Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mdcroon
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-01 13:05
In de zomervakantie ben ik met mijn lease auto op vakantie geweest naar Frankrijk. Ik heb een tankpas maar die is alleen in Nederland geldig.

Nu hoorde ik dat het bedrijf waarvoor ik werk ook brandstofkosten in het buitenland vergoed. Hartstikke mooi natuurlijk maar nu het probleem.

In totaal heb ik 3 keer moeten tanken. Alle drie de keren heb ik betaald met mijn creditcard en heb daar ook netjes de bonnetjes van bewaard om te kunnen controleren of het bedrag dat wordt afgeschreven ook daadwerkelijk klopt.

Van 1 tankbeurt heb ik ook een extra bonnetje met hoeveelheid getankte brandstof, etc. Van die andere 2 tankbeurten heb ik zo'n soort bon niet. Ook omdat ik er vanuit was gegaan dat ik het toch niet kon declareren.

Nu komt mijn vraag. Is het op 1 of andere manier op de creditcard bon te zien dat het om benzinekosten gaat?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dat ligt aan de maatschappij en het tankstation wat ze op de bon zetten. Ik zou gewoon zo'n overzicht opvragen en kijken of het erop staat. Niet geschoten is altijd mis. ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Euh, meestal is nogal duidelijk dat het om een tankstation gaat, omdat de naam van de keten erbij staat?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar wie zegt dat het dan ook om brandstof ging?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 11:03
Wilke schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:24:
Euh, meestal is nogal duidelijk dat het om een tankstation gaat, omdat de naam van de keten erbij staat?
Ja maar bij een benzine station verkopen ze wel meer dan alleen maar benzine he, dus je moet bewijzen dat dat bedrag ook echt aan benzine is uitgegeven.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
(jarig!)
Dus omdat je brandstofkosten die je in het buitenland gemaakt hebt kunt declareren, ga je nu kosten die je in/voor je vakantie declareren ?
Dapper, maar niet zo integer IMHO

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Dan niet nee, als je baas dat niet gelooft.
Dat heet "secundaire arbeidsvoorwaarden", als je baas zegt dat het mag, is het gewoon een deel van je loon.

[ Voor 76% gewijzigd door Wilke op 29-09-2009 15:35 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

u_nix_we_all schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:34:
Dus omdat je brandstofkosten die je in het buitenland gemaakt hebt kunt declareren, ga je nu kosten die je in/voor je vakantie declareren ?
Tja, als je een leaseauto hebt waar je bijtelling over betaalt mag je toch ook privé rijden? Lekker boeiend waar of waarom dat is, privé is privé. Als je dan geen tankpas hebt die in het buitenland werkt is het vrij gebruikelijk dat je de benzine terugkrijgt van je werkgever. Volgens de belastingdienst is een leaseauto die je privé gebruikt een verkapte vorm van loon, dus dan mag je het toch ook zo gebruiken. Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn loon doe, is niets opportunistisch aan.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32
Los van het feit of je uit je creditcardafschrift kan opmaken of het brandstof is of niet, zal je werkgever waarschijnlijk geen afschrift accepteren als bewijsstuk. Dit om te voorkomen dat kosten twee maal worden ingediend met enige tijd ertussen (1x bon, 1x afschrift) of dat iemand de bon declareert bij zijn werkgever en zijn partner vervolgens hetzelfde doet met het afschrift bij haar werkgever.

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 29-09-2009 15:41 ]

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:40:
Los van het feit of je uit je creditcardafschrift kan opmaken of het brandstof is of niet, zal je werkgever waarschijnlijk geen afschrift accepteren als bewijsstuk. Dit om te voorkomen dat kosten twee maal worden ingediend met enige tijd ertussen (1x bon, 1x afschrift) of dat iemand de bon declareert bij zijn werkgever en zijn partner vervolgens hetzelfde doet met het afschrift bij haar werkgever.
Volgens mij heb je de TS niet goed gelezen. De TS heeft een bonnetje voor alledrie de afschrijvingen, echter, op 2 van die 3 staat niet duidelijk dat het om brandstof gaat. Als je daar een afschrift aan toevoegt waaruit wel blijkt dat het om brandstof ging, dan heb je een sluitende administratie.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

1. Hoe moeten wij hier nu op dit forum zien wat er op jouw creditcard bon staat?
De omschrijvingen op mijn afschriften van mijn VISA card laten alleen de naam van het bedrijf zien en de plaatsnaam. Wellicht kan je bij de creditcard maatschappij wat navraag doen. Maar zie ook punt 2:
2. Je kan het ook gewoon bij 1 bonnetje laten en de andere 2 als leergeld zien.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:46:
[...]

