Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(outlook) backup terugzetten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:34
Nou de ergenis zit op dit moment erg hoog! Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb heel google al afgezocht, maar daar kom ik constant oplossingen tegen die niet werken.. Het gaat om het volgende:

Mn computer moest opnieuw geinstalleerd worden, omdat het ding voor geen meter meer functioneerde. HIj kwam windows niet meer in. Dus ik heb in veilige modus een kopie gemaakt van het .PST bestand van outlook. Deze heb ik nu dan ook!

Echter krijg ik het niet voor elkaar om deze terug te plaatsen. Ik kijrg, nu alles opnieuw is geinstalleerd in ieder geval de map niet gevonden waar de "nieuwe" .PST bestand staat. Zo dat ik het kan overschrijven met de oude .PST bestand.
Daarnaast heb ik nog gezocht in outlook zelf of ik hier iets kan importeren, alleen hebben ze het hier over andere bestands type..

Ik heb de volgende outlook:
Outlook Express 6
6.00.2900.5512

Ik hoop dat jullie me echt verder kunnen helpen, want het zou een ramp zijn als ik alle emails en met name de adressen kwijt ben!!!!

Verwijderd

Ik denk dat je toch twee dingen door elkaar haalt. Outlook (onderdeel van het Office-pakket) maakt gebruik van .PST bestanden en Outlook Express (standaard onderdeel van Windows) maakt gebruik van .DBX bestanden.

Als je dus na de herinstallatie (nog) geen Office-pakket hebt geïnstalleerd, dan is het niet zo gek dat je geen 'nieuw' Outlook.pst bestand kunt vinden.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
outlook gebruikt PST, ourtlook express niet.

je kan ze wel importeren maar dat geeft nog wel eens problemen.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• erikfw
Geweldig! Dat detailtje wist ik dus niet...

Omdat ik na de her installatie gelijk outlook zag staan, nam ik aan dat het klopte. Maar nu heb ik, wel een nieuwere versie 2007, geinstalleerd. En nou heb ik alle email adressen weer!!! Helemaal top!!!

Alleen mis ik nog mn email berichten, die ik had. Of backup je die niet met een .pst bestand?

• Mr.Nobody
  • Niet online
mischien nog een archief ergens staan? PST / OST ?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
De "Ads door Google" die je onder de laatste post ziet staan van Outlook repair software kan je daarvoor doorlezen :)

• erikfw
Ik heb nog de volgende bestanden, die stonden ook in hetzelfde mapje toen ik .PST kopieerde.
Extend.DAT en een .OBI bestand...
Ik weet niet of we hier iets aan hebben?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
nee opzich zou alles in het PST bestand moeten staan. Je kunt ook aangeven wat je in je backup zet. Het kan zijn dat hier iets mis mee is gegaan of niet is opgeslagen. Er zijn wat programma's die ook PST bestanden kunnen uitlezen misschien kun je dan zien of er eventueel mail in staat.

• erikfw
bobsqaud schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:49:
nee opzich zou alles in het PST bestand moeten staan. Je kunt ook aangeven wat je in je backup zet. Het kan zijn dat hier iets mis mee is gegaan of niet is opgeslagen. Er zijn wat programma's die ook PST bestanden kunnen uitlezen misschien kun je dan zien of er eventueel mail in staat.
Het probleem is dus dat ik die backup niet zelf heb gemaakt, omdat ik niet meer normaal in windows kan moest ik via via dit bestandje nog redden.
Ik zal ook eens opzoek gaan naar een programmatje die dit bestand ook zou kunnen uitlezen, misschien dat ik dan mee vind!

• Mr.Nobody
  • Niet online
had je een "gewone" mailbox en een archief? dan heb je nl waarschijnlijk 2 bestanden.

zoek gewoon die hele hardeschijf af naar PST en OST bestanden.
daan staat alles in

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18
Je nieuwe outlook.pst staat in de volgende map (kwestie van zoeken naar *.pst)
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Het 'zo overschrijven met de oude pst' kan ik zelf niet aanraden, heb het een keer gedaan en toen kreeg ik telkens van outlook de melding dat deze niet goed gestart kon worden (maar het wel gewoon goed deed).

Gewoon in outlook onder importeren/exporteren je back-upte PST aanwijzen, als het goed is heb je zo je oude mail weer terug.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het overschrijven van een pst-file is inderdaad niet de juiste methode om een mail database te restoren, maar import/export gebruiken is ook geen goede methode om een backup te maken/restoren.

Om een goede backup te maken kopiëer je simpelweg de pst-file wanneer Outlook volledig gesloten is.
Om een restore te maken op een andere PC, configureer je Outlook eerst met je mail account gegevens en open connect je de pst-file weer aan Outlook via;
File-> Open-> Outlook Data File...

Om deze als de standaard in te stellen gebruik je;
File-> Data File Management...

Na het herstarten van Outlook kan je de lege pst-file verwijden, ook weer via;
File-> Data File Management...

Voor mail details zie Backup and Restore

@erikfw; als je je mail niet ziet via File-> Open-> Outlook Data File... en echt alleen maar je contactpersonen, dan heb je niet de juiste pst-file genomen. Een (dure) restore tool gaat je daar weinig mee helpen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1