Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Mappen op externe schijf nt meer gedeeld na herstart

Pagina: 1
Acties:

• fanne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Hallo,

ik heb een computer met windows vista waar een externe harde schijf via USB op aangesloten is.
Op deze schijf had ik 2 mappen gedeeld. Dit werkte perfect en ik kon ze benaderen vanop andere pc's.
Als ik de pc waarop de schijf aangesloten is opnieuw opstart zijn de icoontjes die aanduiden dat de mappen gedeeld zijn weg bij de 2 mappen en moet ik ze opnieuw delen. Pas dan zie ik ze terug in het netwerk.

Dit is heel vervelend om iedere dag te moeten doen. Ik heb al gegoogled naar oplossingen maar ik vond niets.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt

Stefan Achten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je disk pas 'online' komt nádat de Windows Filesharing actief is geworden.
de File Sharing service (lanmanserver) zoekt dan in de registry naar een disk die er nog niet is om die shares weer in de lucht te krijgen, volgens mij zal je ook wel zoiets dergelijks in de EventViewer te zien krijgen.

Workaround: maak een Scheduled Task aan die een batchfile start met als inhoud iets als
code:
1
net share <sharenaam>=x:\folder /grant:everyone,full

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device