Toon posts:

Welke Duron nemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een MSI K7T Turbo RAID kopen met een Duron processor en Super Orb . welke Duron koop ik hte beste , een 700 (3200BEF) of een 750(4000BEF) . Ik ga eerst FSB overklokken en dan misschien met de multiplier .

Verwijderd

Dat maakt weinig uit. Ze toppen allebei zo rond de 1000 Mhz. Zelfs als je een 600 haalt zal er weinig verschil zijn.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

en dat is in guldens ?

gewoon voor de goedkoopste gaan. als je toch gaat overklokken maakt het toch niet zoveel uit. 933mhz is goed haalbaar voor een duron al moet 1ghz toch eigenlijk ook niet echt een probleem zijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt want ik moet echt op m'n centen letten . Als ik dat oud K6 mobo met proc en m'n oude snowboardbotten verkoop kom ik net genoeg om de 700 te nemen . Hoeveel haalt een 800 top eigenlijk (ouders leggen maybe wat bij :)) ?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ? hoeveel kan een Duron 800 hoger dan 700/750 ?

Verwijderd

Een duron 800 misschien 1050 of 1100 maar niet hoger , je houd je snelheid altijd in de buurt van de 1000Mhz(jammer genoeg *D)

Voor het geld extra(60,-@1080Bf heb je 100Mhz meer en kun je ongeveer 50 0f misschien 100Mhz hoger komen)

Verwijderd

Topicstarter
owk , dan hou ek het bij de 700 . Kom ik dan even hoog met FSB alleen of is het beter van ook nog Multipl te tweaken . Want FSB maakt ook het hele systeem sneller :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 16:45 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik ga een MSI K7T Turbo RAID kopen met een Duron processor en Super Orb.
Das nou toevallig, dat ben ik ook van plan, alleen is die orb al binnen. :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
aangezien de snelste durons de beste cores krijgen zou ik voor de snelste gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 20:57 schreef Black_Adder het volgende:
aangezien de snelste durons de beste cores krijgen zou ik voor de snelste gaan.
Hmmm, ik iig niet. De prijs/kwaliteit verhouding is slechter en in verhouding kun je ze minder ver overklokken hoor. De kans dat je met een 750mhz niet verder geraakt dan met een 700mhz is redelijk groot.

Verwijderd

Gewoon een 700 op 7x133 laten lopen.
Werkt prima.
Succes verder.

Verwijderd

[b]een 700 (3200BEF) of een 750(4000BEF) .
Man, jij betaalt echt teveel.
Hier zijn wat url's van goedkope belgische winkels.
www.pcdirect.be
hardware.wallabie.com
en de rest schiet me nu niet te binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja , maar Padeg (m'n vast winkeltje) is dan ook geen 100 km ver zoals PC Direct . Betaal je 1000 ballen aan benzine om die 600 frank uit te sparen . En ze hebben er fantastische pick up & return garantie . Ik woon in Kortenberg (bij Brussel) en Padeg is in Laken .

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 18:55 schreef -polle- het volgende:

[..]

Das nou toevallig, dat ben ik ook van plan, alleen is die orb al binnen. :)
Nog toevalliger. Ik heb het zaterdag al gehaald. Alleen vind ik mijn silverad iets lekkerder dan die orb

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
Nog toevalliger. Ik heb het zaterdag al gehaald. Alleen vind ik mijn silverad iets lekkerder dan die orb
ik krijg deze week de msi k7t turbo raid met amd thunderbird 1200 mhz en ook zo'n superorb...

het wordt een rage met die msi bordjes :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:41
Op zondag 04 maart 2001 23:20 schreef Thunderbyte het volgende:

[..]

het wordt een rage met die msi bordjes :)
Miscjin zijn het gewoon leuke bordjes ;)

verder gewoon de 700 nemen, 50mhz meer of minder merk je echt niet ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Duron 800 :9~

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Als een Duron op dezelfde kloksnelheid hebt lopen als een Athlon TB. Dan is de laatste toch veel beter of niet? Zo niet, waarom schelen die dingen zo veel in prijs?

Out of order...

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 23:34 schreef Da_Killah het volgende:
Als een Duron op dezelfde kloksnelheid hebt lopen als een Athlon TB. Dan is de laatste toch veel beter of niet? Zo niet, waarom schelen die dingen zo veel in prijs?
Een klein beetje cache en heel veel status!! |:(

/edit

Dit is wat ik denk....

• X1pheR
En met performance dan? Ik heb gehoord dat de Duron kwa performance ver onder de Athlon ligt. Klopt dit?

Out of order...

