Toon posts:

Laptop geen directe internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een laptop met windows VISTA gekocht.
En ik heb nu het fenomeen dat als ik mijn internet verbinding deel, dus van modem -> desktop -> naar laptop dan heb ik gelijk internet zonder ook maar iets in te stellen.
Maar als ik van modem -> laptop doe dan heb ik geen verbinding en krijg ik errors als
service naam fout en wordt er een usernameen passwoord gevraagd.

Ik heb de laptop naar 3 verschillende mensen meegenomen en internet geprobeerd maar bij alle 3 dezelfde error.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Kijk je netwerk instellingen eens na.
Voer cmd - ipconfig eens uit en post wat je te zien krijgt, wel als ie aangesloten is op je modem natuurlijk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op wat voor internetverbindingen heb je dat getest?

Voor sommige verbindingen zijn namelijk extra instellingen nodig of is het noodzakelijk het modem een keer te resetten nadat een ander apparaat is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Wireless LAN adapter
Media state ............: media disconnected
connection-specific DNS suffic :

Ethernet adapter local Area connection:
Connection-specific DNS suffix : ....chello.nl
link-local IPv6 Adresss........: fe blablablablalba
IPv4 adress.................: 80.......
subnet mask.............: 255...............
default gateway.................: 80.......

Tunnel adapter local Area connection* 6
connection-specific DNS suffix:.....chello.nl
Link-local Ipv6 aresss.........:fe blablablabla
Default gateway..........:

en dan is der nog tunnel adapter 7, 9 en 10 waar ook nog wat dingen staan als je die nodig hebt kan ik ze ook geven.

Verwijderd

Topicstarter
Bij network connections staan 3 verbdindingen:
Broadband connection (disconnected)
Local Area Connection
Wireless Network connection (not connected)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:13

Fiber

Beaches are for storming.

Bij de meeste internet providers wordt het MAC adres van het aangesloten aparaat (computer, router, etc.) onthouden en kun je niet zomaar wisselen. Duurt vaak 1 uur of 1 dag oid. valt wel te spoofen maar dat gaat mij te ver. Oplossing, netwerkkabel eruit, nachtje slapen, morgenochtend nog eens proberen. Router ertussen plaatsen is een stuk handiger trouwens.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Graviton12
Je lokale IP adres lijkt me een extern te zijn?
http://ss64.com/nt/ipconfig.html
Voer de release - flush - renew en register commandos eens uit en kijk dan opnieuw via ipconfig wat er dan staat.
Ping je router/modem ook eens en zie welk IP adres hij heeft.
Ga naar bv www.evonet.be/ip op je desktop en vergelijk het adres dat je daar ziet met het adres van je gateway.
Als het dan nog niet werkt geef opnieuw de gegevens van ipconfig , geef wel het adres bij je IPv4 connectie en je Gateway volledig.

• Graviton12
@Fiber : helemaal niet nodig :? Nog nooit van gehoord wat je zegt, je MAC adres van PC of Laptop heeft je ISP niks mee te maken en zien ze ook niet, het externe IP adres is wat ze zien.
Hij sluit geen andere router of modem aan maar simpelweg een laptop ...

[ Voor 24% gewijzigd door Graviton12 op 29-09-2009 19:30 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:57:
Wireless LAN adapter
Media state ............: media disconnected
connection-specific DNS suffic :

Ethernet adapter local Area connection:
Connection-specific DNS suffix : ....chello.nl
link-local IPv6 Adresss........: fe blablablablalba
IPv4 adress.................: 80.......
subnet mask.............: 255...............
default gateway.................: 80.......

Tunnel adapter local Area connection* 6
connection-specific DNS suffix:.....chello.nl
Link-local Ipv6 aresss.........:fe blablablabla
Default gateway..........:

en dan is der nog tunnel adapter 7, 9 en 10 waar ook nog wat dingen staan als je die nodig hebt kan ik ze ook geven.
Je hebt dus UPC, dat betekent dat je na het aansluiten van je laptop even 30 seconden de stekker uit het stopcontact moet halen. Daarmee herstart je het modem en daarna zal je laptop een ip van het modem krijgen.

Hetzelfde doe je ook nadat je weer je normale pc aan hebt gesloten om daar weer internet te krijgen.
Graviton12 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:28:
@Fiber : helemaal niet nodig :? Nog nooit van gehoord wat je zegt, je MAC adres van PC of Laptop heeft je ISP niks mee te maken en zien ze ook niet, het externe IP adres is wat ze zien.
Hij sluit geen andere router of modem aan maar simpelweg een laptop ...

