Toon posts:

internet valt weg, provider caiway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb al een paar jaar een probleem met ons netwerk.
sinds wij caiway hebben valt mijn internet regelmatig weg, soms wel 5x per dag :o
nu heb ik er een paar maanden geen last van gehad en krijg nu opeens weer hetzelfde probleem.
na al 100x caiway te hebben gemailt en telkens een andere oplossing (volgens hun) de laatste oplossing die ze hadden was dat ik maar de stekkers van het modem en router eruit moet trekken en het er weer in moet doen, dit werkt dan wel mr voor un uurtje en dan mietert het internet weer weg :S
ik word er echt helemaal leip van |:( ... heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?? en hoe heb je dit dan opgelost??
heb een standaard caiway modem aangesloten op een smc router.

BVD Martijn

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In plaats van Caiway te mailen zou je ze ook kunnen bellen.

Het kan best zijn dat je router of modem defect is. Bijvoorbeeld door een lekkende of brakke elco, dat hij wel werkt maar er na een tijdje uit klapt.

Hoe oud is je router, hoe oud is je modem? Na een aantal jaar kunnen ze er best wel eens mee ophouden. Ga dat eens na. Worden ze (te) heet of zijn ze kamer temperatuur. Dat zijn allemaal dingen die meespelen. Probeer de firmware van je router eens te updated.

Als je internet uitvalt, is je modem dan bijvoorbeeld nog wel online of niet?

Dit zijn slechts een paar ideetjes...

Succes!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
misschien nog handiger, probeer je router eens uit te sluiten. Als je je pc nu eens een paar uur direct aan het modem hangt, valt je verbinding dan ook steeds weg? Mocht dat zo zijn, dan kun je er met naar zekerheid neigende waarschijnlijk van uitgaan dat het probleem ergens bij Caiway zit.

Valt je signaal niet weg, dan kun je er vrij zeker van zijn dat het probleem bij jou in je netwerk zit, en dan kun je stapsgewijs gaan doorzoeken naar de oplossing voor dat probleem.

Als je het zo aanpakt, hoef je ook niet onnodig boos te worden op Caiway als blijkt dat het probleem bij jou zit. Als het probleem wel bij Caiway zit kun je ze gewoon met hun neus op de feiten drukken en zeggen dat het probleem ook ontstaat zonder overige netwerkapparatuur verbonden en ze vriendelijk verzoeken om hun dienstverlening in orde te krijgen