Toon posts:

Club3d Theatron Agrippa en Z-5500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik zit met het volgend probleem; ik heb een Club3d Theatron Aggripa in mijn computer zitten en heb sinds vandaag mijn Logitech Z-5500 set binnen. Na het direct te hebben aangesloten werkte 2 speakers en de bas, na wat gekloot werken er 4 uiteindelijk. Maar het valt me op dat de Speaker die op de Center staat niet werkt ( ik heb al van speaker gewisseld enz... ), iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik gebruik Windows Vista 64 bit, het geluid is aangesloten met een digitale audiokabel van haiqoe en de instellingen van de driver zijn dit:

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m108/eliteforcefreak/geluid.jpg

Alvast bedankt!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

wat voor bron gebruik je?

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-02 18:18
Dat komt omdat normaal gesproken alleen films 5.1 zijn en dus ook via de center speaker afspelen. Wat je kan doen bij muziek is hem op Music zetten in plaats van 6 channel direct. Je z5500 voegt dan links en rechts samen tot je center.

Verwijderd

Topicstarter
@Firestorm: De bron is een Club3d Theatron Agrippa verbonden met een Optische kabel naar z-5500.
@ Phoenix1337: Ik neem aan dat je dat bij System Input bedoelt? Ik kan het alleen op 2,4,6 of 8 channels zetten, uitzetten kan ik niet. Zou je dat kunnen uitleggen?

Verwijderd

Topicstarter
Bump

Gelieve niet te kicken binnen 24 uur

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 01-10-2009 10:38 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:10:
@Firestorm: De bron is een Club3d Theatron Agrippa verbonden met een Optische kabel naar z-5500.
@ Phoenix1337: Ik neem aan dat je dat bij System Input bedoelt? Ik kan het alleen op 2,4,6 of 8 channels zetten, uitzetten kan ik niet. Zou je dat kunnen uitleggen?
Met bron bedoelen ze wat voor geluid speel je af ? een MP3 want zonder plugins of de effecten van de logitech Z-5500 zelf ga je daar geen 5.1 geluid uit halen.

Als het een DVD of Dvix is met een 5.1 sound track moet je waarshijnlijk eerst de digital passtrough van je geluidskaart aan zetten zodat de geluidskaart niets meer met het geluid doet behalve door geven naar je Logitech.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De meeste muziek hoort over 2 speakers te spelen, niet 5. Een 5.1 set heb je dan ook voor de films en games, en eventueel nog live muziek, of muziek die speciaal voor surround omgevingen is gemaakt, maar dat is er niet veel.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Het mooiste is om gewoon met 2 kanaals muziek ook 2 kanaals af te spelen.

5.1 werkt perfect hier met een mp3. Dus het moet bij jou ook werken.
Wel heb jij andere drivers als mij zoals ik zie op het plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/theatron%20club3d.jpg

De Club3d TheatronAggripa is digitaal aangesloten op mijn versterker. En er is geen geluidsprogramma gekozen op de versterker.
Alle 5 de speakers werken.

Kan jij op jou Logitech geen multistereo selecteren?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 14:37 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gebruik van 5.1 opstelling is bij muziek niet relevant. 5.1 waar 5 staat voor 2 front, 2 rear en 1 centerspeaker en de .1 voor de subwoofer is alleen bedoelt voor films of eventueel games. Bij het afspelen van muziek CD, SCD of MP3 etc zal in principe altijd 2.1 gebruikt worden. De 2 frontspeakers en de subwoofer. Sommige versterkers ondersteunen nog iets dergelijke wat bijvoorbeeld Pioneer Stereo-X noemt, hiermee worden front en rear links tegelijk aan gestuurd en dit geldt ook voor de rechterzijde, maar dit blijft stereo. (natuurlijk doet een eventuele subwoofer ook nog mee)

Maar om niet te bij de hand te zijn, dit is hier op het forum al zo ontzettend vaak voorbij gekomen. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Canton, het werkt nu. Ik heb de drivers van Club3d geinstalleerd en nu werkt het. Ik had eerst die ( schijnbaar ) betere supporte Auztech drivers geinstalleerd voor Vista.
@Dune: Het ging mij er ook om dat de middelste helemaal geen geluid produceerde.
Pagina: 1