[jQuery1.3.2] Pulldown menu extreem bugged in IE7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Heb weer een klein probleempje met jQuery. In elke browser gaat het goed, maar natuurlijk moet IE7 weer roet in het eten gooien. Het gaat om een webshop waar ik aan het werken ben. Ik had laatst een menu in elkaar gezet dat boven aan de site staat, en dus wilden we het menu aan de linker kant korter maken.

Ik dacht nou prima dan gebruiken we jQuery daar voor. (versie 1.3.2). De shop is te vinden onder http://www.bagageonline.nl/catalog

Wanneer je op een merk klikt uit de lijst rechts, dan zul je zien dat er links een menu bij komt. In de volgende browsers is het getest en gaat het goed:

- IE8
- Firefox
- Opera
- Safari

Enkel in IE7 geeft het problemen. Het lijkt dan wel of de opmaak verdwenen is, of hij bepaalde css waardes niet krijgt. Ik dacht misschien komt dit door dat de browser iets niet accepteerd ofzo? Maar ik kon niet vinden wat dit dan moest zijn. Hier onder een screenshot van hoe het er uit ziet op IE7:

Wat o wat kan dit zijn? Ik kom er niet meer uit en wordt een beetje moedeloos en verdrietig van IE7. Nu is de opzet kwa HTML etc niet geweldig, maar daar kan ik niks aan doen, ik werk aan een bestaand project en deze draait al jaren op deze manier (goed trouwens).

Afbeeldingslocatie: http://www.johnjoosten.net/uploads/public/bugged.jpg

Ik heb hem hier ook draaien:

http://www.bagageonline.nl/catalog/rick.php

Daar draait hij echter zonder style sheets etc. en bugloos. Ziet het er bij jullie in IE7 ook zo rigged uit? De volledige IE7 versie is: 7.0.6001.18000

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 29-09-2009 16:30 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je hebt behoorlijk wat ongeldige values in je CSS staan. IE7 valt daar nogal snel over. Zeker de property op regel 832:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#gallery {
.padding-top: 40px;
}

Overigens doet je site verdomd weinig zonder javascript.

[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 29-09-2009 16:32 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
die .padding-top: 40px; heb ik er in gezet omdat ook IE7 weer een plaatje te hoog liet zien. Vandaar via dat smerige hackje maar even er voor gezorgd dat het plaatje 40px naar beneden ging in IE7 en omdat de overige browsers dat niet pikken bleef het plaatje daar mooi op zijn plaats.

Zou IE7 zelfs door iets zoals dat al compleet over zijn nek gaan?? Dat hij gewoon complete stylesheets overslaat?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div id="nav">

<!-- start categorybox //-->
    <ul id="">
        <li class="first">Categories</li>
        <h3><a class="men_panel_slide" href="/catalog/Carlton/#"/>
        <li class='\"hoofd\"'>

[...]

Da's dan ook geen geldige HTML, hè?

Daarnaast: als ik die site door de W3C validator heen haal, krijg ik meer dan 500(!) errors. De naam van dit topic zou beter zijn: "Website extreem bugged". Als ik dit aan een klant zou af leveren zou ik mezelf zeer diep schamen. Wat voor prutser heeft deze bende gefabriceerd?

Schrappen en overnieuw, zou ik zeggen.

[ Voor 39% gewijzigd door R4gnax op 29-09-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

DAMAGE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:57:
die .padding-top: 40px; heb ik er in gezet omdat ook IE7 weer een plaatje te hoog liet zien.
Daarvoor zijn conditional comments uitgevonden:
HTML:
1
2
3
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/static/styles/global.css" /> 
<!--[if lt IE 7]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="/static/styles/ie6.css" /><![endif]--> 
<!--[if IE 7]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="/static/styles/ie7.css" /><![endif]-->

Verder eens met R4gnax

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
R4gnax schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:02:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div id="nav">

<!-- start categorybox //-->
    <ul id="">
        <li class="first">Categories</li>
        <h3><a class="men_panel_slide" href="/catalog/Carlton/#"/>
        <li class='\"hoofd\"'>

[...]

Da's dan ook geen geldige HTML, hè?

Daarnaast: als ik die site door de W3C validator heen haal, krijg ik meer dan 500(!) errors. De naam van dit topic zou beter zijn: "Website extreem bugged". Als ik dit aan een klant zou af leveren zou ik mezelf zeer diep schamen. Wat voor prutser heeft deze bende gefabriceerd?

Schrappen en overnieuw, zou ik zeggen.
Ben het met je eens dat het geen goeie code is. Ik maak het het liefst ook overnieuw maar daar is geen tijd voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
DAMAGE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:11:
[...]

Ben het met je eens dat het geen goeie code is. Ik maak het het liefst ook overnieuw maar daar is geen tijd voor helaas.
Dat dillema ken ik nog wel van vroeger. Er is geen tijd voor en je kunt ook geen tijd bedingen om dit te herbouwen bij je klant. Die zou dan immers weten dat er initieel pruts-zooi geleverd was en dat zou de zakelijke relatie niet ten goede komen.

Enige waar je het op kunt gooien is maintenance. Deze kliederboel is nl. (getuige het bestaan van deze thread) totaal niet te maintainen en dat gaat op den duur (uitgaande van een full service contract, incl. hosting, onderhoud, usw.) veel meer kosten dan nu herbouwen. Jammergenoeg laken veel mensen hoger-op in de ketting dit inzicht en/of gaan zij liever voor de korte termijn winst (mogelijk i.v.m. het halen van targets voor bonussen, gratificaties, enz.)

Doet er alleen niets aan af dat dit concrete stukje van het grotere probleem wat je hier hebt, waarschijnlijk niet te verhelpen is zonder ten minste het linker menu te herbouwen. Ik zou proberen meteen zoveel mogelijk van de andere rommel mee te repareren.
Pagina: 1