Ik heb een raar fenomeen.
Ik heb in principe 2 identieke tabellen, met wel verschillende data.
De andere tabel is ook zo opgebouwd. Bij de ene tabel zitten 146 records waar alleen de eerste 5 velden gevuld zijn. In de andere tabel zitten 78 records waarbij de eerste 7 velden gevuld zijn. Wat is nu het punt, ik wil in de ene tabel van 146 records toetsen hoeveel er voorkomen in de tabel van 78 records. Deze moeten vervolgens in de tabel van 146 records verwijderd worden. Later vul ik dan de tabel van 146 records met die van 78 records.
Ik heb een query tussen 2 tabellen. De query is zo opgebouwd:
De query geeft een result van 78 records. Dit betekent dus dat alle records die voorkomen (in de tabel van 78 records) ook in de tabel voorkomen van 146 records. Met dit resultaat ben ik aan de slag gegaan en heb de volgende query opgebouwd.
Ik krijg nu als resultaat 8 records. Vervolgens als ik de vorige query open dan is het resultaat daar 0 en zijn er ook geen vergelijkingen meer. Dat laatste is niet vreemd en kijk ik ook niet van op, maar het resultaat van 8 records is mij gewoon compleet niet duidelijk.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik een resultaat van 8 records krijg want als ik het statement UPDATE.......WHERE gebruik is het resultaat ook 8 records. Kan iemand mij duidelijk maken wat ik hier verkeerd doe. De queries zijn namelijk identiek, afgezien van de select/delete statements.
Ik heb in principe 2 identieke tabellen, met wel verschillende data.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ID kostenplaatsID divisieID kostenplaatsID1 divisieID1 kostenplaatsID2 divisieID2 kostenplaatsID3 divisieID3 |
De andere tabel is ook zo opgebouwd. Bij de ene tabel zitten 146 records waar alleen de eerste 5 velden gevuld zijn. In de andere tabel zitten 78 records waarbij de eerste 7 velden gevuld zijn. Wat is nu het punt, ik wil in de ene tabel van 146 records toetsen hoeveel er voorkomen in de tabel van 78 records. Deze moeten vervolgens in de tabel van 146 records verwijderd worden. Later vul ik dan de tabel van 146 records met die van 78 records.
Ik heb een query tussen 2 tabellen. De query is zo opgebouwd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SELECT doorbelastingaudit3.kostenplaatsID, doorbelastingaudit3.DivisieID, doorbelastingaudit3.kostenplaatsID1, doorbelastingaudit3.DivisieID1, doorbelastingaudit3.kostenplaatsID2, doorbelastingaudit3.DivisieID2 FROM kostencalculatieaudit INNER JOIN doorbelastingaudit3 ON (kostencalculatieaudit.DivisieID1 = doorbelastingaudit3.DivisieID1) AND (kostencalculatieaudit.kostenplaatsID1 = doorbelastingaudit3.kostenplaatsID1) AND (kostencalculatieaudit.DivisieID = doorbelastingaudit3.DivisieID) AND (kostencalculatieaudit.kostenplaatsID = doorbelastingaudit3.kostenplaatsID) |
De query geeft een result van 78 records. Dit betekent dus dat alle records die voorkomen (in de tabel van 78 records) ook in de tabel voorkomen van 146 records. Met dit resultaat ben ik aan de slag gegaan en heb de volgende query opgebouwd.
code:
1
2
3
4
5
| DELETE kostencalculatieaudit FROM kostencalculatieaudit JOIN doorbelastingaudit3 ON kostencalculatieaudit.kostenplaatsID=doorbelastingaudit3.kostenplaatsID AND kostencalculatieaudit.divisieID=doorbelastingaudit3.divisieID AND kostencalculatieaudit.kostenplaatsID1=doorbelastingaudit3.kostenplaatsID1 AND kostencalculatieaudit.divisieID1=doorbelastingaudit3.divisieID1; |
Ik krijg nu als resultaat 8 records. Vervolgens als ik de vorige query open dan is het resultaat daar 0 en zijn er ook geen vergelijkingen meer. Dat laatste is niet vreemd en kijk ik ook niet van op, maar het resultaat van 8 records is mij gewoon compleet niet duidelijk.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik een resultaat van 8 records krijg want als ik het statement UPDATE.......WHERE gebruik is het resultaat ook 8 records. Kan iemand mij duidelijk maken wat ik hier verkeerd doe. De queries zijn namelijk identiek, afgezien van de select/delete statements.
Another white boy in this movie? Damn!