Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HP LaserJet 3390][Netwerk] - wel printen, niet scannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik hoop dat de titel duidelijk genoeg was!

Ik loop stage bij een bedrijf waar men gaandeweg over aan het gaan is op Windows Vista. Men gebruikt hier een bepaalde printer, dit is een LaserJet 3390 All-in-one. Deze printer heeft altijd uitstekend gewerkt met volledige functionaliteit via Windows XP en ook nog Windows 2000.

Nu men over is gegaan op Vista, lopen ze tegen een probleem aan: De scan/fax functionaliteit is weg! Ik heb hier al aandacht aan besteed, met name:

- Nieuwe drivers gezocht (volgens de HP Website waren deze ook voor Vista)
- Lokaal geprobeerd de printer aan te maken, maar de printer word niet gevonden, hoewel Vista wel een 'unidentified device' vind, dus de USB kabel functioneerd, lijkt me.
- Netwerk installatie geprobeerd (as in, printer op het netwerk zetten, je snapt me hoop ik wel)

De printer kan gewoon bereikt worden via een DC, waar deze op geshared staat, en dan kan je ook gewoon printen, maar als ik via de HP installatiewizard zoek naar een printer die de drivers ondersteund, word niets gevonden. Als ik vervolgens handmatig het IP adres aangeef, vind hij de 3390 wel, en gaat de installatie gewoon door. Helaas, als ik hierna probeer te scannen, geeft de software alsnog aan dat hij geen verbinding kan maken met de 3390. Desondanks kan ik nog altijd gewoon printen, ook als ik hem toevoeg als een normale netwerkprinter (dus niet de shared printer op de DC), ook kan ik gewoon pingen naar de printer op z'n IP adres.

De drivers welke ik gebruikt heb zijn deze

Ik hoop dat ik genoeg info over het probleem heb gegeven zodat iemand wellicht een oplossing aan kan dragen, ik ben voorlopig de draad kwijt. Als er meer informatie nodig is, hoor ik dat ook graag!

Met vriendelijke groet,

Len