een leuk simulatie/strategie spel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
hallo mensen.

ik zoek al tijden een echt uitdagend spel waarin bouwen en economie/handel erg naar voren komen.
de spellen die ik al heb:
-Anno 1404
-Anno 1701
-City Life
-Victoria (ook al snap ik hier niet veel van...)
-Sim City 4 Deluxe

maar al deze spellen hebben de "X" factor toch net niet voor mij. alhoewel ik me met de anno's wel vermaak:)

ik zoek iets waar je een stad/land kan bouwen op een realistische manier dus met voorzieningen zoals bij anno voedsel enz. en bij city life gezondheid-, winkel- gebouwen enz... en natuurlijk waar je een transport netwerk aan kan leggen voor handel en vervoer.

nu heb ik wat van Cities XL gelezen maar hier uit blijkt dat je elke maand een bedrag moet betalen om het te spelen. Bovenop het aanschafbedrag.

mijn vraag is dus of jullie nog intresante sim/strategie spellen zijn die aan "mijn behoefte" voldoet. :9~
of dat er (binnenkort) nog zo'n spel uitkomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Tropico 3 is wellicht iets voor jou. De demo is sinds een paar dagen te downloaden op http://www.tropico3.com/

Zelf heb ik het even geprobeerd en vond het wel aardig. Je speelt de rol van een dictator die op een eiland een gehucht wil uitbreiden tot een mega-imperium. Er zijn veel mogelijkheden om dit te bereiken en grafisch ziet het er niet verkeerd uit. Zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:41
Probeer OpenTTD, gratis te downloaden, beetje gedateerd maar geweldige gameplay,
Evil Genius is misschien ook wel iets wat je grappig zal vinden

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
haha tropico is een beetje al a cuba. wel grappig. nu demo downloaden :D.
evil genius lijkt me niet heel erg leuk, ff snel gelezen op wikipedia wat het inhoud. ;)

en TTD ff uit de kast halen dan maar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:51
Tropico is top alleen je topic staat een beetje verkeerd. Simulatie is bedoeld als vliegensimulaties en racesimulaties en je had voor strategy moeten gaan. lekker boeiend verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
ja daar kwam ik ook achter.
dacht dat ik deze ook bij strategie had gezet. foutje.
miss dat een mod het kan veranderen..(A)

Verwijderd

Een game die ik al jaren speel is Capitalism. Winkels opzetten, winst maken. Huizen kopen en verkopen als de waarde is gestegen. Ook kun je handelen in aandelen en kantoorgebouwen opzetten. Heel vermakelijke game waar ik me elk jaar weer een paar weken helemaal in laat gaan.

Zelfde eigenlijk voor Patrician, steengoede game waar je veel moet handelen met boten.
Intussen kun je aanzien vergaren in je stad en het tot burgemeester schoppen waardoor je de stad zelf ook moet zien te beschermen (en er natuurlijk voor zorgen dat je weer wordt herkozen!)

Het zijn wel wat oudere spellen, dus eigenlijk op elk systeem prima te draaien. :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SimCity 4 niets?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
@MrBubbles,
Capitalism heb ik zelf ook gespeeld:) vond het helaas niet echt een heel leuk spel...idee is wel goed..
patrician nog nooit van gehoord, is het een fijne game-play?

@Angeloonie:
heb simcity 4 deluxe. zal ik ff in mijn SP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Stronghold 1. Een geweldig spel. Waarbij je ook economisch kan spelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Naast de al genoemde Settlers, Stronghold en Transport Tycoon (Deluxe/OpenTTD), kun je misschien eens kijken naar Knights & Merchants en Industry Giant 1 en 2.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thvers schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:25:
@MrBubbles,
Capitalism heb ik zelf ook gespeeld:) vond het helaas niet echt een heel leuk spel...idee is wel goed..
patrician nog nooit van gehoord, is het een fijne game-play?

@Angeloonie:
heb simcity 4 deluxe. zal ik ff in mijn SP zetten.
Ik vind Patrician zelf heerlijk wegspelen. Als je eenmaal de trade routes een beetje kent kun je die eventueel zelfs automatisch laten doen waardoor je meer tijd hebt voor andere dingen in de game. Ook heel handig als je wat meer schepen hebt en anders veel tijd kwijt zou zijn met handelen.
Ik denk dat je hem voor 4-5 euro wel uit de bakken moet kunnen vissen, absoluut de moeite waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0uterT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 16:49
Rise of Nations vooral strategie maar zeker de moeite waard! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet precies wat je zoekt maar erg verslavend.
Railroad Tycoon 3
Ik zag laatst op mijn x-fire stats dat ik dit spel 623 uur gespeeld heb.
Volgens mij best een leuk spelletje dus.
Heeft ook meer diepgang dan je op het eerste oog zou zeggen.

Succes met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
bedankt allemaal voor de reacties.

ben maar ff is wat gaan rondsnuffelen in de gamebak
en een paar er uit gehaald.
Railroad Tycoon3 een keer gespeeld, en nu dus maar gehaald.
aangezien ik tot een paar jaar terug elektrische treinen had (miniatuur) vind ik dit soort spellen ook altijd wel grappig/leuk.

Rise of nations gols net gespeeld, is een soort van age of empires maar dan met meer mogelijkheden :D
economisch meer ed.

nu ff het spel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:41

ZenTex

Doet maar wat.

Patrician. Een enorm leuk spel waar ik me destijds op de Amiga maandenlang mee heb vermaakt. Helaas gedateerd en de complexiteit haalt het niet bij de spellen van tegenwoordig. Te makkelijk dus.

Capitalism idem.

Dan zou ik zeggen Tropico en RRT. Het mooie van Railroad tycoon is dat de complexiteit toeneemt naarmate je netwerk zich uitbreidt. (heb me met RRT 1 kostelijk vermaakt, wederom op de Amiga).

Rise of Nations vondt ik zwaar tegenvallen. Te hectisch. Meer twitch gameplay dan denkwerk en stratgie.
Pagina: 1