email contact en kalender syncing

Pagina: 1
Acties:

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 11:38

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
hallo,

ik werk sins kort als systeem admin bij een middel groot bedrijf dat hun mail, contact en kalender wil gaan syncen met hun telefoons (nokia E71).
voor mail gebruiken ze een exchange server 2k3 en voor hun contacts en kalenders gebruiken ze ACT.
nu is het me wel gelukt om via het programa "companion link pro" de data van ACT te laten syncen naar google en vanuit daar naar de foon.
maar ik kwam er achter dat de telefoon maar 1 exchange server tegelijk aan kan, dus nu kan de mail niet gesynced worden.

weten jullie meschien een oplossing voor dit probleem? ik breek er nu al ongeveer de hele dag me hoofd over dit probleem 8)7 |:( .

PS ik kan niet de contact en kalender gegevens overzetten naar exchange omdat er dan meschien dubble afspraken gemaakt gaan worden

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Je zou eens naar funambol kunnen kijken, dit is een SyncML server, ik weet alleen niet of die "connectors" heeft voor exchange en ACT, maar het bied wel de mogelijkheid om verschillende data-types van verschillende bronnen te laten komen.

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
BarthezZ schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:34:
Je zou eens naar funambol kunnen kijken, dit is een SyncML server, ik weet alleen niet of die "connectors" heeft voor exchange en ACT, maar het bied wel de mogelijkheid om verschillende data-types van verschillende bronnen te laten komen.
oke bedankt voor je reactie
ik zal morgen op me werk er even naar kijken of het wat is.

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
oke het kan aan mij ligen maar ik snap geen er niks van van het programa :'(
kan iemand er meschien wat uitleg over geven of een andere oplossing geven?

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
ff een bumpje

iik heb nu de demo verzie geprobeert maar die bied geen ondersteuning voor kalender van google af. :'(

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 00:28

ralpje

Deugpopje

Waarom niet contacts en kalender ook lekker in Exchange gaan doen en de telefoons vervolgens met Mail For Exchange netjes OTA laten syncen?

Edit: oh, wacht, ACT is een soort CRM ofzo? Is er niet een mogelijk om je CRM tegen Exchange te syncen?

[ Voor 27% gewijzigd door ralpje op 03-10-2009 13:28 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
ralpje schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:27:
Waarom niet contacts en kalender ook lekker in Exchange gaan doen en de telefoons vervolgens met Mail For Exchange netjes OTA laten syncen?

Edit: oh, wacht, ACT is een soort CRM ofzo? Is er niet een mogelijk om je CRM tegen Exchange te syncen?
we kunnen ACT niet zomaar weg doen omdat er veel meer mogelijk heden in zeten dan exchange en we hebben meer dan 3000 contacten en meer dan 2000 kalender afspraken in ACT staan.
maar ik zat naar het programa doublelook enterprise te kijken maar ik kan daar geen trial voor vinden.
heeft daar iemand ervaring mee met dat programa?

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 14:40
Of de mail gewoon via IMAP laten lopen...

Dan blijft de mail nog op de servert staan

[ Voor 35% gewijzigd door nicket84 op 03-10-2009 17:48 ]

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
nicket84 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:47:
Of de mail gewoon via IMAP laten lopen...

Dan blijft de mail nog op de servert staan
daar zaten wij vandaag inderdaad ook aan te denken aleen dan zitten we met probleem dat we dan geen mail kunnen versturen omdat de smpt op een of andere manier gebruikt word door exchange

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
als het goed is krijgen we vandaag de foons binnen en we zijn nu aleen van plan om de contacten en de agenda te syncen en de email dan te laten voor wat het is.
we zijn binnen kort toch van plan om de server opnieuw intedelen met windows 2k8 en we gaan dan kijken of het wel lukt me imap en smtp.
dus voor nu is het opgelost
Pagina: 1