Lijkt me gewoon een internet sharing issue te zijn of iets dergelijks :?
Het mac adres van het apparaat wat op het modem is aangesloten wordt bij UPC wel degelijk geregistreerd aangezien slechts 1 apparaat tegelijk een ip krijgt. Om vervolgens een ander apparaat aan te sluiten is het noodzakelijk het modem even te herstarten waardoor het modem weer een nieuw mac adres accepteerd.

[ Voor 80% gewijzigd door ik222 op 29-09-2009 19:33 ]

• Graviton12
Sjeezes dat is zo 1998 :+ 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt dankjewel.

Ik heb nu dus een grote vraag.
Eerst een kleine inleiding.

Ik ben dus een computer leek. Alles wat ik nu ga zeggen komt van opzoeken op internet en logisch nadenken dus verbeter me alstublieft als ik verkeert zit.

Ik heb gezien:
Als ik modem -> computer1 -> computer2 doe heeft computer2 het ip van computer1.
Als ik modem -> computer2 doe heeft het een andere ip.

Ik neem aan:
Als ik modem -> computer2 -> computer1 doe heeft computer1 het ip van computer2.
Als ik modem -> router/swich -> computer1, computer2, computer3 en computer4, alle 4 het ip van router/switch heeft en dat is niet gelijk aan het ip van wanneer ik modem -> computer1 of modem -> computer2 doe.

Ik wil nu dus 4 computers aansluiten op 1 verbinding met 1 vereiste, dat computer1 een andere ip heeft dan dat het nu heeft met deze setup modem -> computer1 -> computer2.

Wat moet ik dan gebruiken een router of een switch? Of is er geen verschil en voldoen beide opstellingen, aan ip =/ ip computer1 in opstelling modem -> computer1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 20:07 ]

• Graviton12
Simpele router zou moeten voldoen, deze regelt je interne IP adressen zonder ze naar buiten toe te broadcasten via DHCP (tenzij jij met vaste IP's gaat werken).

Ben je verplicht hun modem te gebruiken?
Is het kabel of DSL?
De meeste routers van tegenwoordig zijn ook modem, dan moet je niet met 2 toestellen werken (als je DSL hebt tenminste, kabel ken ik niks van)

Verwijderd

Topicstarter
Het is de fiberpower.

Verwijderd

Topicstarter
Der is geen verschil tussen switch en router op de ips?

• ik222
  • Niet online
Enige oplossing om alles tegelijk van internet te voorzien is een router. Dat betkent dan dat alle apparaten hetzelfde externe ip krijgen inderdaad. Dat kan niet anders bij UPC, je krijg namelijk altijd maar 1 extern ip tegelijk van UPC.

Switch achter je modem gaat dus niet werken, je hebt echt een router nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:57:
Enige oplossing om alles tegelijk van internet te voorzien is een router. Dat betkent dan dat alle apparaten hetzelfde externe ip krijgen inderdaad. Dat kan niet anders bij UPC, je krijg namelijk altijd maar 1 extern ip tegelijk van UPC.

Switch achter je modem gaat dus niet werken, je hebt echt een router nodig.
Zijn deze IPs dan wel anders dan modem -> computer1 IP?

• Graviton12
Yep, omdat de router als server fungeert en dus een IP range uitdeelt al naargelang je instellingen.
Ook al hang je er 100 computers aan.
Binnen je LAN (erbuiten ook natuurlijk) zullen er nooit 2 computers met hetzelfde IP kunnen bestaan omdat dat conflicten geeft.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:02:
[...]

Zijn deze IPs dan wel anders dan modem -> computer1 IP?
Dat je dan een ander extern ip krijgt als wat je nu op je ene pc hebt kan wel. Maar volgens mij maakt dat ook niets uit...

Intern kun je natuurlijk zelf je ip's instellen, al dan niet via DHCP.

• Graviton12
Switch van extern adres zorgt de router voor dat hij terug connectie maakt, lease ...
Vroeger was dat meestal 36 uur of zoiets, bij de betere routers merk je daar niks van en meestal heb je dan zelfs nog hetzelfde IP adres indien niemand anders in de tussentijd een IP opvraagt.
Pagina: 1