Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
2 dagen terug heb ik het volgende systeem in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,96€ 99,96
1Gigabyte GA-MA785GT-UD3H€ 79,90€ 79,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,55€ 74,55
1Nexus Voltinia 430W Zwart€ 88,67€ 88,67
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 34,24€ 34,24
1Sony AD-7240S€ 19,94€ 19,94
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,54€ 78,54
ImporterenTotaal€ 475,80

====
Sindsdien ben ik 2dagen bezig met windows XP/Vista erop zetten en het lukt niet... Ik weet zelf geen oplossing meer vandaar ik jullie hulp hard nodig heb.

Mijn probleem:

De installatie van win XP (SP3) verloopt erg traag en uiteindelijk doet windows gewoon niet.
Nadat het via (boot)CD-ROM gestart is en alle bestanden heeft geladen, krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor en dat duurt ruim 1 a 1,5 uur voordat ik blauw (installatie) scherm te zien krijg om verder te gaan, de rest v/d installatie duurt ook erg lang (3 uur ofzo), nadat het klaar is en windows geïnstalleerd is, duurt het opnieuw opstarten weer ruim een half uur en krijg ik nooit de volledige windows te zien. Ik heb hetzelfde probleem met installatie van Vista, nadat bestanden geladen zijn, zie ik vista logo en geeft aan dat het bezig is met loading, na een half uur geeft ie aan 'Een moment geduld aub of zoiets' ... en dat duurt ook erg lang. Ik ben na 1 uur de pc gerest.

Wat betreft win XP installatie, ik heb het tot nu toe 3 keer gedaan. Ieder keer mislukt het. Windows Vista (Ultimate) 2 x geprobeerd, nooit echt ver gekomen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Ik heb HD volledig geformatteerd (NTFS) en door Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) volledig (uitgebreid) laten controleren, conclusie: geen fouten gevonden. Ik sluit dus uit dat het aan HD ligt. Ik heb kabels van moederbord naar HD ook veranderd, daar ligt het ook niet aan.

In de bios heb ik ook gekeken, Sata staat op IDE. HD is op STAT 0 aangesloten en CD-ROM op SATA 1. Ik heb hier ook diverse opties geprobeerd maar geen positieve effect. SATA op RAID of iets anders zetten, heeft ook geen nut. De installatie van zowel XP als Vista duurt erg lang.

Ik ben momenteel memtest aan het draaien, vanaf 15.00 uur. Tot nu toe geen fouten.

Er zit 4 G geheugen erin (2x2) maar bij het opstarten en in de bios geeft ie het volgende aan: 3668928k OK+ 512M, klopt dit of is er iets mis met het geheugen?

- Bij het opstarten zie/hoor geen vreemde meldingen.
- Ik heb in de BIOS gekozen voor Load optimized Defaults.
- Niets getweakt ofzo...

Is er iemand die me eventueel hierbij kan helpen? Ik weet het zelf niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zhadum schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:37:
Er zit 4 G geheugen erin (2x2) maar bij het opstarten en in de bios geeft ie het volgende aan: 3668928k OK+ 512M, klopt dit of is er iets mis met het geheugen?
Zoals ik al zei: 512MB wordt in beslag genomen door de IGP, kun je in je bios trouwens ook wel veranderen naar minder. ;)

Maar je zegt dat je BSOD krijgt, wat staat erin? Foto misschien?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:44:
[...]

Zoals ik al zei: 512MB wordt in beslag genomen door de IGP, kun je in je bios trouwens ook wel veranderen naar minder. ;)

Maar je zegt dat je BSOD krijgt, wat staat erin? Foto misschien?
Dank voor je reactie. Ik krijg geen BSOD, wel een blauwe installatie scherm van win XP waarmee ik verder mee ga. Je kunt dan kiezen op welke partitie XP wilt installeren etc...

Kreeg ik maar BSOD, dan wist ik tenminste wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zhadum schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:02:
[...]

Dank voor je reactie. Ik krijg geen BSOD, wel een blauwe installatie scherm van win XP waarmee ik verder mee ga. Je kunt dan kiezen op welke partitie XP wilt installeren etc...
Dan begreep ik het verkeerd.

Je hebt vast niet de beschikking over een ander mobo waar de rest van de PC in past he? :p
Als eens een bios update gedaan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Installeer je systeem eens met 2GB RAM ipv. 4GB RAM? Ik heb dit probleem zeer veel gezien bij de release van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:06:
[...]

Dan begreep ik het verkeerd.

Je hebt vast niet de beschikking over een ander mobo waar de rest van de PC in past he? :p
Als eens een bios update gedaan?
Nee helaas niet. Bios update (Link) ben ik bezig maar omdat ik geen stabiele OS heb moet het via BOOT cd-rom. Ben er mee bezig.

@ Yellow online

Ik al het doen en laat je weten, ondertussen draait memtest al ruim 5 uur en geen errors.

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 29-09-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zhadum schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:32:
[...]

Nee helaas niet. Bios update (Link) ben ik bezig maar omdat ik geen stabiele OS heb moet het via BOOT cd-rom. Ik ben aan het kijken hoe dat moet.
Bios op een USB stick gooien en in de PC steken en dan in het bios Q-flash starten is 10 keer simpeler. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:34:
[...]

Bios op een USB stick gooien en in de PC steken en dan in het bios Q-flash starten is 10 keer simpeler. ;)
Dank, ga meteen doen, ik geef memtest nog even en ga paar dingen uitproberen. Laat vervolgens vanavond memtest draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:34:
[...]

Q-flash ziet USB niet, Massa Storage staat aan in BIOS, USB geformateerd op FAT-32 maar helaas. Ik begrijp het niet maar ga nu toch een cd-rom-tje te maken.

@YelloOnline:
Ik heb ieder geheugen afzonderlijk geprobeerd maar geen baat helaas :(

UPDATE BIOS geupdated naar laatste versie, helaas geen verbetering.

[ Voor 17% gewijzigd door Zhadum op 29-09-2009 23:06 ]

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Probleem is opgelost :)

Wat was het probleem:

We hadden een usb-verdeler, hierin zat de usb muis dit vervolgens verbonden was aan de pc. Daarnaast zat ook in de usb-verdeler een usb-stick (FAT) met diverse documenten erop. In de vorige pc met XP was dit geen probleem. Bij deze pc iig wel. Want zodra ik die us-stick met documenten eruit haalde was het probleem opgelost.

The Mask en Yellow Online beiden bedankt voor jullie hulp.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hmm ja heb ik met m'n ipod ook, blijft hij heel lang bij het POST scherm staan, toen ik nog XP had struikelde hij daar ook nog eens over en duurde het heel lang voordat XP opstartte.

Blij dat het is opgelost iig!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1