Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Grootste verschil is snelheid van het geheugen. Cas 3 is 125 Mhz of zoiets en Cas 2 143 of zo.
Verschil is dus de snelheid (zoals al werd gezegd)Op zaterdag 03 maart 2001 16:47 schreef SNAFU het volgende:
Ik wil binnenkort mijn systeem gaan upgraden naar een Tbird 900, MSI K7T en 256 Mb PC-133 geheugen. Omdat ik misschien ook nog wel ga overklokken vroeg ik mij af of het nuttig is om CAS2 geheugen te gebruiken ipv CAS3.
Wat is het verschil??
Wat is een goed, stabiel, snel merk daarvoor?
Wat zijn de voor-/nadelen (anders dan de prijs)??
Alvast bedankt.
Maar ook de prijs.. CAS2 is duurder
Kep infineon.. 2x 128MB PC133 CAS3 maar dat draait lekker op CAS2.... en dat hoor je veel vaker... [topic=135409]
Ik zou gewoon gokken op een goed reepje CAS3, met een beetje mazzel draait het dus op CAS2... heb je niet onnodig teveel betaald...
Je hebt PC133 (133MHz dus) dat CAS3 en CAS2 rated is. In de praktijk merk je hoegenaamd niks van het snelheidsvoordeel van CAS2 (ja, wel in de synthetische benchmarks). Zodoende is het zonde om vaak flink wat pegels meer voor een CAS2 module neer te leggen. Echter, CAS2 modules kunnen veelal een hogere kloksnelheid halen, met name als je ze terugzet naar CAS3. Als jij flink wil gaan FSB overclocken kun je het beste voor CAS2 gaan, anders adviseer ik je CAS3 en van het bespaarde geld een (flink hoeveelheid)lekkere whisky of bier te pakken:)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
We hebben het nogsteeds over clockcycles. niet over de Frequentie.
2 Cycles inplaats van 3. Dat klinkt duidelijk iets sneller nietwaar
Er valt inderdaad niet erg veel van te merken.
Ik weet eerlijkgezegt niet of die Infineon Dimm's die ik heb CAS2 of 3 zijn, maar ze lopen in elk geval prima rond de 160MHz cas2.
2 Cycles inplaats van 3. Dat klinkt duidelijk iets sneller nietwaar
Er valt inderdaad niet erg veel van te merken.
Ik weet eerlijkgezegt niet of die Infineon Dimm's die ik heb CAS2 of 3 zijn, maar ze lopen in elk geval prima rond de 160MHz cas2.
Dus een beetje CAS3 merk geheugen zou moeten volstaan??
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Verwijderd
Kan geheugen kapot gaan door de cas latency te laag (of hoog, hoe je het ook wilt noemen) in te stellen?
Dus bijv. CAS3 geheugen op CAS2 zetten?
Of loopt alleen je pc vast en merk je op die manier dat je geheugenreepje het misschien niet zo fijn vindt.
Dus bijv. CAS3 geheugen op CAS2 zetten?
Of loopt alleen je pc vast en merk je op die manier dat je geheugenreepje het misschien niet zo fijn vindt.
Hoe stel je dat in dan, of kan dat niet met mijn Celeron op 66mhz op een MS-6309?
Ik heb er 2x 64mb Reg ECC 100mhz in zitten, schijnt ook gewoon op 133 te lopen, maar de cpu?
Ik heb er 2x 64mb Reg ECC 100mhz in zitten, schijnt ook gewoon op 133 te lopen, maar de cpu?
Verwijderd
als je FSB wil overclocke is CAS2 iets veiliger omdat je de timings kunt verlage als uw memory nimeer mee kan
Als je geheugen cas2 niet happy vindt, wordt ie een beetje instabiel, dus dat merk je vanzelf. Proberen kan nooit kwaad.
Music Addicted
Als je geheugen echt niet wil kun je ook gewoon overclocken tot 133 en de test met de multiplier (ff unlocken dus), maar de TB900 is niet zo'n fantastische overclocker hoor.. als je de 133 haal moet je al heel blij zijn.
Verwijderd
Ey ff een beetje off-topic, Compraq geheugen is zwaar sneller dan normaal geheugen , hoe kan da? weet iemand de specs van compraw mem?
Verwijderd
Daar is dus gewoon 0 % van waar.Op zaterdag 03 maart 2001 17:02 schreef Wekkel het volgende:
Grootste verschil is snelheid van het geheugen. Cas 3 is 125 Mhz of zoiets en Cas 2 143 of zo.
Wat een totale bullshit.
Verwijderd
ik heb het bij mijn pc gewoon geprobeerd, van cas 3 naar cas 2 toen zij het systeem zelf, dat het niet goed genoeg was voor cas 2 dus automatisch op cas 3 over ging.
Neuh, dat scheelt 'maar' 100% joh!Op zaterdag 30 juni 2001 02:58 schreef HlpDsK het volgende:
Als je nu RAM koopt, neem dan gewoon CAS2. Kost niet veel meer
256mb cas3 kost nu 95 piek
256 cas2 kost nu 198 piek.
Dat is maar 108% meer... Als je toch niet hoger dan 133 Mhz komt zou ik dat verschil liever uitgeven aan twee keer zoveel cas3... Dit klinkt mij allemaal teveel "specs geil" Want het verschil tussen 256cas3 en 512cas3 lijkt me makkelijker voelbaar, dan dat tussen 256cas3 en 256cas2... Maarja, waar hebben we het over. 200 piek voor 256MB is ook helemaal geen flikker...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb wel de ervaring met zowel mijn systeem als dat van mij broer waarin cas3 totaal niet samenwerkt met cas2.
Mocht je twee dimms van 128 mb kopen zorg er dan wel voor dat je 2x cas2 krijgt. Of 2x cas 3.
Mocht je twee dimms van 128 mb kopen zorg er dan wel voor dat je 2x cas2 krijgt. Of 2x cas 3.
Pagina: 1