Volgens mij heb je de TS niet goed gelezen. De TS heeft een bonnetje voor alledrie de afschrijvingen, echter, op 2 van die 3 staat niet duidelijk dat het om brandstof gaat. Als je daar een afschrift aan toevoegt waaruit wel blijkt dat het om brandstof ging, dan heb je een sluitende administratie.
Ik lees het toch echt zo dat hij enkel 3 creditcardbonnetjes heeft en slechts 1 kassabonnetje waarop de geleverde benzine staat. Dus dan gaat mijn verhaal wel degelijk op, creditcardbon en/of afschrift is enkel bewijs van betaling en het bijbehorende bewijs van levering (kassabon) ontbreekt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Normaliter worden bij het tanken ook de KM-standen bijgehouden. Er is dus ergens een gat van X-kilometer tussen de beurten. Als er 1 bon is met het aantal liters getankte benzine en 2 afschrijvingen van een CC met ongeveer hetzelfde bedrag mag het voor een WG geen probleem zijn deze als bewijs te accepteren.

ARME AOW’er

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:34:
Natuurlijk gaat hij dat doen, is gewoon deel van je loon. Waarom zou dat nu in hemelsnaam niet integer zijn? Al reed hij ermee naar Kaapstad en terug als dat kon in drie weken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kopie maken van de credit kaart bon en hopen op de coulance van je lease maatschappij (die het toch weer door declareerd aan jouw baas). Ook goed de km stand proberen te reconstrueren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mdcroon
Er is mij al een boel duidelijk geworden.
Inderdaad, ik mag het declareren dus waarom zou ik het niet doen?

Ik hoef het trouwens niet bij de leasemaatschappij te declareren. Dit kan rechtstreeks bij mijn werkgever.

Elke maand betaald hij een voorschot aan de leasemaatschappij voor de brandstofkosten. Periodiek vindt er een afrekening plaats op basis van de werkelijke brandstofkosten. Dus of het nu linksom, rechtsom of gewoon rechtdoor, uiteindelijk betaalt de werkgever de kosten.

Ik ga gewoon de bonnetjes inleveren en hoor dan wel of dat voldoende is of niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:46:
Niet helemaal. Bij mijn huidige instituut (en ook bij mijn vorige Nederlandse werkgever) werden credit card afschriften niet geaccepteerd. Wat namelijk makkelijk te doen is, is eerst afschrijven van de credit card en dan een reverse boeking te doen, waardoor er niets is afgeschreven (dat wordt nog wel eens bij borgstelling gedaan). Daarmee is een creditcard bon geen bewijs van betaling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:33

Lordy79

Vastberaden

Eensch met Gambieter. Je moet een bon hebben met brandstof, liters en bedrag (en datum :P )

Maar je geeft zelf de oplossing al: gewoon inleveren en hopen dat 't vergoed wordt. Zo niet, heb je gewoon pech maar weet je het voor de toekomst.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Heb precies het zelfde gehad als de TS, in frankrijk kreeg ik alleen de "pin-bonnetjes" de in nederland gebruikelijke bonnen met liters en prijs per eenheid kreeg ik niet. Maar de "pin-bonnetjes" met de maatschappijnaam en totaalbedrag zijn voldoende. (althans zonder enige opmerking de declaratie ontvangen)

Persoonlijk vond ik het wel jammer dat ik alle gegevens niet inzichtelijk kreeg, dus heb ik het bij het pompstation steeds in mijn agenda overgeschreven van het display. (was benieuwd wat het verbruik was).

edit:
eerst had ik nog geen tankpas en moest dus ook alles voorschieten in NL. Als ik eens een bonnetje kwijt was kon ik ook een afdruk van internetbankieren inleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 29-09-2009 22:47 ]

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
In Frankrijk is het heel normaal dat je een creditcard krijgt waarop alleen het bedrag staat, maar geen omschrijving (brandstof, hoeveelheid, enz.). Ik schrijf het er dan maar zelf op om thuis bij de delcaratie nog te weten bij welke kilometerstand ik hoeveel liter heb getankt tegen welke prijs. Multi-tankcard heeft er nog nooit moeilijk over gedaan.

Afgelopen zomer had ik zelfs getankt zonder dat ik een bon kreeg (zo'n onbemande automaat, wilde geen bon printen). Toen heb ik een kopie van mijn creditcardafschrift opgestuurd met een briefje en ook dat is gewoon vergoed. Ze doen niet zo heel moeilijk meestal.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ik heb hetzelfde probleem gehad, zag pas bij het aanmaken van de declaratie dat ik alleen de creditcard afschriften had.

Gelukkig deed de leasemij (ING Carlease) helemaal niet moeilijk. Lijkt me ook vreemd, want dan zou er een gat in mijn kilometerstand zitten waarvoor ze geen brandstof hebben hoeven te betalen.

.....

• mdcroon
Eind goed al goed.

De brandstofkosten worden gewoon vergoed.
Pagina: 1