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 23:56 schreef Da_Killah het volgende:
En met performance dan? Ik heb gehoord dat de Duron kwa performance ver onder de Athlon ligt. Klopt dit?
Ik dacht dat dat ergens tussen de 5% en de 10% ligt, maar ik weet het niet 100% zeker. En dat ligt ook aan waar je het voor gebruikt.

Verwijderd

het verschil is i.d.d. alleen merkbaar in zeer cache-afhankelijke applicaties.
De L1 cache van de Athlon/Duron is n.l. nogal groot (128KB) en er hoeft geen kopie van L1 in L2 te staan, dus is het verschil pas merkbaar als het uitgevoerde programmastukje meer dan 192KB groot is.
Hierdoor profiteert de Duron wel weer meer van sneller geheugen dan de Athlon(tb).
Floating Point Performance van de Duron is zelfs exact gelijk (dus veel sneller dan b.v. de PIII).

edit: reactie voor me ;)

Verwijderd

Sorry hoor, maar zoiets dergelijks zeg ik toch? :?

/edit

Ik dacht dat je het tegen mij had! ;)

• X1pheR
Eh, thanx voor de uitleg :)
Dus het maakt helemaal niet zoveel uit? Hmmm... Dus bijvoorbeeld als je veel spellen speelt zoals de gemiddelde bezoeker hier wel zal doen :) kun je gewoon beter voor de Duron gaan? Dat is wat ik doe. Veel spellen en wat progs en natuurlijk veel internetten. Nou, dan wordt mijn volgende proc ook maar Duron ;) Alleen minder dat ik een Slot A moederbord heb voor Claccic Athlon ;( hehe

Out of order...

Verwijderd

Zijn daar nog geen converter kaartjes voor dan?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 09:19
mooi, dus ik ben niet de enige die een msi k7t-pro, superorb en een duron gaat kopen! :)
Ik twijfel alleen over die superorb..
Die maakt zoveel herrie.
Is er een koeler waarmee ik ook lekker kan overklokken die wat stiller is? en waar is ie dan verkrijgbaar?

Verwijderd

Als je even geduld hebt kun je beter wachten op de Volcano II van thermaltake die is echt zwaar vet en nog stil ook alleen is het nog onbekend wanneer die te koop is...

• X1pheR
Nog één vraag. Als er (bijna) helemaal geen verschil is tussen de Duron en Athlon... waarom zijn de Athlons dan 2x zo duur? Als ik het zo zie gebruikt zowat iedereen die ook veel games speelt, een Duron 850 @ 1100+ of zoiets... :?

Out of order...

Verwijderd

Dat zeggen ze ja!

Neem nou maar van mij aan dat een duron moeilijk over de 1Ghz te krijgen is of je moet geluk hebben.

Ik heb tot nu toe 4 duron's gehad en geen 1 wou er over de 1Ghz.

het waren: 2*600mhz
2*700mhz

Verwijderd

En nog iets: Als je er veel mee gaat kloten zoals voltage mod enzo; dan is je duron zo verrot (zoals de mijne) Maar ja ik heb geen geld om een nieuwe te halen, 660 looppt hij nu is eigenlijk ook snel zat

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 15:51 schreef Snap het volgende:
En nog iets: Als je er veel mee gaat kloten zoals voltage mod enzo; dan is je duron zo verrot (zoals de mijne) Maar ja ik heb geen geld om een nieuwe te halen, 660 looppt hij nu is eigenlijk ook snel zat
Dat ligt aan jou! :)
Als je een beetje met die spullen kan omgaan is er geen enkel probleem!

Verwijderd

gaan we flamen?? Ik weet wel dat ik goed met die spullen om ga!

Het is alleen wel zo, die voltage mod doet de levensduur van je proc geen goed, hoe koel hij ook is! (De mijne werd niet warmer dan 34 C)

Verwijderd

gewoon het hoogste nemen scheelt toch weinig in prijs

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 08:27 schreef winand het volgende:
mooi, dus ik ben niet de enige die een msi k7t-pro, superorb en een duron gaat kopen! :)
Ik twijfel alleen over die superorb..
Die maakt zoveel herrie.
Is er een koeler waarmee ik ook lekker kan overklokken die wat stiller is? en waar is ie dan verkrijgbaar?
Heej, als je al twijfelt over de Orb moet je het zeker niet doen. De installatie is ronduit kut en het geluid kan ook wel wat beter.

Hij koelt wel goed: Duron 700@933@40 graden stressed.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn duron 700 doet nu 1100 met standaard koeler.. ben blij dat ik geen 800 heb gehaald ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rond gekeken en kan een FOP32 hebben voor de prijs van een Super Orb , raden welke ik ga nemen :) . Ga ek toch maar tot in Kontich rijden en ineens voor 500 BEF ook wat Arctic Silver meenemen .
Pagina: 1