HD films monteren met Pinnacle Studio Plus 11

Pagina: 1
Acties:

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03 09:10
Hoi
ik heb een vraag voor iemand. Hij monteert Full HD filmvideo's in Pinnacle studio plus 11.1, maar dit gaat hem wat sloom. Volgens mij ligt het aan de videokaart. Dit is een Nvidia Geforce 8400GS 512MB Pci-e. Als werkgeheugen heeft 'ie 2Gb, maar zoveel gebruikt dat programma niet als ik zo bij taakbeheer kijk tijdens het monteren. En de CPU voldoet met een Dual Core 2.66Ghz ook aan de minimale specs voor Pinnacle studio plus 11.1.
Is het zinvol een andere videokaart erin te stoppen dat er voor zorgt dat 'ie sneller wordt? Want zulke goede reviews ben ik niet tegengekomen over de kaart die er nu in zit.
Op de specs-site van Pinnacle staat dat je zo'n kaart nodig hebt:
256 MB required for HD and AVCHD editing (ATI® Radeon®9600+ or NVIDIA® GeForce™ 6 or higher recommended)
Zoveel snap ik niet van al die verschillende types videokaarten. Iemand anders wel en die me op weg kan helpen of antwoord weet?

x

Verwijderd

de videokaart word (anthans, in de meeste gevallen, zelfs photoshop doet er geen zak mee) alleen gebruikt voor het displayen van dingen (een videokaart die in staat is full-HD te tonen is natuurlijk wel aan te raden...)
dikke kans dat het aan de i/o ligt, of aan de processor, dit is simpel te checken:
overclock de processor, en kijk of het sneller gaat, zoja, dan heeft het zin om (de processor) te upgraden, zoniet, dan ligt het waarschijnlijk aan het geheugen of de hdd (check of het hdd lampje constant brand)

2 GB is trouwens erg weinig voor videobewerken... kijk eens in task manager (vista) hoeveel geheugen hin gebruikt tijdens het editen, met meer dan 90% in gebruik zou ik upgraden.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Videokaart is idd de bottleneck niet. Videobewerking vraagt om veel werkgeheugen en een krachtige processor. Ook een snellere hdd zorgt voor meer performance, denk bv aan een WD VelociRaptor.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 15:00
Strikie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:21:
Videokaart is idd de bottleneck niet. Videobewerking vraagt om veel werkgeheugen en een krachtige processor. Ook een snellere hdd zorgt voor meer performance, denk bv aan een WD VelociRaptor.
Wat hij zegt, snellere processor, meer geheugen en vooral voor montagewerk en reencoden, zorgen dat je niet op dezelfde harde schijf werkt, dus meerdere hdd's (danwel in raid0 arrays) gebruiken.