Videokaart fan blijft op 100%

Pagina: 1
Acties:

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 07:25

Gediminas

recovering stagiair marketing
Topicstarter
Goedemiddag,

Ik gebruik al jaren lang ASUS Smartdoctor software om zelf de snelheid van mijn GPU fans te bepalen.
Het werkte altijd super! Tot nu toe.
Na een kwartiertje CoD4 wou ik de fans weer uitzetten ( rustiger laten draaien ). Maar dat lukte ineens niet meer. De smartdoctor gaf de verkeerde temperatuur weer.( zie het plaatje ),maar alleen bij kaart nummer 1( ik draai namelijk SLI GTX 260).

en nu kan ik hem dus niet meer lager zetten, de fan van 1ste gtx260 blijft op 100% draaien.
Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc247/gediminas_bucket/100fan.jpg

weet iemand waar het aan ligt? :X

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
- Software al eens verwijderd?
- Video (Nvidia) drivers al eens opnieuw geïnstalleerd?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Mijn eerste ingeving is toch een probleem met dat programma niet zozeer je hardware. Je kunt kijken of jouw instellingen in een config (ini) file worden bewaard en of je daar niet rechtstreeks zaken in kunt bewerken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Als 't programma denkt dat ie 16 graden is dan zou je toch haast denken dat ie de heletijd op 25 procent zou blijven draaien.

specs

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
probleem zelf opgelost

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Super, maar wat was het nu? Waarschijnlijk gaan andere gebruikers jou topic in de toekomst terugvinden, maar geen antwoord. Wil je met ons delen O+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
goed idee :)
Het lag niet aan de software. Ik heb geprobeerd om Smartdoctor opnieuw te instaleren maar het probleem bleef. En Speedfan zag het temperatuur wel goed.

Toen heb ik even de videokaarten omgewisseld van plaats, weer terug gezet, en stroom stekkertjes ( 6 pin dingen) anders aangesloten en uiteindelijk de sli brugetje eraf en weer erop gedaan :) geen idee waarom ik het deed. maar dat heeft mij wel geholpen :D
Pagina: 1