zie ook quotes die geen bronverwijzing hebben...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 00:40 ]