Ik heb de volgende query gebruikt maar loop vast bij de fetch via een while statement.
(ik heb de query verkleind, in het echt is deze veel langer, de echte query werkt dus met alleen * wel, daar zit dus geen fout in)
Ik krijg geen error te zien maar ook geen resultaten terug terwijl deze er wel zijn.
Verander ik in de sql "a.*, b.*" in "*" en in de while statement verwijder ik de "a." en "b." krijg ik wel een results terug.
Mijn vraag is waarom mag "a.*, b.*" niet werkt of doe ik iets verkeerd in de while statement?
Ik kom er op dit moment niet meer uit, zal wel een kleinigheid zijn, de manual geeft ook geen duidelijk advies.
Enige tips zijn welkom
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $sql =" SELECT a.*, b.* FROM list1 as a LEFT JOIN list2 as b ON a.user_id=b.user_id WHERE a.klantnummer LIKE '%$zoek%' or a.username LIKE '%$zoek%' or a.achternaam LIKE '%$zoek%' or a.bedrijfsnaam LIKE '%$zoek%' or a.email LIKE '%$zoek%' or b.ipadres LIKE "%$zoek%" "; $result = mysql_query("$sql", $db1); while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { $username=$row["a.username"]; $bedrijfsnaam=$row["a.bedrijfsnaam"]; $klantnummer=$row["a.klantnummer"]; $ipadres=$row["b.ipadres"]; echo "$username $ipadres"; } |
(ik heb de query verkleind, in het echt is deze veel langer, de echte query werkt dus met alleen * wel, daar zit dus geen fout in)
Ik krijg geen error te zien maar ook geen resultaten terug terwijl deze er wel zijn.
Verander ik in de sql "a.*, b.*" in "*" en in de while statement verwijder ik de "a." en "b." krijg ik wel een results terug.
Mijn vraag is waarom mag "a.*, b.*" niet werkt of doe ik iets verkeerd in de while statement?
Ik kom er op dit moment niet meer uit, zal wel een kleinigheid zijn, de manual geeft ook geen duidelijk advies.
Enige tips zijn welkom