TV gebruiken als HDMI hub?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende dilemma:

Ik heb het volgende staan:Nu heeft mijn scherm nogal understatement slecht geluid, dus ik wil er na een jaar twijfelen een mooi home theater setje aanhangen. Mijn oog is gevallen op de Onkyo LS-V501. Mijn kamer is te klein voor 5.1 dus ik investeer liever in een goed 2.1 setje.

Ik lees alleen dat er op de LS-v501 slechts 1 HDMI-ingang zit. Mijn vraag is nu dus:

Kan ik mijn popcorn, mijn kabelreceiver en mijn xbox via HDMI of component op mijn TV aansluiten, en dan via 1 HDMI kabel toch al het geluid over de Onkyo laten lopen? Op die manier zou ik dan de TV als een soort van HDMI-hub gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Nee, denk niet dat dat gaat.

(geen onderbouwing, maar die kan ik niet zo goed geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij zijn al die HDMI poorten op je TV alleen maar inputs, geen outputs.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heeft die Onkyo geen S/PDIF aansluiting en je TV een S/PDIF-out? Alles laten zitten zoals het nu zit maar de TV de audio door laten sturen naar je versterker zou je probleem op moeten lossen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Vaak zit er wel een optische out op tvs waardoor je toch digitaal geluid terug kan sluizen naar je versterker.
Edit: Te laat..

[ Voor 7% gewijzigd door Unneoetech op 29-09-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:06
Het is niet optimaal maar gezien je toch "maar" 2.1 geluid hebt kun je eventueel ook gewoon de koptelefoon uitgang van je tv op je Onkyo aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
gewoon even kijken of er een optische uitgang op die tv zit (denk het wel), en deze aansluiten.
Komt geen DD/DTS uit, maar dat hoeft ook niet bij een 2.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zoals eerder genoemd hebben deze samung optical out. Deze sturen 2 kanaals pcm door. Precies wat je nodig hebt dus. Ik gebruik mijn samsung precies op dezelfde manier als jij van plan bent (dvd speler / xbox en pch110 > samsung > optical out > dac/versterker/speakers)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

Move naar LCD aangezien dit op het eerste gezicht niet met AUD te maken heeft.

AUD --> LCD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:00:
Ik heb het volgende dilemma:

Ik heb het volgende staan:Nu heeft mijn scherm nogal understatement slecht geluid, dus ik wil er na een jaar twijfelen een mooi home theater setje aanhangen. Mijn oog is gevallen op de Onkyo LS-V501. Mijn kamer is te klein voor 5.1 dus ik investeer liever in een goed 2.1 setje.

Ik lees alleen dat er op de LS-v501 slechts 1 HDMI-ingang zit. Mijn vraag is nu dus:

Kan ik mijn popcorn, mijn kabelreceiver en mijn xbox via HDMI of component op mijn TV aansluiten, en dan via 1 HDMI kabel toch al het geluid over de Onkyo laten lopen? Op die manier zou ik dan de TV als een soort van HDMI-hub gebruiken...
Dat kan zeker niet nee, een hdmi op een tv is nooit een uitgang.

De Onkyo heeft maar 1 hdmi ingang en 1 uitgang, dus kan je er maar 1 apparaat met hdmi op aansluiten.
De xbox heb je met componenten aangesloten, dus daarvoor kan je een optische kabel vanuit de componentenkabel naar de Onkyo laten lopen.

Dan zit je echter nog met je decoder en de popcorn hour.

Ik zou toch een 5.1 Onkyo receiver nemen met meerdere hdmi en optische inputs, zoals eentje met 3 hdmi inputs en 2 optische.
Kijk maar s naar de TX-SR507, deze heeft 4 hdmi inputs en 1 output en nog s 2 optische inputs. Gooi je gewoon die Popcorn, tv decoder èn je xbox 360 met hdmi (kabels kosten nog geen tientje) en dan doe je 1 hdmi naar de tv en je bent klaar,
http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr507/327187/

Even een leuke set speakers erop en klaar. Mijn kamer is 3.5 meter bij 2.5 meter en ik heb een Onkyo 606 met Harman/Kardon HKTS11 speakers en dat is in 1 woord fantastisch!

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 03-10-2009 02:32 ]

Pagina: 1